بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 3091
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 18 مرداد 93 9:31 ق.ظ

پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان به مناسبت روز خبرنگار

به نام خداوندلوح وقلم راوی فرهیخته ی دانایی و آگاهی امروزه روز ، حتی مخالفان آزادی بیان و دموکراسی نقش و اهمیت فراوان خبر و رسانه را کتمان و پنهان نمی کنند؛ زیرا خبر حقیقتی است که در لباس واقعیت چهره نمایی میکند . حقیقتی که بر محور کلمه استوار شده است و با قلم […]

به نام خداوندلوح وقلم

راوی فرهیخته ی دانایی و آگاهی

امروزه روز ، حتی مخالفان آزادی بیان و دموکراسی نقش و اهمیت فراوان خبر و رسانه را کتمان و پنهان نمی کنند؛ زیرا خبر حقیقتی است که در لباس واقعیت چهره نمایی میکند .

حقیقتی که بر محور کلمه استوار شده است و با قلم رقم زده میشود.

همان کلمه و قلمی که خداوند علیم و دانای کل ،بدان سوگند یاد کرده است .

همان کلمه و قلمی که تاریخ دانایی بشر را آفریده است . همان کلمه و قلمی که انبیا و اولیای الهی از آدم تا خاتم با تمسک بدان ،پیام آور معنویت ، مدارا و محبت بوده اند .

در این میان نقش نهاد بزرگ و سترگ آموزش و پرورش به لحاظ قرابتی که با عرصه ی خبر، رسانه و اطلاع رسانی دارد نقشی خاص، ویژه و به سزاست .

خانه ی تعلیم و تربیت نیز بر سنگ و ملاط کلمه و قلم استوار شده است و ازاین رو زادگاه نخستین خبر آموزش و پرورش است ، و خبر نگاران بدین لحاظ ، دانش و بینش خود را مدیون و مرهون لغات ، کلمات و جملاتی می دانند که در صفحات کتاب ها و بر زبان معلمان و در درون مدرسه ها و کلاس ها آموخته اند و چنین تکلیفی حکم می کند که این روشن باوران ، در اعتلا و ارتقای نهاد دانش ورزی بیش از پیش بکوشند و پای بفشارند.

امروز آموزش و پرورش بیش از هر زمان محتاج حضور و همراهی بالند ه ی خبرنگاران ، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه است ؛ چه آنان نمایندگان افکار عمومی هستند و می توانند نقش بی نظیر خود را در انتقال دو سویه ی معنا ها ،تعامل و تفاهم رقم بزنند.

ویژه تر این که سال سالیست که رهبر فرزانه ی انقلاب یکی از عناصر بر جسته ی آن به فرهنگ اختصاص داده اند . به علاوه فرهنگ و رسانه در دولت تدبیر و امید که بر پایه ی عقلانیت ،اعتدال و فرد ورزی شکل یافته و اهمیتی فزون تر یافته است .

بدین رو آموزش و پرورش استان بوشهر به عنوان پایه ای ترین نهاد تکوین توسعه یافتگی در استان دست یابی خود را به سوی خردمندان منتقد ، خبر نگاران پیشرو اصحاب رسانه و جراید و حاملان فرهیختگی و دانایی دراز می کند و از آنان صمیمانه می طلبد تا ما رادر باور سازی فردای فروزان نونهالان و نوجوانان جوینده ی این دیار مدد رسانند.

این جانب روز خبرنگار را از بن جان به همه ی خبر نگاران ، رسانه داران و روزنامه نگاران تبریک می گویم و تقدیر خود را نثارشان می کنم و چشم انتظار امداد های فکری ،هم اندیشی و همکاری پیوسته ی آنان می مانم .

باشد تا همه در بر ساختن توسعه ی پایدار ، متوازن همه جانبه ی استان و ایران عزیز نقش آفرین و پای کوش باشیم .

اصغر حصیری

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن