بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 6887
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 8 آبان 93 3:27 ب.ظ

امام جمعه کنگان؛

جناح بندی سیاسی را وارد مجالس عزاداری نکنید

ثلاث- امام جمعه کنگان : مجالس عزاداری نمایش قدرت سیاسی – عبادی شیعه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در دیدار با جمعی از مبلغین و هیات امناء مساجد و حسینیه های کنگان و بنک ضمن تسلیت ایام اندوه و حزن اهلبیت ، با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مجالس عزای حسینی نمایشی از قدرت سیاسی – عبادی شیعه است.

وی به موضوع اخلاص در عزاداری ها اشاره و گفت:هیات ها از رقابت ناسالم در عزاداری اجتناب کنند.

محمودی به موضوع صدای سیستم صوتی و طبل و … حسینیه ها و دسته جات عزاداری اشاره و با بیان اینکه ایذاء حرام شرعی است و همه مراجع بر این امر متفق اند از هیات ها خواست تا مجالس خود را دور از هرگونه کاری که موجب سلب آسایش مردم شود انجام دهند.

امام جمعه با بیان اینکه برگزاری باشکوه مجالس عزاداری بصورت گسترده در تمام نقاط کشور یکی از برکات نظام دینی است گفت: همگی باید باید قدرشناس امام (ره) ، رهبری و نظام دینی که از برکات و دستاوردهای بزرگ انقلاب حسینی است ، باشیم.

محمودی به مباحث سیاسی در مجالس عزاداری هم گریزی زد و گفت: مجالس عزاداری مربوط به جناح و حزب خاصی نیست و نباید جناح بندی های سیاسی را وارد این مجالس کنیم.

امام جمعه کنگان همچنین از برگزاری همایش بزرگ عاشورائیان و تجمع هیآت عزاداری کنگان در عصر تاسوعا در میدان شهید بهشتی کنگان خبر داد.

محمودی در پایان گفت: مردم کنگان در این روز با حضور یکپارچه خود نمادی از دین مداری و شور و عشق وصف ناپذیر حسینی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

حجت الاسلام رحیم اهرمی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان نیز گفت: بیش از ۶۰ مبلغ در مساجد ، حسینیه ها و تکایای شهرستان کنگان مشغول امر مقدس تبلیغ اند.

سروان اسماعیل تاجیک جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) شهرستان کنگان نیز از تجمع عظیم هیات های عزاداری کنگان و بنک در سپاه کنگان و برگزاری با شکوه مراسم عزاداری در عصر هشتم محرم خبر داد.

ابوذر حسین پور

نظرات

  1. مهدی says:

    یک اخوندی در حسینیه حسین آباد هست که انگار از جبهه ی پایداری فرستاده شده و برا تبلیغات و کوبیدن دولت امده.ایشان منبر و حسینه امام حسین را با جاهای دیگه اشتباه گرفته.از اقایان محمودی و اهرمی تقاضا داریم رسیدگی کنند

  2. ناشناس says:

    اآقای رحیم اهرمی این ایمیل منه باید یه چیزای را بهت بگم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن