بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 35296
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 7 آبان 95 11:16 ق.ظ

مسئول موزه هلند در بندرسیراف

مدیر موزه هلند: سازه های آبی سیراف مرا حیرت زده کرده است + عکس

به گزارش ثلاث ؛ دکتر جرارد هیریبوت طی سفری دو روزه به استان بوشهر از آثار باستانی بندر سیراف نیز بازدید کرد .

دکتر جرارد هیریبوت طی سفری دو روزه به استان بوشهر از آثار باستانی بندر سیراف نیز بازدید کرد .
به گزارش ثلاث؛ این استاد دانشگاه که مدیر موزه ملی طبیعی لیدن هلند بوده و هم اکنون نیز مدیریت موزه زیوس در میدل باخ هلند را نیز بر عده دارد ششمین باری است که به ایران سفرکرده و به گفته خودش در هرسفر باجاذبه جدیدی ازایران روبه رو می شود.
دکترهریبوت پس از بازدید از موزه سیراف پارس،قلعه نصوری،سازه های آبی دره لیر.،.گوردخمه ها،خانه اعیانی و مسجد جامع بندر باستانی سیراف ابراز داشت : شنیدن تاریخ سیراف و ارتباط بین المللی آن جذابیت خاصی برای من داشت و میخواهم اعتبار و هزینه مناسبی را جهت بازدید مردم کشورم از این بندر تاریخی و همچنین استان بوشهر در نظر بگیرم.
این استاد دانشگاه در بازدید از موزه به دلیل آشنایی با آبزیان و رشته تحصیلی اش توضیحاتی درباره آبزیان موجود داد و در پایان اظهار داشت: هر چند من از کشوری سردسیر آمده ام و گرمای اینجا مرا کلافه کرد ولی از قدرت تفکری که سیرافیان دراحداث سازه های آبی و چاهها داشتند و همچنین توضیحات جالب دوستدار گردشگری و میراث فرهنگی؛ خاطرات خوبی را برایم رقم زد و از مهمان نوازی مردم جنوب کشور زیبای ایران و این خطه تشکر میکنم که سفرخوبی را در ذهن من باقی گذاشتند.

 

siraf-nederland-1 siraf-nederland-2 siraf-nederland-3 siraf-nederland-4 siraf-nederland-5 siraf-nederland-6 siraf-nederland-7

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن