بروز شده در : شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 10:36 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47114
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 9 اردیبهشت 97 1:11 ق.ظ

9 و 10 اردیبهشت بزرگداشت روز خلیج فارس در کنگان و سیراف

بزرگترین زنجیره انسانی شهرستان کنگان در روز خلیج فارس شکل می گیرد+ تشریح برنامه ها

ثلاث-دبیر ستاد برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در شهرستان کنگان گفت: همایش روز ملی خلیج فارس روز یک شنبه و دوشنبه ۹ و ۱۰ اردیبهشت در کنگان و سیراف برگزار می شود.

به گزارش ثلاث، به منظور نکوداشت روز ملی خلیج فارس، با همت فرماندار شهرستان کنگان برای نخستین بار دبیرخانه دائمی آن در کنگان راه اندازی شد.

این دبیر خانه به ریاست فتح الله نوروزی ( فرماندار شهرستان کنگان) بنا دارد برنامه های خود را فردا و پس فردا به شکل آزمایشی در شهر کنگان و سیراف ارائه دهد و از سال آینده گرامی داشت روز ملی خلیج فارس توسط دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج فارس جزئی از برنامه های اصلی شهرستان خواهد بود.

 

روز ملی خلیج فارس در شهرستان کنگان فرصتی برای ارائه توانمدی های ما است

حسن مختارزاده  دبیر ستاد برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در شهرستان کنگان در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: همایش روز ملی خلیج فارس میتواند دراینده نه چندان دور شاهد رخدادهای علمی، اقتصادی وفرهنگی هنری دراین شهرستان گردد. این رخدادهای ذکر شده با حضور کارشناسان و صاحبان نظریه شهرستان در ابعاد مختلف طی سالهای اینده مطمنا توانمندیهای شهرستان دراین مرز پر گهر را به نمایش خواهد گذارد.

وی افزود: امسال در تجربه اولیه این برنامه به صورت نمادین در چند آیتم خلاصه می شود.

دبیر ستاد برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در شهرستان کنگان گفت: برگزاری همایش علمی در سالن دانشگاه پیام نور روز یکشنبه نهم اردیبهشت ساعت ده صبح همراه با افتتاح نمایشگاه عکس خواهد بود.

مختارزاده اظهار داشت: برگزاری همایش نمادین زنجیره انسانی در ساحل کنگان وبنک با مانور قایق رانان ساعت هشت صبح روز دوشنبه دهم اردیبهشت وهمین برنامه ساعت پنج بعد ازظهر در شهر باستانی سیراف واجرا برنامها ی جنبی سمن ها در غالب غرفه های بومی محلی و بازیهای بومی محلی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: جا دارد ازحامیان این طرح و اصحاب رسانه تقدیر وسپاس خودم را بیان دارم، ضمن انکه درپایان عملکرد دستگاهها باشرح و تفصیل بیان خواهد شد.

 

نخستین زنجیره انسانی شهرستان کنگان در روز بزرگداشت خلیج فارس شکل می گیرد

طاها دشتی مطلق مسئول اجرایی گرامی داشت روز ملی خلیج فارس در بندر کنگان به خبرنگار ثلاث گفت: استان بوشهر به طول ۹۳۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارد و مردمان این استان به عنوان مرزداران این بخش از خاک ایران عزیز، همواره با جان و دل از میهن خود دفاع کرده و می کنند.

وی افزود: برگزاری گرامی داشت روز ملی خلیج فارس از جهات مختلف برای ما حائز اهمیت است و امسال تصمیم بر این شد تا برنامه های متنوع، مفرح و پر شوری را در کنگان اجرا کنیم.

مسئول اجرایی گرامی داشت روز ملی خلیج فارس در بندر کنگان اظهار داشت: روز دهم اردیبهشت ماه زنجیره انسانی متشکل از دانش آموزان با لباس های متحد الشکل خواهیم داشت. از ساحل غدیر تا دهکده گردشگری را دانش آموزان شهر کنگان و از پارک ساحلی بنک تا دهکده گردشگری را نیز دانش آموزان شهر بنک به شکل یک زنجیره انسانی پیوسته تشکیل خواهند داد و در واقع برای نخستین بار در این شهرستان شاهد این موضوع خواهیم بود.

۲۵۰۰ پرچم ایران در ساحل به اهتزاز در می آید

دشتی مطلق عنوان کرد: حدودا ۲۵۰۰ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در اختیار دانش آموزان و شناورها قرار داده ایم که در برنامه روز دهم اردیبهشت به اهتزاز در بیاورند.

وی ادامه داد: همزمان با تشکیل زنجیره انسانی، حرکت و مانور ۲۵۰ قایق و ۱۲ لنج را شاهد خواهیم بود که همه آن ها به همراه پرچم مقدس جمهوری اسلامی و سرودهای حماسی برنامه ریزی شده است.

مسئول اجرایی گرامی داشت روز ملی خلیج فارس در بندر کنگان گفت: پس از این، مانور قایق ها در ساحل ( نزدیک به کلوپ دریایی رعد کنگان) به همراه اهتزاز بنرهای مختص به این روز را خواهیم داشت.

دشتی مطلق ابراز داشت: رژه موتور سواران( با همکاری سپاه شهرستان و بسیج)، دوچرخه سواران و دوندگان( با همکاری اداره ورزش و جوانان و همچنین هیات ورزش های همگانی) نیز بخش دیگری از برنامه های گرامی داشت روز ملی خلیج فارس است که از دهکده گردشگری تا ساحل غدیر را با شعار ” بندر کنگان، مرزبانان همیشگی خلیج فارس” پوشش خواهند داد.

وی یادآور شد: استارت برنامه های ما در بخش صبح روز دهم، ساعت هشت خواهد بود.

مسئول اجرایی گرامی داشت روز ملی خلیج فارس در بندر کنگان عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های ما این است که ۲۱ غرفه را در اختیار سازمان های مردم نهاد(سمن ها) خواهیم گذاشت. این غرفه ها در امتداد ساحل بندر ( ساحل غدیر، روبروی مسجد اهل بیت، روبروی گمرک قدیم، پارک ساحلی و نزدیک سپیا) جانمایی شده است. تریبون آزاد با موضوع “کنگان- خلیج فارس” ، غذای محلی، لباس محلی، حنا بندان، نمایشگاه عکس، نمایش خیابانی، نمایشگاه کتاب و غیره توسط سمن ها ( از بعد از غروب تا ساعت ۱۱ شب ) روز دهم اردیبهشت انجام خواهد شد. برنامه سمن ها حداقل به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت. روبروی گمرک قدیم توسط یکی از انجمن ها برنامه های خوبی مانند تریبون آزاد، مصاحبه و فیلم انجام می شود.

دشتی مطلق گفت: انتظار داریم که انشاءالله مجموعه برنامه های مفرح و پر شوری که به اجرا می رسد، کاری خوب، قوی و در خور نام تاریخی خلیج همیشه فارس و مردم غیور کنگان باشد. از همه کسانی که برای این کار بزرگ تلاش کردند تشکر می کنم به خصوص از فرماندار پر تلاش و با درایت شهرستان و رئیس شورای اسلامی شهر کنگان که در کنار کار هستند و بخشی از کار را عهده دار شدند نیز به شکل ویژه قدردانی می نمایم.

 

همایش علمی روز خلیج فارس، یک شنبه ۹ اردیبهشت در پیام نور کنگان

علی عابدی مسئول همایش علمی روز ملی خلیج فارس در کنگان در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: روز نهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در سالن دانشگاه پیام نور کنگان همایشی از پیشینه تاریخی خلیج فارس، تاریخ بندر باستانی سیراف و تاریخ کنگان را برگزار خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: رئیس اسناد ملی در استان بوشهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس دانشگاه پیام نور استان، نویسنده سرشناس استان آقای سید قاسم یاحسینی به عنوان شخصی که سه اثر ارزشمند راجع سیراف تالیف کرده و دکتر رضا طاهری نویسنده، پژوهشگر و مترجم سرشناس کشوری در این همایش علمی حضور می یابند و در بخشی از برنامه نیز سخنرانی خواهند کرد.

عابدی عنوان کرد: افتتاح نمایشگاهی از اسناد و نقشه های مربوط به خلیج فارس نیز در همین روز و پس از همایش خواهیم داشت. این نمایشگاه تا پایان هفته دائر خواهد بود و علاقه مندان می توانند از آن بازدید داشته باشند.

 

” رضا طاهری. پژوهشگر، شاعر و مترجم.

متولد ۱۳۵۵ بندر کنگان

آثار : تالیفات چاپ شده شامل کتاب شعر و پژوهش های ادبی تاریخی ۱۵ جلد که چهار جلد پژوهشی و تحقیقی است و چهار جلد کتاب شعر و …

در حوزه ویراستاری و مدیریت ادبی کتب چاپ شده: ویراستاری بیش از ۳۰ جلد کتاب حوزه‌ی کودک و نوجوان و دهچندین کتاب در حوزه ی تاتر و سینما و ادبیات

نویسنده ده ها مقاله ادبی و …  مشاوره چندین کار تاتر در کشور.”

 

سیراف با نام خلیج همیشه فارس پیوند خورده است

غلامحسین حیدری شهردار سیراف نیز در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: سیراف بخش مهمی از سند هویت خلیج همیشه فارس است.

وی عنوان کرد: در این راستا باید تمام همت خود را بکار گیریم تا این دو نام بزرگ تاریخی را به نحوی قدرتمند و شایسته اعتلا بخشیم.

شهردار سیراف اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر سیراف با همکاری موسسه سیراف پارس و هیات ورزش های همگانی این شهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس، برنامه های متنوعی را ( در ساعت ۱۷ بعد از ظهر روز دهم اردیبهشت)برگزار خواهد کرد.

حیدری افزود: مانور دریایی، زنجیره انسانی، جشنواره غذای دریایی ، پرواز بادبادک ها بخشی ازبرنامه های ما در سیراف خواهد بود.

وی گفت: مکان اجرای برنامه ها، بوستان امید، جوار شهدای گمنام خواهد بود.

 

خبرنگار: مصطفی صفایی

 

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن