بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 8052
تعداد نظرات:۱۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 5 آذر 93 6:10 ب.ظ

استاندار بوشهر در مراسم تودیع و معارفه فرماندار کنگان:

دو دلیل تاخیر در تغییر آخرین فرماندار/ اشتغال اساسی ترین دغدغه مردم کنگان است

به گزارش ثلاث ؛ استاندار بوشهر در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان کنگان اظهار داشت: مرزی بودن شهرستان کنگان به اهمیت این منطقه افزوده و در کنار این حساسیت ها اتفاقی که ما را بسیار دلگرم می کند، وحدت و مودت مردم و مسئولین است.

به گزارش ثلاث ؛ استاندار بوشهر در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان کنگان با اشاره به اهمیت جایگاه شهرستان کنگان در سطح استان و کشور از لحاظ اقتصادی، سیاسی، امنیتی و … اظهار داشت: مرزی بودن شهرستان کنگان به اهمیت این منطقه افزوده است و در کنار این حساسیت ها اتفاقی که ما را بسیار دلگرم می کند، وحدت و مودت مردم و مسئولین است.

کیفیت بخشی به اشتغال جوانان در دستور کار است

مصطفی سالاری گفت: مهمترین بحثی که در حال حاضر دغدغه مردم و مسئولین این منطقه به شمار می رود، مقوله اشتغال جوانان است.

سهم جوانان این منطقه از اشتغال باید با پیگیری های مکرر مسئولین بیشتر از این باشد، اما با اینکه پیگیری هایی انجام شده است اما دلایل و توجیهاتی هم نظیر در پیش گرفتن روند تعدیل به جای افزایش تعداد در فازهای مختلف گازی وجود دارد واین فرصت را برای ما محدود کرده است اما این دلیلی برای عدم پیگیری های ما در بحث اشتغال نیست و مسلماً بدنبال سازوکارهای خوبی برای تقویت بحث اشتغال در منطقه هستیم.

وی افزود: مرکز فنی و حرفه ای شهر بنک به عنوان یکی از بهترین زیرساختهای آموزش نیروی متخصص برای صنعت به شمار می رود که بیش از ظرفیت شهرستان هم می تواند نیرو پرورش داده و به صنایع پارس جنوبی تزریق کند و با کمک نفت این ظرفیت را فعال خواهیم کرد.

سالاری اظهار داشت : دانش آموخته های ما می توانند با آموزش های تخصصی یک ساله در این مرکز به نیروهایی متخصص و مطابق با نیاز نفت مبدل شده و جایگاه خوبی را در بحث اشتغال در صنایع نفت به خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در جنوب استان معضل آب و برق خصوصا در فصل تابستان است افزود: بحث آب شهرستان کنگان با اجرای پروژه آبشیرین کن و مشکل برق نیز با اجرای پروژه پست ۲ برق کنگان حل و رفع خواهد شد.

وی گفت: بهبود معیشت مردم بندر نشین در حوزه تجارت و گمرک این بندر یکی از دغدغه ها به شمار می رود و احساس نیاز به ورود کالاهای جدید نیز پاسخ داده شده و کالاهای دیگری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

کمربندی کنگان شتاب می گیرد

استاندار بوشهر افزود: به پروژه کمربندی شهرستان کنگان در سال ۸۷ اعتباری قریب به ۴۲ میلیارد تومان اختصاص داده شد که با گذشت زمان، مبلغ اختصاص داده شده پروژه را کامل نکرد و نفت قول افزایش اعتبار داده است و باید سرعت و زمان تکمیل این پروژه با این میزان پیشرفت مد نظر قرار گرفته تا هر چه سریعتر مردم از آن بهرمند شوند.

وی گفت: در خصوص پزشک متخصص نیز چند هفته قبل سهمیه ای به استان بوشهر اختصاص داده شد که به کنگان سهمیه خوبی رسید و بخش مهمی از دغدغه ها در خصوص کادر پزشکی رفع شده است.

نفت به دنبال رفع مشکلات زیست محیطی و آلایندگی ها

وی با بیان اینکه توسعه بیمارستان کنگان به عنوان مرکز درمانی سنترال(مرکزی) بین ۴ شهرستان جنوبی مد نظر است، افزود: به جای افزایش تعداد بیمارستان های کوچک و هزینه سرانه مراکز درمانی می توان با توسعه این بیمارستان در بخش های مختلف یک بیمارستان بزرگ و مجهز با تعداد متخصصان بالا ایجاد کرد تا نیازهای جنوب استان را به خوبی پوشش دهد.

مصطفی سالاری گفت: مسئله مشکلات زیست محیطی برای مردم دغدغه و نگرانی هایی بوجود آورده است و انعکاس برخی مطالبات در این زمینه را نیز دنبال کرده ایم و در صنعت نیز برنامه ای برای کاهش آلایندگی در پروژه های نفت وجود دارد و توصیه ما به مردم شریف و مسئولین محلی شهرستان است که برای کاهش مباحث مربوط به آلایندگی تا جایی که امکان دارد همکاری لازم را داشته باشند و صنعت نفت نیز نگرانی هایی در این خصوص داشته و به دنبال رفع آن است.

دلیل تاخیر در انتخاب آخرین فرماندار استان بوشهر

سالاری با بیان اینکه دو دلیل برای تاخیر در تغییرسمت فرمانداری شهرستان کنگان به عنوان آخرین شهرستان وجود داشت افزود: مشی میانه روی، تجربه و سابقه درخشان فرماندار سابق خیال ما را در خصوص مسائل شهرستان کنگان راحت کرده بود و دوم اینکه با توجه به حساسیت وضعیت شهرستان کنگان در این برهه از زمان به دنبال بهترین گزینه برای تصدی این سمت بودیم.

وی افزود: همچنین آقای جمشیدی فردی با تجربه و توانمند هستند که تجاربی موفق و موثر داشته اند و مطمئن هستیم که با همدلی مردم و مسئولین، ایشان می توانند اتفاقات خوبی را برای شهرستان رقم بزنند و انتظار ما نیز از فرماندار جدید این است که با همراهی و تعامل با همه اقشار ، اقتدار خود را در خصوص احقاق حق مردم بروز داده و وظایف محوله را به خوبی انجام دهند و برای ایشان نیز در سنگر جدید آرزوی موفقیت داریم.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. دینا says:

    ما فنی حرفه ای هم بریم ؛ دوره ببینیم…‌‌شرکتا ما رو نمیخان…. اینجا شهرستانیا حرف اول رو میزنن……

  2. سعید says:

    دلایل تاخیرت از خنده روده برم کرد…
    سابقه درخشان(!!!!):بشین بینیم بابا.
    تلالو سابقه جناب تبرکی چشمانمان را خیره کرد
    بهترین گزینه برای تصدی این سمت:
    به همه جا دادن این آخری که موند گفتن به کجا بدیم؟

    • شهروندی says:

      احسنت خوب گفتی تازه …. ما چه میدونیم توی رختکن چه خبره ؟

  3. جمشیدی says:

    ابن دومین گزینه از شهرستان دشتی در فرمانداری کنگان تا گزینه بعدی کی باشد

  4. ناشناس says:

    سلام سعید عزیز همین بد بینی هاست که مانع پیشرفت ما شده است واقعا براتون متاسفم به جای این حرفها کمی به فکر برنامه ها و پیشنهادات سازنده باشیم و شما دینای عزیز نا امیدی و یاس بدترین گناهست

    • سعید says:

      واقع بینیه برادر.برو به کسی بگو که سر در نیاره.اگه خواستی بیا تا روشنت کنم برادر!
      بنده خدا این از حق آلایندگی، این از جدایی عسلویه از کنگان ،این از وضعیت اشتغال، این از وضعیت دریا…
      بازم بگم؟؟

  5. armin says:

    دینا راست میگه باید تدبیری اندیشید

  6. بینام says:

    ما کار نداریم فرماندار از چه شهریه و کیه هر کی هست خدا یارش.فرماندار باید پشت جوانان کنگانی باشه که اکثرا بیکارن.چرا اکثریت نیروهای شرکت های هومه کنگان باید غیر بومی باشن و بومی بیکار باشه؟ چرا وقتی بومی میره سرکار سخت ترین کارها رو ازش میخان ولی غیر بومی چون طاقت گرما و سختی رو نداره باید زیر کولر کار کنه؟اقای فرماندار شاید این پیام منو بخونید شاید ولی اگر خوندید خداوکیلی جوانان این شهر ازتون یک فرماندار دلسوز میخان که پشتشون باشید همین

  7. دینا says:

    ببین ناشناس…….ب ولا تو اداره جات رفتم؛ یا میگن سابقت چیه؛؛؛؛؛ یا میگن پارتیت کیه؛؛؛؛ تو شرکتا میری ؛ الکی اسمتو مینویسن؛؛؛ اما سال ب سال میشه خبری نمیشه‌…..اوقت دوست من ؛ خونوادگی با پارتی رفتن شرکت برزویه……..حقوق بالای ۳ تومن……..‌‌‌تو بودی چیکار میکردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه من و امثالا من از اونا چی کم داریم…..تنها فرقمون اینه ک اونا شهرستانین؛ ما کنگونی……

  8. کارگر says:

    سلام وعرض خوش آمد به آقای جمشیدی. اگه بتونید مشکلات اشتغال جوانان را حل کنید کارنامه کاری درخشانی را به یادگار گذاشتید ودعای خیر مردم را برای قیامتتون پس انداز کردید.موفق باشید

  9. علي says:

    باسلام به فرماندار جدید خواهشن ضد مردم شهرستان نباشد با مردم به تامل برسد وحرف خیلی ها گوش نکنید کمی خود فکرکرده وبیندیشید ممنون

  10. اصالت says:

    به تمام نظرات دوستان باید احترام گذاشت..حق همه مردم هست که حرف دلشون بزنن و انتقاد کنن..انتقادی که کارساز باشه..من شخصا افتخار میکنم که جز هیچ باند و جناحی نیستم..من فقط و فقط عاشق شهرم و مردمش هستم ..دلم واسه کنکان و مردمش میسوزه که با این همه سرکوبی .بدبختی و بی عدالتی و …..ساختند و باز چیزی نمیگن….من بارها برای همین اشتغال جوانان به بیشتر جاها از جمله فرمانداری رفتمو به اونا گفتم بخدا من خودم شاغلم و اصلا نیازی به کار ندارم ولی خیلی چیزا رو دارم از نزدیک میبینم که چقدر در حق ما کنگانیهای ساده دل اجحاف میشه..چقدر حق خوری .چرررررا مسئولین همه شون وعده و وعید میدن ولی در عمل صفر هستن…غیرتتون کجا رفته…خیلی دلم پر است اگر بخوام اینجا بگم دیگه فضای اینترنتی هم کم میاره..خدا یادت باشه اون دنیا دلیل این همه بی عدالتی در کنگان عزیزم بهم بگی…..

  11. سیراف says:

    باید به استاندار تبریک گفت که شعار دولت اعتدال را با بکارگیری نیروهای اعتدالگرا جامه عمل می پوشاند.عملکرد دیروز جمشیدی شفاف است امید که همانند گذشته منافع جمعی را بر فردی ترجیح دهد و قاطعیت خود را حفظ نماید.

  12. محمدکارگر-جم says:

    سلام آقاسعید؛
    لطفا شان و منزلت چهره های ماندگار ایران زمین راحفظ بفرمایید؛ چرا که به تعبیر متعالی لسان الغیب حافظ که می‌فرماید:
    حافظا علم و ادب ورز که در محضرشاه
    هرکه را نیست ادب لایق صحبت نبود
    از مدیر گران نهاد سایت وزین ثلاث نیز توقع و انتظار آن است که چنین پیام هایی را که توهین به روشنفکرآن نامی این سرزمین می باشد را تایید ننمایند. با سپاس بی منتها.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن