بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 5917
تعداد نظرات:۹ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 19 مهر 93 5:42 ب.ظ

اینترنت کلافه کننده در بوشهر/

کندی سرعت اینترنت استان بوشهر در هاله ای از ابهام

اختصاصی ثلاث : کندی سرعت اینترنت در استان بوشهر موجب نارضایتی و گلایه مندی شهروندان و استفاده کنندگان شده که موجب افزایش هزینه مشترکین خواهد بود .

خبرنگار سایت ثلاث پیگیریهایی از شرکتهای اینترنتی انجام داده است و این شرکتها مدعی هستند که قطعی اینترنت بیشترین خسارت را به آنها وارد می نماید .

یکی از مدیران شرکت های اینترنتی در پاسخ به سئوال خبرنگار سایت خبری ثلاث مبنی بر دلیل کند بودن اینترنت در شهرهای استان بوشهر پاسخ داد که بخش اعظمی از اختلالات اخیر به شرکت ارتباطات زیرساخت بر می گردد اما دلیل کند بودن سرویس شرکتهای خصوصی در سایر شهرها بجز مرکز استان ، عدم واگذاری بستر انتقال از سوی شرکت مخابرات استان بوشهر می باشد .

متاسفانه با تغییر مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر که به موازات آن هیات مدیره و معاونین نیز تغییر یافته اند ، رشد بسترهای انتقال و توسعه سرویس های مخابراتی و اینترنتی در استان بوشهر نسبت به قبل تغییری نداشته است و در صورت عدم در اصلاح روند فعلی ، مشکلات نیز بیشتر خواهد شد .

در روزهای اخیر شاهد قطعی اینترنت در استان بوشهر بوده ایم . به همین منظور با مدیر یکی از شرکتهای اینترنتی مصاحبه تلفنی داشتیم تا از علت قطعی اینترنت استان اطلاعاتی کسب نمائیم .
دلیل اصلی قطعی اینترنت در روزهای پنج شنبه ، جمعه و شنبه مورخه های ۱۷ الی ۱۹ مهرماه چه بوده است؟

اینترنت استان بوشهر از دو مسیر مختلف بر روی دوبستر متمایز Huawei و Cisco از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت تامین می گردد . متاسفانه در روز پنج شنبه از ساعت ۰۹:۳۰ صبح مسیر سیسکو با اختلال کامل مواجه شده که با پیگیری های بعمل آمده ، دلیل قطعی سرویس را قطع فیبرنوری در منطقه سپیدان اعلام نمودند .از ساعت ۱۶ روز پنج شنبه مسیر Huawei نیز با اختلال جدی روبرو بوده است .

شرکت مخابرات استان یا شرکت ارتباطات زیرساخت بابت قطعی ها و کندی های اینترنت خسارتی به شرکت های اینترنتی پرداخت نکرده است درصورتیکه مطابق با SLA و مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ، اگر قطعی از میزان مشخص شده بگذرد شامل خسارت خواهد بود .

طی تماسی که خبرنگار ما با برخی از کاربران اینترنت در شهر بوشهر داشته اند ، آنها عنوان کردند که اینترنت پرسرعت ۵ و ۱۰ مگابیت با سرعت بسیار مناسب دریافت میکنند درحالیکه اینترنت شرکتهای خصوصی در شهرستانها به این میزان سرعت نمی رسد ؛ نظر شما چیست؟

بدلیل محدود بودن سایت های شرکت ارتباطات زیرساخت در استان بوشهر به دو سایت PC بهمنی و سایت اخند در شهرستان عسلویه ، همه شرکتهای اینترنتی برای انتقال اینترنت از سایت های فوق به شهرهای مختلف استان ، مجبورند از بستر انتقال شرکت مخابرات استان بوشهر استفاده نمایند .

اکثر شرکتهای اینترنتی و حتی مخابرات استان بوشهر ، پهنای باند اینترنت مورد نیاز خود را در سایت PC بهمنی شرکت ارتباطات زیرساخت دراستان بوشهر تامین می نمایند و برای انتقال اینترنت به سایر شهرها می بایست از بستر انتقال شرکت مخابرات استان بوشهر استفاده نمایند.

خوشبختانه در سالهای گذشته شهرهای استان از طریق بستر فیبرنوری مخابرات متصل شده اند و مخابرات استان توانایی ارتباط بین شهرها را با سرعت بسیار بالا داراست اما متاسفانه علیرغم پیگیری هایی که شرکتهای اینترنتی استان برای دریافت بستر انتقال از شرکت مخابرات استان دارند ، امکانات مورد نیاز شرکتها با چند ماه تاخیر تحویل می شود و این دلیل اصلی خدمات نامناسب به مشتریان خواهد بود.

برداشت ما از صحبت شما این است که بخش اعظمی از کاهش کیفیت خدمات اینترنت در استان بوشهر به شرکت مخابرات استان بوشهر برمی گردد ؟

دلایل کندی و پایین بودن سطح خدمات اینترنت در استان بوشهر به دو دسته عمده تقسیم بندی می شوند.

  • اختلال در ورودی پهنای باند اینترنت استان بوشهر که این بخش متوجه شرکت ارتباطات زیرساخت است.
  • عدم واگذاری بستر انتقال مناسب به شرکتهای اینترنتی از سوی شرکت مخابرات استان بوشهر.

اگر سرویس اینترنت دریافتی از شرکت ارتباطات زیرساخت با مشکل مواجه شده باشد ، قطعا همه مشترکین استان بوشهر با مشکل باز کردن صفحات اینترنتی مواجه خواهند شد و درغیراینصورت ، بدلیل اختلال سرویس های مخابرات استان یا عدم واگذاری بستر انتقال از شرکت مخابرات استان ، شرکتهای اینترنتی مجبورند با بستری که دراختیار دارند سرویس اینترنت ADSL ارائه نمایند و این موجب کندی سرعت مشترکین در بعضی از ساعات شبانه روز خواهد بود .

از نظر مشترکین ADSL یا ادارات استان ، دلیل اصلی کندی سرعت اینترنت ، میزان به اشتراک گذاری پهنای باند اینترنت توسط شرکتهای خصوصی است ؟ پاسخ شما چیست؟

شرکتهای اینترنتی پهنای باند مورد نیاز خود را باید از شرکت مخابرات استان بوشهر یا شرکت ارتباطات زیرساخت تهیه نمایند . مشکلی که ما در شرکت پیشگامان با آن مواجه هستیم ، بستر انتقال پهنای باند اینترنت به شهرستانها است . در حال حاضر شرکت پیشگامان جنوب سرویس های اینترنت پرسرعت ۴مگابیت و ۱۰ مگا بیت به مشترکین شهر بوشهر ارائه می نماید و اکثر قریب به اتفاق مشترکین از سرویس های خود رضایت دارند. البته بدلیل فرسودگی سیم فیزیکی در شهر بوشهر ، بعضی از شهروندان نمیتوانند سرعت های بالاتر را دریافت نمایند و مجبورند از سرویس های اینترنت با سرعت پایین استفاده کنند .

قطعا همه شرکتهای توزیع کننده اینترنت از ضریب اشتراک استفاده می کنند . ضریب اشتراک اینترنت یعنی چند نفر بطور همزمان از اینترنت استفاده می نمایند.

بهتر است این موضوع را در قالب مثال تشریح کنم. تعداد مشترکین تلفن ثابت یا تلفن همراه در یک شهر ۱۰ هزار نفر است . آیا همه افراد بطور همزمان نسبت به برقراری ارتباط اقدام می کنند. قطعا جواب منفی است. میتوان گفت که از هر ۱۵ نفر شهروند یک نفر در لحظه از تلفن موبایل خود برای برقرار تماس تلفنی استفاده می کند و در ساعات پرترافیک ۶۶۶ نفر از ۱۰ هزار نفر از تلفن همراه خود برای ارتباط تلفنی بطور همزمان استفاده می کنند که در این صورت می گویند ضریب اشتراک استفاده از تلفن همراه ۱ به ۱۵ است .

با توجه به صحبت های اخیرتان ، ساعات پرترافیک اینترنت کی است ؟

میتوان گفت که بیش از ۵۰% پهنای باند اینترنت شرکت پیشگامان جنوب در طول روز بلا استفاده می ماند اما در ساعات استفاده ترافیک رایگان که معمولا شب است ، پهنای باند اینترنت پیشگامان تا سقف ۹۰% پر میشود و میتوان گفت ساعات ۱۲ شب الی ۴ صبح ساعات پرترافیک استفاده از اینترنت می باشند .

یعنی شما همیشه ۱۰% از پهنای باندتان بدون استفاده است؟

بله . درساعات پرترافیک تقریبا ۱۰% و از ساعت ۴ صبح الی ۱۲ شب تقریبا ۵۰% پهنای باند خریداری شده از مخابرات استان یا شرکت ارتباطات زیرساخت استفاده نمی شود .

 

نظرات

  1. کاربر اینترنتی says:

    اعلام مشکلات از سوی هر کسی باشد تا زمانیکه برطرف نشود کاربران ناراضی خواهند بود . لطفا تا زمان حل شدن مشکلات اینترنتی مرتبا پیگیری کنید

  2. همشهری says:

    پیشگامان برای خالی بودن بودن میزان پهنای باند اینترنت در طول روز چه دلایلی دارد؟
    لطفا با مدیریت پیشگامان برای ارائه مستندات تماس بگیرید و اگر پاسخ مستند دارند در سایت قراردهید . اینجوری برای خوانندگان مشخص میشه که حق با کیست!!!!!

  3. سعيد says:

    همه این حرفا صحبته.یکی از رفقام با سرعت ۱۹۲ کیلو بایت نامحدود پیشگامان با سرعت ۲ مگابایت بر ثانیه دانلود کرد و به قولی پای یکی از ماموراش خورده بود به شیرفلکه اینترنت و مردم حال می کردن اساسی که سه چهار روزی بیشتر نشد و مجددا لوله اش کردن!!!!!!!!

  4. مشترک says:

    تعرفه اینترنت پیشگامان خیلی بالاست چاره ای بیندیشید

  5. ناشناس says:

    اینترنت خیلی کنده.اعصابم رو خورد کرد

  6. ناشناس says:

    اینترنت خیلی کنده قطعی زیاد و
    تعرفه اینترنت پیشگامان خیلی بالاست…!
    هر ماهی که اینترنت میگیرم ۲ ی ۳ روزش کاملا قطعه هزینه ای این سه روز +چند نفر دیگه چی میشه؟

  7. كهنه كار says:

    کتری نداره یه دیش ماهواره بزار با سرعت ۱۰۰ مگ فردا میان میگرنت بعدش میری زندان بعدش که بیرون آمدی دیگه نمی دونمی کامپیوتر چطور روشن میشه ههههههههههههههههههههههههههههه

  8. قادر says:

    سرع ۱ مگ خریدم سرعت دانلود هم ۳۰کیلو بایته مسخره هستش

  9. ناشناس says:

    واقعا خیلی بده
    اینترنت ۶ مگ بر ثانیه خریدیم ربع سرعتو هم نداره
    چرا دزدی میکنن؟
    من مخابرات دارم واقعا وضعش خرابه ….کلاسای آنلاین…
    هرچه زودتر رسیدگی کنن
    اینطوری که نمیشه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن