بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 12013
تعداد نظرات:۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 17 بهمن 93 1:11 ب.ظ

فرماندار کنگان در جمع هنرمندان:

استفاده از ظرفیت های قانونی شهرستان برای کمک به هنر و هنرمندان

اختصاصی ثلاث- نشست جمعی از اهالی فرهنگ و هنر شهرستان کنگان با فرماندار انجام شد.

به گزارش ثلاث، شب گذشته جمعی از اهالی فرهنگ و هنر شهرستان کنگان با فرماندار شهرستان نشستی صمیمی برگزار کردند.

بنا به گفته برخی هنرمندان پیشکسوت حاضر در جلسه، ظاهرا آخرین نشست هنرمندان و اهالی فرهنگ شهرستان کنگان با فرماندار خود به ( به مدت سه ساعت و به صورت تخصصی) به سال ها پیش بر می گردد که این موضوع در نوع خود برای  حاضرین در نشست بسیار جالب، خوشحال کننده  و امیدوار کننده بود.

در این نشست که برخی هنرمندان طیف های مختلف هنری شهرستان حضور داشتند، هر کدام به ارائه دیدگاه ها، نظرات، پیشنهادها، انتقادها و راهکارهای خود پرداختند.

عمده محور صحبت ها راجع به افزایش بیش از حد جمعیت و هجوم خرده فرهنگ ها از جای جای کشور بود که به شدت مسائل فرهنگی هنری منطقه را در گوشه ای منزوی کرده است.

مورد دیگر مطرح شده در این نشست، توسعه نا متوازن صنعت و فرهنگ در شهرستان کنگان بود که به شدت مسائل فرهنگی منطقه را تحت شعاع قار داده و نیازمند ارتقا در بحث سخت افزار و نرم افزار و تدوین یک برنامه کوتاه مدت و بلند است که این امر نیز مستلزم تزریق بودجه کافی و ورود همه دلسوزان عرصه فرهنگ و هنر و حمایت دستگاه های ذی ربط و حتی اجرایی می باشد.

 

فرماندار شهرستان کنگان در پایان نشست در خصوص جمع بندی خود از این جلسه به خبرنگار ثلاث گفت: دغدغه و اشکالاتی که بیشتر از جانب اهالی هنر و فرهنگ مطرح شد، پیرامون توجه اندک به این قشر بود و خواهان حمایت مسئولین بودند.

عباس جمشیدی اظهار داشت: این دولت معتقد است اهالی فرهنگ و هنر که بخش زیادی از جامعه کشور که غالبا حامی دولت نیز هستند از اقشار تاثیرگذار هستند.

وی عنوان کرد: طبیعتا ما نیز در شهرستان کنگان نیز همین اعتقاد را داریم و از فعالان این عرصه حمایت می کنیم و از تمام امکانات موجود در سطح شهرستان اعم از نرم افزاری و سخت افزاری که در اختیار ماست برای این منظور بکار خواهیم گرفت.

فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: بدین منظور برنامه های خوبی را مد نظر داریم که در مرحله تدوین است؛ پیشنهاداتی را به مبادی ذی ربط که تصمیم گیرنده و حمایت کننده هستند اعلام داشته ایم که انشاءالله پس از جمع بندی نهایی، آن را اجرایی خواهیم کرد.

جمشیدی گفت: از ظرفیت های موجود در شهرستان جهت پیشبرد امر هنر و حمایت از هنرمندان استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: معتقدیم کسانی که در عرصه هنر دارای مجوز قانونی هستند، بدون شک ما نیز در ارتباط با اجرای برنامه یشان در چارچوب قانون حمایت می کنیم و اجازه کار فرا قانونی به کسانی که می خواهند به موضوع ورود کنند و خلل ایجاد کنند را نخواهیم داد.

 

شایان ذکر است که این نشست حدودا سه ساعت به طول انجامید و مقرر شد این نشست ها ادامه یابد.

برخی از هنرمندانی که به دلیل مشغله کاری در این نشست حاضر نشدند، نظرات و پیشنهادات خود را به هنرمندان حاضر در جلسه جهت انعکاس منتقل کرده بودند.

 

 

عکس: مهدی روزبازار

 

 

Image_007 (2) Image_003 (2) Image_004 (2) Image_006 (2) Image_002 (2) Image_001 (2)

 

//

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. حرف منصفانه says:

    این نشست روح امیدواری راا در هنرمندان زنده کرد.

  2. سیرافی says:

    جای هنرمندان سیرافی خالی ست
    متاسفم برای هم شهری هام

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن