بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66421
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 12 آذر 00 4:54 ب.ظ

پیام رئیس بهزیستی شهرستان کنگان به مناسبت گرامی داشت روز جهانی معلولین

معلولان شهروند درجه ۲ اجتماع نیستند/ در احقاق حقوق و امتیازات شهروندی این افراد بکوشیم

ثلاث- رئیس بهزیستی شهرستان کنگان گفت: معلولان شهروندان این اجتماع اند به مثابه ما. آنان شهروندان این جامعه اند اما نه شهروندان درجه دو که شهروندان درجه اول این اجتماع اند و از همان حقوقی برخوردارند که همه ما برخورداریم

سوم دسامبر برابر با ۱۲ آذر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز جهانی معلولین نام گذاری شده و هدف از این نام‌گذاری، افزایش توجه و آگاهی عمومی در باره مسائل مربوط به افراد دارای معلولیت است.

سهیلا کوهستانی رئیس بهزیستی کنگان با بزرگداشت این روز بیان کرد: بزرگترین پیام روز جهانی معلولین برای ما این است که معلول را تافته ای جدا بافته ندانیم ، روز جهانی معلولین هشداری است به همه ما که معلولان نیز هستند، وجود دارند و وجود خواهند داشت، نیاز آنان نیاز ماست و مشکل آنان مشکل ما، معلولان برادران و خواهران ما هستند که دیوار به دیوار ما در این شهر ساکن اند. معلولان شهروندان این اجتماع اند به مثابه ما. آنان شهروندان این جامعه اند اما نه شهروندان درجه دو که شهروندان درجه اول این اجتماع اند و از همان حقوقی برخوردارند که همه ما برخورداریم و اگر کمبودی هست و از حقوقی محروم مانده اند نه جرم آنان است که این جرم نابخشودنی ما است که برادران و خواهران و همشهریان خویش را از اصلی ترین حقوقشان تنها بدلیل معلولیت محروم کرده ایم.

 کوهستانی در ادامه گفت: امید است با توجه به شعار امسال سازمان ملل برای روز جهانی معلولین، در حمایت و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر به ویژه افراد دارای معلولیت تلاش نموده و با عمل به قانون حمایت از حقوق معلولین، در احقاق حقوق و امتیازات شهروندی این افراد بکوشیم.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن