بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 24708
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 28 دی 94 0:36 ق.ظ

50 درصد از داوطلبان حوزه جنوب استان تایید شدند

اندر حکایت تایید صلاحیت های جنوب استان بوشهر/نقش مهم کسانی که فعلا تایید نشده اند

اختصاصی ثلاث- مصطفی صفایی: در حوزه جنوب استان بوشهر ۲۴ نفر به عنوان داوطلب انتخاباتی مجلس ثبت نام کردند که از این تعداد ۳ نفر انصراف دادند و جمعا ۲۱ نفر در گردونه رقابت باقی ماندند. بر همین اساس در تاریخ ۱۴ دی ماه مرحله اول تایید صلاحیت های این حوزه توسط فرمانداری شهرستان اعلام […]

اختصاصی ثلاث- مصطفی صفایی: در حوزه جنوب استان بوشهر ۲۴ نفر به عنوان داوطلب انتخاباتی مجلس ثبت نام کردند که از این تعداد ۳ نفر انصراف دادند و جمعا ۲۱ نفر در گردونه رقابت باقی ماندند.

بر همین اساس در تاریخ ۱۴ دی ماه مرحله اول تایید صلاحیت های این حوزه توسط فرمانداری شهرستان اعلام شد و طی آن همه داوطلبان( ۲۱ داوطلب ) نمایندگی مجلس در حوزه جنوب استان تایید صلاحیت شدند.

طبق اطلاعات احراز شده از تمامی ۲۴ داوطلب ثبت نام کننده در حوزه جنوب استان بوشهر، ۲۵ درصد ثبت نام کنندگان این حوزه، اصلاح طلب و حدود ۲۱ درصد داوطلبان اصولگرا و ۵۴ درصد نیز مستقل بوده اند.

از میان فقط دو نفر سابقه نمایندگی مجلس از حوزه دیر، کنگان، جم و عسلویه را در کارنامه دارند.

از کل ۲۴ نفر ثبت نام کننده، یک نفر زن و یک نفر یک روحانی می باشند؛ ضمن اینکه همه داوطلبان زیر ۷۰ سال هستند. سه نفر نیز با مدرک دکتری اقدام به ثبت نام نموده اند و احتمالا این آمار تا زمان یک هفته مانده به انتخابات افزایش یابد.

۱۲ و نیم درصد از کل ثبت نام کنندگان این حوزه، استاد دانشگاه و حدود ۳۰ درصد آنان نیز با عنوان آزاد ثبت نام نموده اند.

مطالب بالا بر اساس ۲۴ داوطلبی بود که برای انتخابات ثبت نام کرده بودند که نهایتا سه نفر از این تعداد انصراف دادند. پیش از این ۳ نفر از داوطلبان حوزه جنوب استان اعلام انصراف نموده بودند.

اسامی تایید شدگان در این مرحله

بنا به اعلام برخی منابع، حجت‌الاسلام موسی احمدی، قاسم ابراهیمی، سکینه الماسی، محمد انبارکی، عابدین عابدی زاده، حسین بردستانی، فرهاد اسدی، سید علیرضا افرندی، اکبر طهماسبی، سلمان دهقانی، حمزه علیشاهی از جمله نامزدی هستند که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان تایید شد. هرچند اعلام احراز صلاحیت نهایی در روز ۲۷ بهمن اعلام خواهد شد و تا آن روز ممکن است تعداد دیگری از کاندیدا احراز صلاحت آن ها تایید نشود و بلعکس آن، ممکن است کسانی که در این مرحله احراز صلاحیت نشده اند با اعتراض خود و ارائه دفاعیات، صلاحیتشان تایید شود که این نیز بسیار محتمل است.

۵۰ درصد از داوطلبان حوزه جنوب استان، فعلا تایید صلاحت شده اند/ ۵۰ درصد دیگر امیدوار…

از میان ۲۱ داوطلب جنوب استان، نام ۱۰ نفر در لیست تایید صلاحت های این مرحله قرار دارد. حدود ۵۰ درصد از داوطلبان این حوزه بنا به تشخیص مراجع ذی صلاح، فعلا احراض صلاحیت نشده اند.

این آمار از همان دقایق اولیه که روی خروجی برخی سایت ها قرار گرفت، باعث تعجب همگان شد. بی گمان داغ ترین بحث امروز در حوزه جنوب استان بوشهر، موضوع تایید صلاحیت ها بوده است.

یک نکته مهم…

در هر صورت، حتی کسانی که در این مرحله و فعلا احراض صلاحیتشان تایید نشده است نیز با احترام به قانون، می توانند حرکتی تاریخی کنند و در راستای فرمایشات مهم و اخیر مقام معظم رهبری، فضا را آرام نموده و به روزهای آینده و اعلام نهایی اسامی افراد تایید صلاحیت شده، امیدوار باشند.

قطعا همه داوطلبان انتخابات در استان بوشهر و به خصوص جنوب استان، از علاقه مندان به نظام و مقام معظم رهبری بوده و هستند و لذا شورای نگهبان نیز برای برگزاری هرچه پرشورتر انتخابات با حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای، همه موارد را مد نظر خواهد داشت.

رسانه ها مراقب باشند ناخواسته کسی را تخریب نکنند

نکته دیگری که باید در این شرایط مورد توجه قرار داد، نقش رسانه هاست. رسانه ها هم می توانند فضا را متشنج کنند و بر حضور مردم پای صندوق ها تاثیر منفی بگذارند و هم اینکه می توانند با یک رویکرد منطقی و با در نظر گرفتن منافع و مصالح کلی نظام و کشور، فضا را به سمت آرامش و امید سوق دهند.

مشاهده شده که برخی سایت ها( تعداد بسیار معدودی)، اقدام به تحلیل و تفسیر به رای ( پیش از اعلام نهایی اسامی تایید شده ها) نموده و به نوعی اقدام به تخریب برخی داوطلبان انتخاباتی به صورت خواسته یا ناخواسته نموده اند و هواداران آن ها را آزده خاطر و حساس کرده اند. این رفتار به هیچ وجه در شان یک رسانه متعهد و پایبند به اصول نیست، ضمن اینکه این حرکات به نوعی “تخریب انتخاباتی” نیز محسوب می شود و ممکن است پیگرد قانونی نیز داشته باشد؛ بنابراین تا روز ۲۷ بهمن که اعلام قطعی اسامی داوطلبان به حوزه های انتخابیه است، هیچ احتمالی را نمیتوان رد کرد. بهتر است صبور باشیم و آرامش را به مردم هدیه دهیم تا انتخاباتی بی نظیر را رقم بزنیم.

——-

۲۷ دی تا ۱۶ بهمن مهلت دریافت شکایت از داوطلبان احراز صلاحیت نشده و اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نکهبان در خصوص همه داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور است.

۲۷ بهمن اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه های انتخابیه از جانب وزارت کشور است.

۲۹ بهمن تا ۵ اسفند مدت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس می باشد.

۶ اسفند نیز ممنوعیت تبلیغات می باشد.

و سرانجام ۷ اسفند روز انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

 

نظرات

  1. احمدی says:

    سلام. جا داشت از کلی گویی یه کم فاصله بگیرید و به جزئیات هم اشاره اس داشته باشید. ضمنا دو کلمه احراز و احراض در متن آمده لطفا اصلاح شود. با تشکر

  2. یاسی says:

    الماسی نگین جنوب استان ان شاالله رای میاره

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن