بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 50775
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 5 آبان 97 11:32 ب.ظ

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان ۳-۶ سال در کنگان و عسلویه

ثلاث- طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان کودکان ۳-۶ سال در شهرستان کنگان و عسلویه از اول ابان آغاز شده است. این طرح همزمان با کل کشور از آبان ماه شروع شده و تا اواخر دی ماه پایان می یابد.

به گزارش ثلاث، طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان کودکان ۳-۶ سال در شهرستان کنگان و عسلویه از اول ابان آغاز شده است. این طرح همزمان با کل کشور از آبان ماه شروع شده و تا اواخر دی ماه پایان می یابد.

پایگاه دائمی این طرح، شنبه و یکشنبه در خانه بهداشت قدس و ۱۷شهریور  در بندر کنگان، دو شنبه، سه شنبه و چهار شنبه ها در کلیه مهد ها و پیش دبستانی ها بصورت سیار انجام می شود.

متولی طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان کنگان، اداره بهزیستی می باشد؛ اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز با این طرح همکاری بسیار موثری دارند.

این طرح از سال ۹۲ با دستگاه و به شکل دقیق انجام می شود و پیش از آن فقط با تابلوی E برای سنجش بینایی استفاده می شد.

اداره بهزیستی شهرستان کنگان از سال ۹۲ تا ۹۴ ، بجز کنگان، شهرستان های دیر و عسلویه را نیز  تحت پوشش داشته است.

خانواده هایی که کودک زیر ۶ ساله دارند، میتوانند صبح ها از ساعت ۱۲-۸  به بهداشت قدس و ۱۷ شهریور مراجع کنند.

مراسم افتتاحیه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در پیش دبستانی کوشا با حضور خانم آهو خوش، معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان؛ سرکار خانم کوهستانی، رییس اداره بهزیستی شهرستان کنگان؛ سرکار خانم خرم،کارشناس پیشگیری بهزیستی شهرستان کنگان؛ مسئول  پیش دبستانی الی، احسانی  از اداره آموزش و پرورش شهرستان کنگان و مدیر و  پرسنل پیش دبستانی کوشا حضور داشتند.

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن