بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49039
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 29 تیر 97 4:32 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

مسئولان استان در توزیع اعتبارات، کنگان را فراتر از شاخص ها ببینند

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: مسئولان استان در توزیع اعتبارات ، کنگان را فراتر از شاخص ها ببینند.

 به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به تشکیل جلسات کمیته برنامه ریزی در روزهای آینده افزود: همانگونه که برخی شهرستان های استان بدلیل جمعیت زیاد سهم زیادی در دریافت اعتبارات دارند ، انتظار جدی و به حق مردم از مسئولان و متولیان امر در مرکز استان ضرورت نگاه ویژه به شهرستان کنگان در توزیع و تخصیص اعتبارات است زیرا بخش عمده ای از درآمد کشور از شهرستان کنگان است و این حق مسلم مردم این خطه است که سهم بیشتری در دریافت اعتبارات داشته باشند.

وی اظهار داشت: از ریاست کمیته برنامه ریزی در شهرستان کنگان نیز درخواست می کنم در تقسیم و تخصیص اعتبارات اولویتها را لحاظ و از نظرات صاحب نظران در سرفصل های مختلف نیز مشورت بگیرد.

خطیب جمعه کنگان به مسئله قطعی برق و خاموشی در استان بوشهر و دیگر نقاط کشور و ضرورت توجه به مسئله صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی اشاره و خطاب به مسئولان وزارت نیرو گفت: پیشنهاد می شود وزارت نیرو با توجه به گرمای طاقت فرسای استانهای جنوبی خاموشی و قطعی برق را در این مناطق به صفر و یا به حداقل برسانند همانگونه که این موضوع در فصل سرما در استان های سردسیری اعمال می شود.

محمودی با تبریک میلاد امام رضا علیه السلام و تبیین سیره علمی و عملی امام رئوف گفت: ضرورت معرفت موقعیّت و جایگاه ائمه اهلبیت (علیهم السلام) در کتاب خدا و روایات صحیح و متین ، حقیقتى است که توجه به آن سبب فراهم آمدن سعادت دنیا و آخرت و غفلت از آن موجب شقاوت و هلاکت ابدى و بر باد رفتن اعمال و زحمات انسان است.

امام جمعه بیان نمود: وجود حرم امام رضا (علیه السلام) در ایران اسلامی پناهگاه و چراغ راهی برای ملت ایران محسوب می شود.

وی با اشاره به دهه کرامت و ایام تعظیم امام زادگان با توصیه اکید بر زیارت امام زادگان بویژه شاه چراغ (علیه السلام) گفت: تکریم، تعظیم و بزرگداشت امامزادگان یک ضرورت است.

امام جمعه کنگان به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج اشاره و عنوان کرد: معظم له حج را مظهر آمیختگی و سیاست دانستند و یادآور شدند حج واقعی حجی است که از یک طرف همراه با برائت از مشرکین باشد و از طرف دیگر زمینه ساز همدلی و وحدت و یکصدایی مسلمانان شود.

وی به دعوت و نشست مسئولان دولت با رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل کشور به توصیه های معظم له در خصوص ضرورت ارتباط بیشتر مسئولان با مردم اشاره و با تاکید بر ضرورت تصویر مقتدری از دولت در غلبه بر تنگناها اشاره و عنوان کرد: همه باید دولت را در جهت رفع مشکلات کشور یاری کنند.

امام جمعه کنگان اظهار داشت: افتخار می کنم در دوران مسئولیت و در دولت های مختلف نظام فارغ از نگاه های سیاسی تعامل سازنده ای با دولتها داشته و بر این باورم تخریب دولت ها ، تخریب غیرمستقیم نظام است.

محمودی تاکید کرد: البته این به معنای حذف نقد منصفانه نیست و دولت نیز باید پذیرای نقدهای منصفانه باشد.

خطیب جمعه در پایان با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب از مواضع ریاست محترم جمهور در برابر اروپاییها بر ضرورت مراقبت بیشتر در خصوص مسائل داخلی و خارجی تاکید و خواستار تحقق فرامین رهبری از سوی مسئولان بویژه در حوزه ترسیم نقشه راه با ثبات اقتصادی و تقویت بخش خصوصی و برخورد صریح و قاطع با متخلفان در حوزه های مختلف تاکید کردند./ ابوذر حسین پور کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن