بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 993
تعداد نظرات:۶ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 23 خرداد 93 12:29 ب.ظ

محیط زیست شهرستان کنگان فقط ۴ نیرو دارد/ اداره دو شهرستان با ۵ نیرو

اختصاصی ثلاث- کمبود نیرو یکی از مهمترین مشکلات اداره محیط زیست شهرستان کنگان است که لازم می باشد تا تدابیر لازم برای بهبود وضعیت نیروی انسانی این اداره اتخاذ شود.

 

IMG12320079

به گزارش ثلاث، حفظ و حراست از محیط زیست امروزه بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد چرا که افراد سودجو به روش‌های مختلفی در پی تخریب محیط زیست و بهره‌برداری سودجویانه از ان هستند.

یکی از مهمترین موضوعاتی که می‌تواند در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست نقش آفرین باشد، نیروی انسانی است که باید با تعداد مورد نیاز در چارت‌های تعیین شده سازماندهی شوند.

شهرستان کنگان یکی از شهرستان‌ها پر جمعیت استان بوشهر است که در حال حاضر با مشکلاتی در زمینه تعداد نیروی انسانی در اداره محیط زیست روبرو است و سال هاست که تنها چهار نیرو در این اداره مشغول به کار هستند.

 

IMG11453012

کمبود خودرو در محیط زیست کنگان/ کمبود شدید نیروی انسانی

البته شهرستان جم و کنگان اشتراکاتی در زمینه اداره محیط زیست دارند که تنها پنج نفر نیروی انسانی این دو اداره را در این شهرستان‌ها اداره می‌کنند و بدیهی است که کمبود نیرو در این شهرستان‌ها به شدت احساس می‌شود.

مبحث محیط زیست جنوب استان بوشهر امری مهم و تقریبا فراموش شده ایست که با توجه به موضوع افزایش جمعیت، دفن زباله ها،  استقرار شرکت ها، پتروشیمی ها، فلرهای آلاینده افزا و پالایشگاه در شهرستان های کنگان، جم و عسلویه، لزوم  تزریق امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز برای اداره مربوطه در کنگان را به امری حیاتی مبدل ساخته است که باید هرچه سریع تر انجام گیرد.

شهرستان جم زیر نظر اداره محیط زیست شهرستان کنگان است.

شایان ذکر است که این تعداد اندک نیروی شاغل در محیط زیست تا قبل از جدایی شهرستان عسلویه نیز ، شهرستان های کنگان، جم و عسلویه را پوشش می دادند.

هم اکنون همین تعداد بسیار اندک نیروهای حفاظت محیط زیست کنگان با تمام توان و همتی عالی در حال خدمت رسانی و پوشش دو شهرستان هستند.

 

salas.ir-01

عباس تبرکی فرماندار کنگان بعد از ظهر پنج شنبه در آخرین روز  هفته محیط زیست از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بازدیدی به عمل آورد و پس از ان  اظهار داشت: مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرستان و کمبود نیرو و امکانت حفاظتی محیط زیست شهرستان از جمله مسایلی خواهد بود که در سفر روز شنبه خانم دکتر ابتکار رییس سازمان محیط زیست کشور به استان، با ایشان مطرح خواهم کرد.

 

تعداد نیروهای محیط زیست کنگان ۳۰ درصد چارت است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث، اظهار داشت: برای چارت سازمانی اداره شهرستان، ۱۴ نفر نیرو پیش بینیشده  که در حال حاضر این اداره فقط چهار نیرو دارد .
احمد آزریار افزود: این اداره با همین امکانات و صرفا با یک نفر نیروی انسانی دیگر که در شهرستان جم مستقر است، وظیفه حفاظت از محیط زیست شهرستان جم نیز عهده دار است.
وی خاطرنشان کرد: استقرار و تجهیز پاسگاه محیط بانی، دریایی که بنا به ضرورت و با توجه به حضور صنایع نفت و گاز در شهرستان قبلا توسط سازمان محیط زیست پیش بینی شده است، از دیگر موارد و کمبودهاییست که انشاءالله از طریق فرماندار محترم شهرستان در حضور رییس سازمان مذکور عنوان خواهد شد.

 

————

گزارش: مصطفی صفایی

نظرات

  1. ا.ن says:

    تلاش آقای آذریار جهت حفاظت و صیانت از محیط زیست شهرستان ستودنی ست.

  2. ا.ش says:

    اقای اذریار یکی ازدلسوزترین مدیران بومی می باشد که با کمترین امکانات در حال خدمت رسانی می باشد که به حق شایسته تقدیر و تشکر می باشد

  3. بومی کنگان says:

    با سلام

    من بومی کنگانم ودارای مدرک کارشناسی محیط زیستم ولی هربار که به اداره محیط زیست مراجعه میکنم میگن نیرو لازم نداریم.همچنین منتظرآگهی استخدام هستم.

  4. mh says:

    اداره محیط زیست با رئیس دوست داشتنی و دلسوزش رو بی خیال بشید و فکر کنید بعد از افتتاح اداره منابع آب شهرستان کنگان و عسلویه این اداره چند ساعت با چه تعداد پرسنل شروع به کار کرده؟؟!!!

  5. محمد says:

    آقای آذریار عزیز،شما که از کمبود نیرو مینالی آیا تابحال درخواست استخدام نیرو داشتی و بهت ندادن؟؟بنده دارای لیسانس زمین شناسی هستم و اتفاقا همین یکماه پیش با نامه نماینده محترم مجلس به اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت اشتغال مراجعه کردم(جهت اشتغال در اداره محیط زیست کنگان)اما پس از پیگیریهای بسیار زیاد و چن بار رفت و آمد به بوشهر به من اعلام کردند که ما هیچ نیازی به نیروی جدید نداریم.والا نمیدونم در مورد اینهمه تناقض در استخدام چی بگم،شما میگی نیرو میخوایم اداره کلتون میگه اصلا نمیخوایم.جناب آقای آذریار این گوی و این میدان،شما نیرو بخواه تا دلت بخواه جوون بومی تحصیلکرده کنگانی با مدرک مرتبط هست،شما از طریق همین سایت اعلام کن که نیاز داری و قصد استخدام داری ما هم در خدمت شما هستیم.یا علی

  6. ناشناس says:

    دوست عزیز و همشهری سلام
    ممنون از اظهار نظر شما و بقیه دوستان ، در پاسخ به سوال شما باید عرض کنم . بله اداره شهرستان تا به حال به شکل های مختلف مشکل کمبود نیروی خود را مطرح کرده و حتی اخیرا شخصا این موضوع را در حضور خانم دکتر ابتکار مطرح کردم و ایشان هم یادداشت برداشتند . وخلاصه همه جوره نالیدیم .
    البته لازم هست بدونید جذب نیرو به هر شکل آن در اختیار اداره شهرستان نیست و پس از طی تشریفات خاص توسط استان انجام می شود که البته اون هم تابع قانون استخدام کشوری است و ابتدا باید مجوز جذب نیرو برای محیط زیست استان صادر بشه .
    به هر حال بنده باز هم عرض می کنم ، شهرستان کنگان ، جم و عسلویه با توجه به وضعیت خاصی که به واسطه حضور صنایع نفت و گاز ایجاد گردیده و از طرفی شرایط جغرافیایی و اقلیمی حساس قطعا حفاظت و مراقبت از محیط زیست منطقه باید با حساسبت بیشتری دنبال شود که برای تحقق این هدف جذب نیروی متخصص و کارآمد و به کار گرفتن امکانات و تجهیزات مناسب لازم و ضروریست .
    البته شاید لازم باشد به خاطر اهمیت و ویژه بودن شرایط این مهم از طریق نماینده محترم مردم در مجلس به شکل ویژه در مرکز پی گیری شود و مجوز جذب نیرو ، خاص این سه شهرستان دنبال گردد .

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن