بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50503
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 19 مهر 97 11:35 ب.ظ

به آینده کودکان کم بضاعت روستایی بیشتر توجه شود

افتتاح طرح غذای گرم در روستا مهدهای شهرستان کنگان

ثلاث- به همت بهزیستی شهرستان کنگان و شبکه بهداشت و درمان، امسال برای سومین سال متوالی، طرح غذای گرم در روستا مهدهای شهرستان کنگان اجرا میشود.

به گزارش ثلاث، امسال برای سومین سال متوالی طرح غذای گرم در روستا مهدهای شهرستان کنگان اجرا میشود.

در همین خصوص مراسمی برگزار شد که در آن معاون  و کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان ، کارشناس امور کودکان و کارشناسان خط ۱۲۳ بهزیستی شهرستان کنگان ، دهیاری رئیس  شورا و اعضای شورای روستا پرک شرکت داشتند.

 

کارشناس امور کودکان اداره بهزیستی شهرستان کنگان در همین خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: طرح غذای گرم از ۱۵ مهر تا  ۲۸ اسفند به مدت ۱۲۰ روز کاری (بدون احتساب روزهای پنجشنبه و ایام تعطیل سال) در روستامهدهای پرک و سیراف اجرا میشود.

غزل علیزاده افزود: ۱۰۶ کودک زیر  ۶ سال که در مهدهای کودک شکوفه های سیراف  و بهشت کودک روستای  پرک تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: امسال برای سومین سال متوالی طرح غذای گرم در روستا مهدهای شهرستان کنگان اجرا میشود

کارشناس امور کودکان اداره بهزیستی شهرستان کنگان با اشاره به این مطلب که این طرح فقط شامل روستامهدها و مناطق آسیب پذیر می شود، اظهار داشت: رساندن مواد غذایی سالم و مناسب به کودکان، بررسی دوره ای قد و وزن کودکان و… از جمله مواردی هستند که در این طرح انجام می شود.

علیزاده عنوان کرد: با توجه به اینکه ساکنین روستاها عمدتا افرادی با درآمد بسیار پایین و قدرت خرید ضعیف هستند، این طرح روی مهد کودک روستاها متمرکز شده است. خیلی از کودکان بدون صرف صبحانه روانه مهد می شوند.

وی گفت: هدف اصلی این طرح رساندن غذا به کودکان نیازمند در روستاها است. تغذیه مناسب در کودکی خیلی مهم و تاثیرگذار است زیرا مستقیما در ضریب هوشی، قد و وزن آن فرد در سنین بالا تاثیر دارد.

کارشناس امور کودکان اداره بهزیستی شهرستان کنگان ادامه داد: در این طرح هر سه ماه یک بار قد و وزن این کودکان بررسی می شود که این کار را کارشناسان گرامی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان انجام می دهند.

علیزاده افزود: متولی این طرح اداره بهزیستی شهرستان کنگان است که در این راه شبکه بهداشت و درمان شهرستان با ما همکاری بسیار خوب و موثری داشته است.

وی گفت: تامین اعتبار مواد اولیه غذایی برای اجرای این طرح توسط بهزیستی پرداخت می شود.

کارشناس امور کودکان اداره بهزیستی شهرستان کنگان در پایان گفت: با توجه به افزایش بهای تمامی مواد خام جهت تهیه غذا به نسبت سال گذشته، کار کمی مشکل شده است. افراد و نهادهایی که مایلند می توانند در این طرح خداپسندانه که به اینده کودکان روستایی مرتبط است شرکت کنند، می توانند ما را در اجرای بهتر این طرح از طریق اداره بهزیستی شهرستان کنگان یاری کنند.

 

 

 

 

.

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن