بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50112
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 24 شهریور 97 11:01 ب.ظ

شیخ افرا رئیس هیات افتا اهل سنت استان بوشهر :

آل محمد پس از ایشان اسوه و الگوی مسلمانان هستند و اقتدا به انها بر ما واجب است

ثلاث- عضو شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور و رئیس هیات افتا اهل سنت استان بوشهر وامام جمعه موقت اهل سنت شهر کنگان گفت: هیچ گروهی بجز اهل بیت این منزلت واین مقام را ندارند که نامشان هر لحظه با نام پیامبر ذکر بشود.

ثلاث- عضو شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور و رئیس هیات افتا اهل سنت استان بوشهر وامام جمعه موقت اهل سنت  شهر کنگان گفت: هیچ گروهی بجز اهل بیت این منزلت واین مقام را ندارند که نامشان هر لحظه با نام پیامبر ذکر بشود. همانطور که پیامبر (ص )برای ما اسوه و نمونه است، آل بیت پیامبر هم بعنوان اسوه و نمونه ما هستند واقتدا به آنها بر ما واجب است.

 

 

 

 

به گزارش ثلاث، عضو شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور و رئیس هیات افتا اهل سنت استان بوشهر وامام جمعه موقت اهل سنت  شهر کنگان در خطبه های این هفته در نماز جمعه اهل سنت کنگان گفت: همانطور که پیامبر (ص )برای ما اسوه و نمونه است، آل بیت پیامبر هم بعنوان اسوه و نمونه ما هستند واقتدا به آنها بر ما واجب است. آل محمد پس از ایشان اسوه و الگوی مسلمانان هستند و اقتدا به انها بر ما واجب است.

شیخ خلیل افرا افزود: در دین اسلام، اهل بیت پیامبر(ص) از منزلت و مقام رفیعی برخوردارند ؛ منزلت ومقام رفیع اهل بیت پیامبر بر هیچکس مخفی و پوشیده نیست. خدای متعال در قرآن کریم از آنها مدح و تعریف نموده است و به نص صریح قرآن آنها پاکند ودر احادیث صحیح که از پیامبر روایت شده است پیامبر (ص)منزلت رفیع ودرجات عالیه ی آنهارا بیان نموده است.

وی ادامه داد: اهل بیت پیامبر بر ما حق زیادی دارند حقوق آنها بسیار زیاد و متعدد است؛ اولین حق آنها بر ما مسلمانان محبت و دوست داشتن آنها است این محبت نسبت به آنها از طرف ما مسلمانان محبت خاص است که کسی در این محبت با آنها شریک نمیشود.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور و رئیس هیات افتا اهل سنت استان بوشهر وامام جمعه موقت اهل سنت  شهر کنگان عنوان کرد: یکی از وصایای رسول خدا(ص)نسبت به اهل بیت اش میفرماید(اذکرکم الله فی اهل بیتی )یاحدیثی دیگر زمانی که عموی پیامبر عباس نزد او آمد وشکایت کرد اینکه بعضی از قریشیان در حق بنی هاشم جفا دارند پیامبر(ص )فرمود: قسم به آن کسی که جان من در دست اوست، اینها ایمان نمی آورند تااینکه شمارا دوست بدارند برای رضای خدا و برای خویشاوندی من یا در حدیثی دیگر پیامبر میفرماید: همانا خدای عزوجل فرزندان اسماعیل را برگزید واز فرزندان اسماعیل کنانه برگزید واز کنانه قریش و از قریش بنی هاشم و مرا از بنی هاشم برگزید؛ پس اولین حقی که اهل بیت پیامبر برما دارد محبت است یعنی محبت آنها برما فرض و واجب است

شیخ افرا اظهار داشت: دومین حق درود فرستادن برآنها؛ همانطوریکه در حدیث آمده است” یکی از اصحاب به پیامبر فرمود خداوند به ما دستور داده برتو درود بفرستیم چگونه درود بفرستیم.؟ مدت زمانی پیامبر ساکت شد، سپس جواب داد بگویید اللهم صلی علی محمد و علی ال محمد کماصلیت علی ابراهیم وعلی ءال ابراهیم وبارک علی محمد و علی ءال محمد کما بارکت علی ابراهیم وعلی ءال ابراهیم انک حمید مجید یعنی در آخر هر نمازی چه فرض وچه سنت ما همانطور که درود بر پیامبر میفرستیم درود بر ءال پیامبر را میفرستیم؛ هیچ گروهی این منزلت واین مقام را ندارند که نامشان هر لحظه با نام پیامبر ذکر بشود و آن هم در بهترین عبادتهاست.

وی گفت: ما این ایام ماه محرم مخصوصا دهه ی اول و بویژه روز تاسوعا و عاشورا زمانیکه تاریخ را ورق میزنیم به یاد حرکت و هجرت سیدنا حسین بن علی رض میفتیم. حرکت سیدنا حسین بن علی رض از سوی مکه در روز هشتم ذی الحجه معروف به روز ترویه بسوی کوفه و سرزمین کربلا برای احیای سنت جدش رسول خدا (ص ) بود. حرکتش برای احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر بود.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور و رئیس هیات افتا اهل سنت استان بوشهر وامام جمعه موقت اهل سنت  شهر کنگان ادامه داد: وقتیکه به فقه سیرت برگردیم مشاهده میکنیم که در حرکت سیدنا حسین بن علی رض دروس ومواعظ وتعالیم زیادی وجود دارد؛ یکی از بزرگترین تعلیم و آموزش اینکه مسلمان باید آزاد زندگی کند و حریت وآزاد زیستن به ما یاد می دهد آنها میخواستند حکمی از احکام خدا در قرآن کریم و نصی از نصوص شرعی که شورا میباشد لغو کنند برای اثبات این حکم که جز رضای خدا چیزی در آن نبود، سیدنا حسین بن علی رض حرکت خود را آغاز کرد و بسوی آنها رفت.

شیخ افرا اضافه کرد: دومین امر مهم که از این حرکت می آموزیم، گفتار گهربار تاریخی آن حضرت بود که فرمود: ” هیهات منا الذله” و  پیامبر در فضائل سیدنا حسین بن علی رض میفرماید (حسین منی وانا من حسین اللهم احب من احب حسینا)ودرباره ی سیدنا حسن وحسین سیدا شباب اهل الجنه یا میفرماید:(هما ریحانتیان من الدنیا . همچنین در فضائل اهل بیت پیامبر و فضائل سیدنا حسین بن علی رض در احادیث صحیح در صحاح سته بیان فرموده است : پس برما مسلمانان در همه ی ایام بخصوص در ایام ماه محرم سیرت و زندگی این بزرگان که مقتدای ما بعد از پیامبر هستند را بخوانیم ودر طریقه ی و راه و روش به آنها اقتدا نماییم زیرا همانطوریکه پیامبر (ص )برای ما اسوه و نمونه است آل بیت پیامبر هم بعنوان اسوه و نمونه ما هستند واقتدا به آنها بر ما واجب است.

وی در پایان تصریح کرد: در خاتمه طول عمر با عزت توام با صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری حفظه الله از خداوند متعال خواهانیم.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن