بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64354
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 6 فروردین 00 10:33 ب.ظ

خلیج‌فارس طوفانی و مواج شد

ثلاث-به سبب وزش بادهای شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر، دریا طوفانی و مواج شد.

خلیج‌فارس طوفانی و مواج شد

به گزارش ثلاث فرج‌اله شکوهی‌پور ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش دمای هوا و مواج شدن دریای خلیج‌فارس در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از هفت تا ۱۰ فروردین به سبب وزش بادهای شدید تا بسیار شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر، دریا به تناوب مواج و طوفانی می‌‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع ۳ متری موج دریا خبر داد و افزود: با افزوده شدن بر شدت وزش باد و طوفانی شدن دریای خلیج‌فارس در تردد شناورها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل اختلال ایجاد می‌شود.

وی بر پرهیز از دریاروی شناورها تاکید کرد و گفت: طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه امروز خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم شده است تصریح کرد: با افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی، خلیج‌فارس در استان بوشهر مواج و متلاطم شده است.

شکوهی‌پور با تاکید بر پرهیز از شنا در خلیج‌فارس هنگام باد و مواج و طوفانی شدن دریا خاطر نشان کرد: ارتفاع موج دریا در استان بوشهر امروز ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از اوایل شب ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از صبح فردا در سواحل مرکزی و شمالی به‌تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن