بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59770
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 4 اردیبهشت 99 9:06 ب.ظ

مدیرعامل شرکت اینترنتی پیشگامان جنوب ؛

اینترنت نیاز مبرم زندگی

ثلاث- در این برهه که اولین نیازهای جامعه اعم از اقلام بهداشتی و خوراکی با قیمتی بیشتر از قیمت های معمول به دست مردم می رسد ، عرضه کنندگان اینترنت در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و تعرفه های مصوب در سالهای ۱۳۹۶ و قبل از آن به وظایف خود عمل نمودند و در این راستا نه تنها مورد تشویق نبودند بلکه بارها از طرف اندکی از مشتریان خود متهم می شدند.

 

با شروع اسفندماه سال ۹۸ ؛ زمزمه هایی از یک ویروس ناشناخته به گوش می رسید که خاستگاه این ویروس شهر ووهان چین است.

درمدت بسیار کوتاهی، آلودگی در شهرهای مختلف کشور ، موج نگرانی را در خانواده ها ایجاد کرد . ویروس ناشناخته ای که به سرعت در سطح شهرهای کشورمان منتشر شد و به درخواست، اصرار، خواهش پزشکان و پرستاران و‌ وزارت بهداشت پویش درخانه بمانیم فراگیر شد.

موسسات و‌ سمن ها ، انجمن های امور خیریه و خیرین جامعه دست به کارهای بزرگی زدند . از ضدعفونی کردن محل های عمومی تا تعطیلی بازار و فروشگاهها و تعطیلی انواع کسب و کارها و اصرار بر پویش درخانه بمانیم ، تا برگزاری کلاسهای آموزشی و تدریس غیرحضوری معلمان و کپی بر لوح فشرده و تحویل درب منازل و آموزش های آنلاین بر بسترهای مختلف، همگی نمایانگر عزم عمومی برای مبارزه با ویروس ناشناخته کرونا بود.

با تحویل سال ، مردم در پیامک ها، علاوه بر تبریک سال نو ، آرزوی دوری از کرونا ویروس برای همدیگر داشتند .

جانفشانی و ایثارگری های پزشکان و پرستاران در جای جای کشور مورد تشویق و ‌تمجید مردم قرار گرفت .

فیلم رشادت ها و‌ جانفشانی پزشکان و پرستاران، کلیپ های آموزش نحوه مبارزه با ویروس کرونا ، دستورالعملهای تردد مردم در سطح جامعه، تصویرهایی از ورود و خروج مردم، نصیحت هایی که به تصویر گرفته شد تا جامعه کمترین آسیب را ببیند؛ همگی فقط و فقط می توانستند از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دست به دست شوند تا سطح آگاهی جامعه را افزایش دهند غافل از آنکه در این شرایط بسیار حساس ، تلاشگران عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات نه تنها دست از تلاش و کوشش برنداشتند ، بلکه با ابلاغ وزیر محترم ارتباطات و اعلان همگانی در قالب توییت و استوری ، تلاش مضاعف نمودند، سرویس مناسبی به جامعه عرضه کنند و قطعا علیرغم تلاشها و هزینه ها ، کمبودهایی هم وجود داشته است .

شایسته است بدانیم مردم در این روزها ، بیشتر از همیشه اینترنت را  نیاز ضروری زندگی خود میدانند .

در این برهه که اولین نیازهای جامعه اعم از اقلام بهداشتی و خوراکی مانند: ماسک و مایع ضدعفونی کننده و مواد شوینده و … با قیمتی بیشتر از قیمت های معمول به دست مردم می رسد ، عرضه کنندگان اینترنت در چارچوب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  و تعرفه های مصوب در سالهای ۱۳۹۶ و قبل از آن به وظایف خود عمل نمودند و در این راستا نه تنها مورد تشویق نبودند بلکه بارها از طرف اندکی از مشتریان خود متهم  می شدند.

 

افزایش هزینه های انتقال شرکتهای اینترنتی و افزایش ترافیک مصرف کاربران، مقارن با افزایش قیمت دلار ، افزایش قیمت تجهیزات زیرساختی حاصل از کمبود تجهیزات شبکه بدلیل عدم ‌واردات کالاهای شبکه،  در قبال درآمد ثابت و یا درآمد کاهش یافته متاثر از تعطیلی بازار و کسبه و تعطیلی بعضی کارگاهها  و شرکتها ،  منجر به  لطمات جبران ناپذیری به شاکله مهمترین بستر نیاز مردم کشور در سخت ترین روزهای زندگی بوده است .

»پیشگامان جنوب« همچون گذشته، به منظور افزایش سطح رضایتمندی مشترکین خود ، در روزهای منتهی به پایان سال ۹۸ و تعطیلات فروردین ماه شبکه خود را بطور چشمگیری ارتقاء داده است و میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- ارتقا شبکه انتقال در اکثر شهرستانها بطوریکه اکثر گیمرها مشترک پیشگامان هستند . ارتقاء پهنای باند کنگان از ۱۰۲۴ مگابیت برثانیه (معادل ۱ گیگابیت برثانیه) به ۱۰۲۴۰ مگابیت برثانیه(معادل ۱۰ گیگا بیت برثانیه).

۲- ارتقاء شبکه شهر جم از ۴۶۵ مگابیت برثانیه به ۱۰۲۴ مگابیت برثانیه. ۳- ارتقاء شبکه سیراف از ۵۰مگا بیت برثانیه به ۱۰۰ مگا بیت برثانیه . ۴- ارتقاء شبکه دیر از ۱۰۰ مگا بیت برثانیه به ۵۰۰ مگا بیت برثانیه. ۵- ارتقاء شبکه ریز از ۱۰۰ مگا بیت برثانیه به ۲۰۰ مگا بیت برثانیه.  ۶- ارتقاء شبکه کاکی از ۱۰۰ مگا بیت برثانیه به ۲۰۰ مگا بیت برثانیه.  ۷-  ارتقاء شبکه خورموج از ۱۵۵ مگابیت برثانیه به ۳۱۰ مگابیت برثانیه.  ۸-  ارتقاء شبکه شهر کلمه از ۱۰۰ مگا بیت برثانیه به ۲۰۰ مگا بیت برثانیه.  ۹- ارتقاء شبکه بوشکان از ۳۴ مگا بیت برثانیه به ۱۰۰مگا بیت برثانیه.  ۱۰-   ارتقاء شبکه برازجان از ۱۵۵ مگا بیت برثانیه به ۳۱۰ مگا بیت برثانیه.  ۱۱- ارتقاء شبکه عسلویه از ۳۱۰ مگا بیت برثانیه به ۱۰۲۴ مگا بیت برثانیه.   ۱۲- ارتقاء شبکه انتقال مسیر شهرک مسکونی هوایی از ۲۰۰مگا بیت برثانیه به ۵۰۰ مگا بیت برثانیه.  ۱۳-  ارتقاء شبکه انتقال مسیر شهرک مسکونی کارکنان دریایی از ۲۰۰مگا بیت برثانیه به ۵۰۰ مگا بیت برثانیه.  ۱۴- ارتقاء شبکه شهر بوالخیر به ۱۰۰مگا بیت برثانیه.  ۱۵- ارتقاء شبکه های انتقال داخلی شهرکنگان  از ۱۰۰مگا بیت برثانیه به ۵۰۰ مگا بیت برثانیه.  ۱۶- ارتقاء شبکه های انتقال داخلی توابع شهرستان عسلویه از ۱۰۰مگا بیت برثانیه به ۵۰۰ مگا بیت برثانیه.  ۱۷-  ارتقاء شبکه های انتقال داخلی شهرعسلویه از ۲۰۰ مگا بیت برثانیه به ۵۰۰ مگا بیت برثانیه. ۱۸- ارتقاء شبکه های انتقال داخلی شهربرازجان از ۲۰۰ مگا بیت برثانیه به ۵۰۰ مگا بیت برثانیه.

تاریکی دوران سخت کرونا ویروس ، روزی سپری خواهد شد اما صدمات وارده بر پیکره اقتصاد و پیکره کم جان شرکتهای اینترنتی برای همیشه ماندگار خواهد ماند . بنی آدم اعضای یک‌پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند.   تلاش کردیم با ارائه کیفیت مناسب و کاهش تخفیف تعرفه ها همچنان در کنار مردم باشیم.

 

یادداشت: سید حسین کوزه گر مدیرعامل شرکت اینترنتی پیشگامان جنوب

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن