بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 11:12 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47879
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 3 خرداد 97 0:38 ق.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد:

دومین مرکز زخم در استان بوشهر راه اندازی خواهد شد

ثلاث- رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دومین مرکز زخم در استان بوشهر در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد که به نحو چشمگیری به بیماران دارای زخم از جمله زخم پای بیماران دیابتی کمک شایانی خواهد کرد. 

دکتر سعید کشمیری در دیدار با مدیر کل دفتر تخصصی علوم پزشکی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی افزود: امید است که جهاد دانشگاهی در زمینه انتقال تجربیات در زمینه آموزش‌های جدید و نوین همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر داشته باشد.
وی در خصوص مراقبت پرستاری در منزل افزود: با توجه به محدودیت تخت‌های ویژه، راه‌اندازی این مراکز می‌تواند کمک قابل توجهی به مراکز درمانی استان بوده از این رو آمادگی خود را جهت انجام فعالیت‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی با جهاد دانشگاهی در این زمینه اعلام می‌کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توزیع مناسب منابع در تمام نقاط کشور است و طرح تحول نظام سلامت راهکار مناسبی جهت برقراری عدالت اجتماعی در جامعه بوده که برخورداری اقشار کم درآمد از مزایای این طرح بسیار با اهمیت است.
دکتر کشمیری بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه ایجاد مراکز مراقبت پرستاری در منزل، مراکز زخم و راه‌اندازی مرکز مشاوره ژنتیک آمادگی همه گونه همکاری را دارد.
مدیر کل دفتر تخصصی علوم پزشکی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه مراکز زخم، ناباروی، سلول‌های درمانی، سلول‌های بنیادی بند ناف و مراقبت پرستاری در منزل فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و آمادگی هرگونه همکاری در زمینه‌های مذکور با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را دارد.

دکتر غلامرضا اسماعیلی جاوید ضمن تشکر از رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جهت همکاری در راه اندازی مرکز بانک خون بند ناف در بوشهر افزود: در زمینه مراقبت پرستاری در منزل که هم اکنون در تهران فعالیت گسترده‌ای در حال انجام است و جهاد دانشگاهی آمادگی انعقاد تفاهم نامه برای ایجاد این مراکز در بوشهر را دارد.
وی بیان داشت: جهاد دانشگاهی قراردادی با مرکز آموزش زخم اروپا منعقد کرده و گواهینامه‌هایی که از سوی جهاد در این زمینه صادر می‌شود مورد تایید مرکز زخم اروپا نیز قرار می‌گیرد که از این طریق آموزش‌های نوین و اطلاعات جدید را در اختیار مراکز جهاد دانشگاهی قرار می‌دهیم.
مدیر کل دفتر تخصصی علوم پزشکی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: با توجه به شیوع دیابت و لزوم مراقبت از زخم‌های دیابتی، جهاد دانشگاهی آمادگی دارد مراکز زخم در استان بوشهر را تحت آموزش‌های جدید قرار داده و گراهینامه‌های معتبر برای آنان صادر نماید.
این دیدار با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مدیر کل دفتر تخصصی علوم پزشکی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی، مهندس علی احمدی‌زاده سرپرست جهاد دانشگاهی استان بوشهر و جواد پرویزی مسئول گروه پزشکی جهاد دانشگاهی استان در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن