بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 48496
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 12 تیر 97 8:14 ب.ظ

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان:

بهره برداری از ۳۰ پروژه بزرگ عمرانی در کنگان

ثلاث – دکتر رضا عوض پور در چهارمین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر در کنگان افزود: در حال حاضر ۲۲۴ پروژه عمرانی در شهرستان کنگان مربوط به سالهای گذشته به اتمام رسیده و یا بصورت نیمه تمام باقی مانده است.

 

دکتر رضا عوض پور در چهارمین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر در کنگان افزود: در حال حاضر ۲۲۴ پروژه عمرانی در شهرستان کنگان مربوط به سالهای گذشته به اتمام رسیده و یا بصورت نیمه تمام باقی مانده است.
وی افزود: حدود ۷۰ پروژه با اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان امسال و سال آینده به اتمام و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که ۳۰ پروژه آن در هفته دولت و دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد.
دبیر شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر تصریح کرد: بیشترین پروژه ها مربوط به عمران شهری و روستایی است که در این میان شهرداری کنگان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای پروژه ها بهترین عملکرد را در بین دستگاههای اداری این شهرستان داشته است.
وی به فلسفه شورای توسعه و برنامه ریزی استان نیز اشاره و عنوان نمود: جلسات و تصمیات این شورا چراغ راهی برای توسعه مناطق مختلف استان است.
عوض پور در ادامه به موضوع بحران آب اشاره و با بیان اینکه هم اکنون ۳۳ درصد خط لوله آب استان فرسوده است با تبیین موضوع کمک به رفع پرتی آب اظهار داشت: برای اینکه یک درصد پرتی آب را در استان بگیریم در مناطق شهری و روستایی ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

توسعه شهرستان کنگان با ۲۵۵ مصوبه مهم 

فرماندار کنگان نیز با تقدیر از اقدام استاندار بوشهر در خصوص برگزاری شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر در شهرستان ها گفت: این اقدام ارزشمند موجب پویایی استان و رونق توسعه ، عمران و آبادانی در شهرها و روستاها و منفعت رسانی بهتر و بیشتر به مردم می شود.
فتح الله نوروزی به نشست های هم اندیشی اشاره و افزود: در نشست های هم اندیشی جهت توسعه شهرستان کنگان در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۵۵ مصوبه اتخاذ که ۱۱۶ مصوبه بصورت کامل اجرا ، ۸۴ مصوبه در حال انجام ، ۱۶ مصوبه به کارگروه رفع موانع تولید ارجاع و مابقی نیز در حال انجام و یا پیگیری است.
وی به معضل اشتغال نیز گریزی زد و عنوان نمود: به رغم اقدامات موثر و جذب و بکارگیری دهها نفر از جوانان جویای کار این شهرستان در مجموعه صنعت هنوز بیکاری یکی از تنگناهای این شهرستان است.
این مقام مسئول به موضوع اسکله کنگان نیز اشاره کرد و بیان نمود: در حال حاضر بخشی از نارسایی ها در این زمینه مربوط به عدم تفکیک بخش تجاری و صیادی اسکله و فضای محدود حوضچه و عمق نامناسب برای پهلوگیری کشتی در این اسکله است.
نوروزی همچنین از کندی و توقف مطالعه اسکله جدید در تمبک خبر داد و در ادامه گفت: اسکله سیراف بزودی آغاز عملیات اجرایی و اسکله بندر پرک نیز لایروبی خواهد شد.

توسعه صنعت گردشگری کنگان در افق دید دولت / مشکلات بی آبی در بندر کنگان برطرف خواهد شد
فرماندار کنگان ضمن تاکید بر تسریع در اجرای تقاطع های غیرهمسطح کمربندی کنگان به بلوار وفاق و پیشرفت مناسب پروژه در محدوده شهرستان کنگان اشاره و عنوان کرد: انتظار می رود در شهرستان مجاور نیز عملیات اجرای بلوار وفاق که موجب به حداقل رسیدن مسیر دو شهرستان کنگان و دیر و توسعه این دو خطه می شود تسریع و اجرایی شود.
نوروزی در خصوص دهکده گردشگری کنگان نیز گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم و اجرای فاز اول و فازهای دیگر این پروژه ، دهکده گردشگری به یکی از پروژه های ماندگار دولت تدبیر و امید در شهرستان که موجب شکوفایی اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری می شود تبدیل خواهد شد.

وی افزود: توسعه صنعت گردشگری در شهرستان کنگان از برنامه های اساسی ما است و استفاده از ظرفیت دهکده گردشگری و تقویت ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری در شهرستان می تواند آینده روشنی را برای این صنعت مهم رقم بزند
وی به بازدید استاندار بوشهر از خط انتقال مخازن آب کنگان نیز اشاره و اظهار داشت: با اجرای این پروژه بخشی از مشکلات شهر کنگان در حوزه کم آبی برطرف خواهد شد.
فرماندار کنگان همچنین از آبرسانی به دو روستای فاقد لوله کشی آب لاور ده و لاورگل اشاره و از اجرای پروژه آبرسانی و لوله کشی آب در این روستاها در هفته دولت سال جاری خبر داد.
وی با تحسین اقدامات دولت در حوزه سلامت و ارتقای بیمارستان امام خمینی (ره) بعنوان قطب درمانی جنوب استان اظهار داشت: در صورت تزریق بودجه و اجرای پروژه های توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) وضعیت حوزه سلامت شهرستان بهبود بیشتری خواهد یافت.
نوروزی در پایان ضمن تاکید بر تسریع در پروژه متوقف شده مجتمع فرهنگی شهر بنک به کمبود سرانه آموزشی در شهرستان اشاره و افزود: سالانه حدود ۵۰۰ دانش آموز به جمعیت دانش آموزی ما افزوده می شود که این مسئله باعث محدودیت و کمبود فضای آموزشی شده است.

 

 

احداث اسکله تجاری نیاز ضروری مردم کنگان / نیروهای بومی تعدیل شده به کار خود بازگشت داده شوند

امام جمعه کنگان نیز با استناد به سخنان امام صادق (ع) به ضرورت انجام به موقع امور و سهولت در کار مردم توسط مسئولین اشاره و گفت:پاس کاری امور مردم به یکدیگر (این اداره و آن اداره) کارها را فشل و موجب ناامیدی مردم می شود
حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در ادامه احداث اسکله را نیاز جدی و ضروری کنگان دانست و با اشاره به نزدیک شدن به سالروز آتش سوزی اسکله کنگان اظهار داشت: ۳۰ تیرماه سالروز آتش سوزی اسکله کنگان است ، گرچه اقداماتی انجام شده اما هنوز خطر اموال مردم را تهدید می کند.
وی افزود: قریب ۱۰ سال از کلنگ زنی اسکله توسط وزیر نفت دولت وقت می گذرد اما همچنان خبری از احداث اسکله در این شهر نیست.
محمودی به مسئله اشتغال اشاره و بیان کرد:در شهرستانی که میزبان صنعت است هنوز جوانانش از بیکاری رنج می برند و بیکاری یک مسئله قائله برانگیز در این شهرستان است
وی به مسئله تعدیل نیروهای بومی نیز اشاره و خاطر نشان ساخت: نیروهای بومی تعدیل شده فاز ۱۹ با تدبیر و با حفظ کرامت ، به سر کار خود برگردند
امام جمعه به مسئله ورزش شهرستان گریزی زد و با تاکید بر ضرورت توسعه ورزش همگانی و نیز راه اندازی ورزش های ساحلی با تاکید بر لزوم حمایت صنعت از ورزش گفت: وقتی ذوب آهن و فولاد مبارکه و پارس جنوبی و امثال آن از تیم های ورزشی حمایت مالی می کنند چرا صنعت از تیم ها و دسته جات ورزشی این شهرستان بعنوان میزبان صنایع عظیم نفت و گاز حمایت نمی کند؟
محمودی همچنین خواستار تبدیل سیراف به بخش و شهر شدن روستای شیرینو بعنوان بزرگترین روستای استان و یکی از بزرگترین روستاهای کشور شد.
لزوم احداث مسجد در برخی شهرک های جدید در کنگان و مرمت و بازسازی مساجد قدیمی ، کمبود فضای آموزشی و رشد ۳۰ درصدی جمعیت دانش آموزی بدلیل مهاجر پذیری از دیگر سخنان مطرح شده توسط امام جمعه کنگان بود.

مدیریت صحیح مسئله ته لنجی خواسته صیادان است 
امام جمعه اهل سنت کنگان نیز گفت:بدلیل مشکلات کم آبی و عدم رونق در بخش کشاورزی ، در حال حاضر ارتزاق بخش زیادی از مردم از طریق دریاست که لازم است مسئله ته لنجی مدیریت صحیح شود.
شیخ محمد جمالی با استناد به آیات و روایات فلسفه پذیرش مسئولیت را خدمت ضادقانه به مردم دانست و افزود: مسئولین از این فرصت و توفیق حاصل شده الهی برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کنند.
حضور در گلزار شهدای شهر کنگان و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ، تجلیل از خانواده تعدادی از شهدا و دانش آموزان نخبه ، دیدار و ملاقات عمومی استاندار با برخی شهروندان و بازدید از برخی پروژه های عمرانی و کلنگ زنی و بازدید از پروژه ها در شهر سیراف از دیگر برنامه های سفر استاندار بوشهر به شهرستان کنگان بود.

خبرنگار : ابوذر حسین پور 

نظرات

  1. كنگوني says:

    سالانه حدود ۵۰۰ دانش آموز به جمعیت دانش آموزی ما افزوده می شود

    وقتی که شهرک فرهنگیان سلامت سلمان که شهرداری میخواد تفکیک کنه اول سهم اموزشی فرهنگی بهداشتی مذهبی فضای سبز تقریحی از اون زمین برداشت میکنه بعد که تفکیک میکنه، از صاحب زمین ولی بعد متاسفانه اون زمینها اموزشی فرهنگی بهداشتی فضای سبزی پلاک بندی میکنه خود شهرداری فروخته باید هم فضای اموزشی کم داشته باشی.

    همیشه بفکر خودتون بودید بفکر فرزندان خودتون نبودید که جرا بعضی زمین شهرکها که خود شهرداری سهمش برداشت کرد جکار کرده

    جرا تو شهرکها مسجد نیست؟
    جرا تو شهرکها مدرسه نیست؟
    چرا پارکینک نیست تو شهرک ، وقتی شما هر حذف پارکینک شش الی هشت میلیون میگیرن از مالک ساخت

    شهرداری باید یکی بیاد محاکمش کنه!؟؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن