بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49798
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 9 شهریور 97 6:33 ق.ظ

جشن بزرگ غدیر در ساحل کنگان برگزار شد

ثلاث- جشن بزرگ غدیر با حضور آحاد مردم در زمین چمن ساحل کوزه گری برگزار شد.

 

به گزارش ثلاث، فرماندار شهرستان کنگان در جشن عید غدیر ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم و همچنین حضور آحاد مردم، گزارشی از پروژه های هفته دولت در شهرستان کنگان ارائه داد.

 با وحدت و انسجام پیگیر مطالبات به حق مردم خواهیم بود 

فتح الله نوروزی گفت: در هفته دولت امسال ۳۳ پرژه به ارزش ۸۳ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آن در سطح شهرستان کنگان آغاز شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با وحدت و انسجام پیگیر مطالبات به حق مردم خواهیم بود.

 

واقعه غدیر یک موهبت است

جلیل صفایی مدیر مجموعه ورزشی شهدای محله کوزه گری کنگان پس از جشن عید غدیر به خبرنگار ثلاث گفت: واقعا غدیر یک موهبت بزرگ الهی است وتا جایی که فضا در اختیار باشد این جشن را همه ساله انجام می دهم.

وی افزود: در جشنی که برگزار شد عواملی بودند که به ما کمک کردند و جا دارد از آن ها صمیمانه کمک کنم که از آن جمله می توانم به فرماندار شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان و از جمله جناب آقای سطحانیان اشاره کنم. از مجموعه پایگاه علی بن ابی طالب محله کوزه گری نیز قدردانی می نمایم.

برگزار کننده جشن غدیر در زمین چمن ساحل کوزه گری کنگان ادامه داد: این برنامه با حضور امیرحسین رجبی، مجری سرشناس کشوری، محمود ایرانی شومن و بمب خنده کشوری و سید مهدی طباطبایی مداحل اهل بیت از قم برگزار شد.

صفایی عنوان کرد: قاری بین المللی این مراسم، نوجوانی کنگانی بنام آقای رضایی بود. سلمان صفایی نیز یک قطعه آهنگ و شعر زیبا را اجرا کرد.

وی اظهار داشت: در این مراسم از فتح الله نوروزی فرماندار پرتلاش و بسیار ارزشمند شهرستان، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه معزم، علیرضا سطحانیان معاون پرتلاش شهردار کنگان و آقای مصطفی صفایی یکی از خبرنگار فعال و موثر شهرستان کنگان با اهدای قابهایی از تصاویر زیر آبی ( که توسط رضا صفایی مدیر عکاسی چیک تهیه شده بود)، تقدیم شد.

از حامیان و افرادی که ما را یاری کردند تشکر می کنم

برگزار کننده جشن غدیر در زمین چمن ساحل کوزه گری کنگان گفت: بخشی از هدایای این جشن را مسئولین محترم درمانگاه شبانه روزی نیکان( واقع در خیابان ابوذر) اهدا کرند که جا دارد از این دوستان تشکر ویژه کنم. از جناب آقای شهریاری، مدیر فروشگاه رویال؛ جناب آقای همدم، نمایندگی ایرانسل در کنگان و دیگر خیرینی که کمک های ارزشمندی به جشن کردند نیز کمال قدردانی را دارم.

صفایی عنوان کرد: با لطف خداوند این پانزدهمین سالی است که بنده به عنوان یک خدمتگذار، افتخار برگزاری جشن های بزرگ دینی مذهبی را دارم و این توفیق بزرگی است که نسیب من شده و لذا از خداوند منان سپاسگزاریم که ما را در این مسیر هدایت کرده است.

وی یادآور شد: خاطرم هست که نخستین باری که جشن دینی مذهبی را در کنار ساحل برگزار کردم، ۳۰۰ ، ۴۰۰ نفر حضور داشتند. در آن زمان، زمین ما خاکی بود. اما رفته رفته این جشن ها جا افتادند و مردم با آن انس گرفتند تا به امروز که جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر نیز در جشن ها شرکت می کنند.

برگزار کننده جشن غدیر در زمین چمن ساحل کوزه گری کنگان ادامه داد: ایجاد شور و نشاط و شادی برای مردم یک کار ارزشمند است؛ حال اگر این شادی و نشاط به واسطه جشن های دینی مذهبی باشد، ارزش دو چندان دارد.

برگزاری جشن در فضای باز محاسن اجتماعی زیادی دارد

صفایی ابراز داشت: شیوه های برگزاری جشن ها مختلف است. ما برگزاری جشن ها در فضای باز را انتخاب کردیم. البته برگزاری جشن در فضای سربسته نیز بسیار تاثیرگذار می باشد و به نوبه خود از عوامل کار تشکر می کنیم البته فضای باز چندین حسن برتر دارد. در فضای باز امکان مانور بیشتری از جمله نورافشانی، حضور گسترده مردم، استفاده حداکثری مردم و راهگذران از جشن وجود دارد.

مسئولین باید حمایت بیشتر و به موقعی از جشن ها داشته باشند

وی تاکید کرد: به عقیده من هرچه جشن ها مردمی تر باشد، تاثیر آن بیشتر است و استقبال بیشتری از آن می شود. ذکر یک نکته ضروری است که جشن های مردمی نیز باید مورد حمایت مسئولین قرار گیرد.

برگزار کننده جشن غدیر در زمین چمن ساحل کوزه گری کنگان تصریح کرد: جشن هایی که ریشه دار هستند باید به شکلی ویژه تر دیده شوند و اگر میسر باشد باید از همان ابتدای سال در بودجه ها دیده شود. از نظر ما حمایت یعنی همین که مسئول، برای همکاری و کمک پیش قدم باشد.

صفایی گفت: در پایان از پایگاه شهید بهشتی و دیگر پایگاه های که به عنوان انتظامات درون زمین چمن حضور داشتند، همچنین نیروی انتظامی و پلیس راهور که ما را در بحث امنیت جشن و نظم ترافیک در خارج از زمین چمن یاری دادند، بنیاد غدیر شهرستان و آحاد مردم صمیمانه متشکرم.

 

گفتنی است که نورافشانی و قرعه کشی نیز بخشی از این جشن بود که انجام شد.

 

خبرنگار: مصطفی صفایی

عکس: رضا زیارتی

 

 

 

 

.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن