بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50654
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 29 مهر 97 9:08 ق.ظ

رییس اداره استاندارد شهرستان کنگان:

برنج های وارداتی به بندر کنگان مغایرتی با استاندارد ندارند

ثلاث – مصطفی رامشی در گفتگو با خبرنگاران افزود: برنج های وارداتی از گمرک بندر کنگان مورد آزمایش قرار گرفته و مشکلی ندارند و مغایرتی با استاندارد در آنها مشاهده نشده است.

مصطفی رامشی در گفتگو با خبرنگاران افزود: برنج های وارداتی از گمرک بندر کنگان مورد آزمایش قرار گرفته و مشکلی ندارند و مغایرتی با استاندارد در آنها مشاهده نشده است.
وی بیان کرد: در یکسال گذشته ۳ فقره کالا در شهرستان مغایر با علائم استاندارد بوده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: یک واحد تولیدیث بدلیل عدم رعایت الزامات استاندارد توقیف و پلمپ شد.
رامشی افزود: ۶ مجموعه بازی نیز در شهرستان کنگان بعلت عدم اخذ گواهی بهره برداری پلمپ شدند.
رییس اداره استاندارد شهرستان کنگان به موضوع ساخت و سازهای ساختمان های چند طبقه در شهرستان بویژه شهر کنگان اشاره و با بیان اینکه در یکسال گذشته علاوه بر صدور ۳۲ گواهی بهره برداری از آسانسور ، ۱۱ مورد بازرسی از آسانسورها صورت گرفته است عنوان کرد: انتظار می رود شهرداری و مردم در این زمینه همکاری بیشتری با اداره استاندارد داشته باشند.
وی به مبحث صادرات و واردات نیز گریزی زد و گفت: در یک سال گذشته افزون بر ۸۰۰ فقره اظهارنامه وارداتی و صدور گواهی انطباق کالا با استاندارد ملی صادر که بیش از ۷۰۰ مرد از آن کالای ملوانی و مابقی تجاری بوده است.
رامشی عنوان داشت: در یکسال گذشته افزون بر ۱۲۰ مورد از واحدهای تحت پوشش بازرسی فنی و نمونه برداری شده است.
رییس اداره استاندارد شهرستان کنگان به موضوع آموزش اشاره و گفت: قریب ۴۵۰ نفر ساعت درزمینه آموزش کارکنان ، آموزش مدیران کنترل کیفیت و سایر موارد از آموزش های لازم بهره مند شده اند.
رامشی ترویج فرهنگ استاندارد و استفاده از کالاهای استاندارد را یک ضرورت دانست و افزود: در راستای ترویج فرهنگ استاندارد ۱۰۵ دانش آموز از اداره بازدید و ۱۰۰۰ کتابچه آموزشی نیز توزیع شده است.
وی در پایان به موضوع تدوین استانداردهای ملی اشاره و با بیان اینکه استان بوشهر در این زمینه رتبه چهارم کشور را دارد گفت: در یکسال گذشته در استان ۱۰۴ طرح تدوین که سهم شهرستان کنگان از این طرح های تدوین شده ۴ طرح بوده است.

ابوذر حسین پور کنگان

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن