بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47367
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 13 اردیبهشت 97 5:17 ب.ظ

به بهانه بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در شهرستان کنگان

کنگان گوهر گرانقدر خلیج فارس

ثلاث- برنامه بزرگداشت روز خلیج فارس در شهرستان کنگان را به جرات می توان یکی از منظم ترین، پر شورترین و کامل ترین برنامه های شهرستانی طی چند سال گذشته عنوان کرد.

به گزارش ثلاث، برنامه بزرگداشت روز خلیج فارس در شهرستان کنگان را به جرات می توان یکی از منظم ترین، پر شورترین و کامل ترین برنامه های شهرستانی طی چند سال گذشته عنوان کرد.

سنگ بنایی که توسط فرماندار شهرستان گذاشته شد و قطعا در دوره های بعد بسیار قوی تر و منظم تر نیز برگزار خواهد شد.

 

 

متن زیر جهت درج در ثلاث ارسال شده است:

کنگان این کهن دیار ایرانی، سر فراز و سربلند، خوش نگار نام سرزمین جنوب، ستبر مرزبان خلیج فارس، به یاد نامی خجسته از سرودی بزرگ بر پهنه و گستره مرزی به وسعت تاریخی کهن، حماسه سرود  پاسداری از خلیج عشق، خلیج اسطوره، خلیج حرمت ایران، خلیج تاریخ عزت و کرامت، خلیج فارس را سر میسراید و ناب کرامت دیگر اغاز میدارد.

اغاز همایش بزرگ را فرزندان خادمش اغازمیدارند در نشستهایی که نشست عشق است و معرفت، و در این سرایش شعر و شعور، کمیته ها ی طراح و برنامه ریز و مجری با رهبری و مدیریت مهربان مرد حوزه دولت و مردم، فرمانداراین حریم جنوبی جناب نوروزی اغاز میگردد و اولین گام بنام نامی الله در بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در شهرستان کنگان شکل میگیرد.

دبیرخانه، عنوان پایگاه اول است که بتواند با برنامه ریزی کارشناسی شده و بهره گیری از کارشناسان فن، سالهای اینده را دقیق تر و تخصصی تر منظور نماید و امسال را نمادین بزرگداشتی به یاری همیاران همیشه همراه، نقش دیگری برجای گذارند.

درکمیته های خدمت رسان زیر مجموعه معاونین فرماندار و دبیرخانه، برنامه های مشروح در ذیل عنوان و مورد بحث و بررسی و نظریه پردازی قرار گرفته  و تدوین میگردد:

 نهم اردیبهشت برگزاری همایش علمی سیراف درایینه خلیج فارس، با مدیریت دانشگاه پیام نور کنگان، در سالن دانشگاه، این برنامه به یاری مسولین امر با شکوه هرچه تمامتر با اندک وقت دراختیار داشته با حضور بزرگان علم و ادب و مشتاقان برگزار میگردد. سخنرانان این برنامه جناب نوروزی فرماندار و سرکار خانم دکتر ماحوزی مدیرکل محترم فرهنگ وارشاد اسلامی مولفین  و صاحب نظران گرانسنگ به ویژه جناب دکتر نظامی، جناب دکتر یاحسینی و نویسنده ، شاعر و پژهشگر کنگانی جناب رضا طاهری بودند که هرکدام درحوزه تخصصی خود مطالبی بیان داشتند.

اجرا زیبای دو سرود ملی و مذهبی توسط هنرمند کنگانی و افتتاح نمایشگاه عکس و کتاب خلیج فارس از جمله برنامه های جنبی این همایش بود که به زیبایی برگزار گردید.

دهم اردیبهشت برنامه زنجیره انسانی به همت مدیریت اموزش و پرورش و همکاران و حمایت دستگاههای نظامی و انتظامی و شهردارها و شوراهای شهر کنگان و بنک از اغازین ساعات صبح در ساحل بیکران و زیبای شهرستان در وسعتی کلان اغاز تا یادآور مرزبانان این گوهر مرز ایرانی را به اقتدار باشند و سپس حماسه مانور قایقرانان کنگانی اغاز میگردد، و اینجاست که خلیج فارس دراتحاد عشق  و دلدادگی فرزندان حماسه سرایش شور میگیرد و خروش میدارد وهمنوای سرود شان زمزمه عشق و پایداری ایران زمین را سرایش میدارد.

این همایش دریایی در بعد از ظهر همانروز در جایگاه و پایگاه و هویت ناب خلیج فارس در کهن سرزمین ایرانی، سیراف این جاوید شکوه تاریخ عزت و حماسه در هماهنگی سرود خروشان خلیج و خلیج نشینان و سیرافیش برگزار میگردد؛ این دوبرنامه نیز با مدیریت توانمند شیلات کنگان وهمراهی فرماندهی نیروهای قدرتمند دریابانی و نیروی انتظامی و بسیج و حمایت بی نظیر شهرداری وشوراهای اسلامی شهرهای کنگان و سیراف با تلاشی وصف انگیز انجام میگیرد.

ازجمله دیگر برنامه های جنبی این همایش دو روزه میتوان به برگزاری مانور دوچرخه سواران، برگزاری بازیهای بومی ملی در ساحل، برپایی غرفه های سمن ها و سازمانهای مردم نهاد در نمایش بافت سنتی در ساحل کنگان و سیراف به همت شهرداریها و شوراهای سیراف و کنگان، اداره ورزش و جوانان، اعضا فعال و تلاشگر سمن ها ی شهرستان اشاره نمود.

آغازین حرکت را میتوان تلاشی قابل تامل قلمداد نمود ،اگرچه کم وکاستی و نقد تخصصی وجود داشت که میتوان مواردی را جهت هرچه بهتر برگزار نمودن این همایش و رخداد در سالهای آتی به صورت کارشناسی مورد نظر وبررسی قرار داد.

به هر حال گام اول را با اهدافی بزرگ اهل دیار اغاز نمودند بدان امید که متخصصان و صاحب نظران دیگر در ارائه نظریات کارشناسی و پیشنهادات به دبیرخانه جهت اعتلای نام شهرستان کنگان و خلیج فارس گامی استوار برداشته و همتی بزرگ با اتحاد و یکپارچگی و وحدت در مسیر توسعه منظور نمایند

تلاش یاران که همراه بودند میستایم به ویژه اصحاب رسانه کنگان که تلاشی قابل تقدیر به نمایش گذاشتند و بر حضورشان به فخر درود میفرستم.

حسن مختارزاده؛ دبیر ستاد دائمی روز ملی خلیج فارس در شهرستان کنگان

 

تصاویر زیر توسط دبیر ستاد روز خلیج فارس ارسال شده است

 

 

 

 

 

.

.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن