بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69901
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 12 دی 02 6:16 ب.ظ

گرانی اینترنت یا فیلترنت؟!

ثلاث- پس از چند هفته حرف و حدیث درباره افزایش تعرفه‌ اینترنت، با موافقت وزارت ارتباطات، تعرفه های اینترنتی گران شد.

هرچند میزان افزایش تعرفه ها ۳۰ درصد اعلام شده، اما بررسی ها نشان می دهد تا ۳ برابر واقعی تر است.

این در حالی است که کاربران ایرانی از محدودیت‌های دسترسی به اینترنت نیز ناراضی هستند.

برخی کاربران معتقدند که افزایش قیمت اینترنت در حالی اتفاق افتاده که کیفیت اینترنت در ایران به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

برخی کاربران نیز از فیلترینگ گسترده‌ای که در ایران وجود دارد، انتقاد می‌کنند. افزایش قیمت اینترنت و محدودیت‌های دسترسی می‌تواند تاثیرات منفی بر زندگی کاربران ایرانی داشته باشد. این محدودیت‌ها می‌تواند مانع دسترسی کاربران به اطلاعات و خدمات ضروری شود، از طرفی مدیریت زیرساخت‌های اینترنت به طور موثر انجام نمی‌شود.

این امر به دلایل مختلفی از‌جمله عدم شفافیت در عملکرد اپراتورها، عدم وجود رقابت واقعی در بازار اینترنت و عدم نظارت کافی بر عملکرد اپراتورها است. برای توسعه کیفیت اینترنت در ایران، اقدامات دیگری لازم است که باید به آن توجه شود، به عنوان مثال عملکرد اپراتورها باید شفاف شود و باید یک رقابت واقعی در بازار اینترنت به وجود آید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسته یک گیگابایت یک ماهه در ایرانسل و همراه اول از ۱۰۵۰۰ تومان به ۱۴۱۰۰ تومان رسیده است. پیش‌تر اپراتورها در نامه درخواست خود جهت تغییر تعرفه، اعلام کرده بودند که بسته‌های یک و دو گیگابایت نیازی به تغییر قیمت ندارند.

بسته‌ اینترنت پنج گیگابایت یک ماهه ایرانسل نیز از ۲۳۶۰۰ به ۳۷۱۰۰ تومان رسیده که این رقم نیز حکایت از افزایش حدودا ۳۰ درصدی دارد. در بسته‌های چهارماهه ایرانسل و همراه اول نیز تغییرات قیمتی و حجمی اعمال شده است. بسته ۱۵ گیگابایت در روزهای گذشته با قیمت ۶۲ هزار تومان به فروش می‌رسید و حالا این رقم به ۱۱۸ هزار تومان رسیده است.  این عدد فراتر از ۳۴ درصدی است که پیش‌تر اعلام شده بود.

در نهایت افزایش قیمت اینترنت، یک اقدام نامناسب و غیرکارآمد است. این اقدام نه‌تنها تاثیر مثبتی بر کیفیت اینترنت نخواهد داشت، بلکه می‌تواند تاثیرات منفی به همراه داشته باشد./ منبع: خلیج فارس

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن