بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47408
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 13 اردیبهشت 97 9:05 ب.ظ

در کمتر از یک هفته دو کشته در صنعت

مرگ هولناک کارگر ۲۴ ساله در پارس جنوبی

به گزارش ثلاث در کمتر از دو هفته در منطقه پارس جنوبی (کنگان) دو جوان جان خود را از دست دادند.

به گزارش ثلاث در کمتر از دو هفته در منطقه پارس جنوبی (کنگان) دو جوان جان خود را از دست دادند.


این بار نویت جوان ۲۴ ساله ای بود که به طرز فجیعی فوت کند و مشخص نیست این اتفاقات تلخ در صنعت چه زمانی پایان خواهد پذیرفت
به گزارش ثلاث تقی محمدی جوان ۲۴ ساله اهل لردگان که نیروی شرکت راه سازان پدیده اخند و به عنوان پیمانکار شرکت پتروسینا بود امروز بدون علائم حیاتی به بیمارستان کنگان انتقال داده شد
سوپروایزر بیمارستان امام خمینی کنگان در خصوص شرح ماجرا در گفتگو با خبرنگار ثلاث ابراز داشت : این جوان لردگانی به عنوان نیروی شرکت پیمانکار در این شرایط آب و هوایی منطقه در اسکله بندر خدماتی تمبک و در بخش پایین دست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ۲ ( سایت کنگان) مشغول به کار بوده است.
توفیق خلیفات در گفتگو با ثلاث ابراز داشت: این جوان ۲۴ ساله برای بررسی شرایط دستگاه سر در دریچه میکسر می کند که راننده بدون توجه به شرایط؛ میکسر را استارت کرده و سر این جوان در قسمت چرخنده دستگاه گیر میکند.
وی افزود: بعد از بررسی های انجام شده علائم بریدگی و شکستگی روی گردن وی مشاهده شد و طبق شواهد موجود؛ این جوان در دم جان خود را از دست داده بود.
شایان ذکر است چند روز پیش ایمان احمدی از نیروهای بخش تعمیرات فاز ۱۲ پارس جنوبی به دلیل سهل انگاری در مسائل ایمنی جان خود را از دست داده بود.
بروز چنین اتفاقاتی در صنعت نیاز به واکاوی بیشتر در حوزه HSE بهداشت، ایمنی و محیط زیست دارد و امید است با آموزش های کلیدی و لازم به پرسنل و کاهش شرایط ایجاد خطر در صنعت پارس جنوبی دگر بار شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.
مجموعه HSE ارشد منطقه ویژه به عنوان بالاترین مسئول راهبری سیاستهای  وزارت نفت در منطقه، باید هرچه سریعتر برای صیانت و حفاظت از سرمایه های ارزشمند و محدود جانی و مالی و محیط زیستی منطقه، بدون هیچ سوگیری و اثرپذیری به صورت مستقل و علمی  نسبت به اصلاح این کاستی بزرگ اقدام نموده پاسخگوی عملکرد زیر مجموعه خود در برابر افکار عمومی و خصوصا مطالبات NGO  ها باشد.

 تلفات جانی و مالی و همچنین پیامدهای زیست محیطی رخ داده در شرکت های زیرمجموعه  نفت به عنوان موارد امنیتی و خطوط قرمز اکثر مدیران ارشد و میانی این سیستم درنظر گرفته می شوند. این امر مانع گزارش، پیگیری و تجزیه و تحلیل ریشه ای وقایع به صورت واقعی و براساس اصول مهندسی HSE  گردیده است .

مصاحبه : سعید صفایی 

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن