بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51015
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 17 آبان 97 11:24 ب.ظ

در حاشیه حضور وزیر ارشاد در جنوب استان بوشهر؛

الماسی: زیرساخت های فرهنگی در جنوب استان بوشهر دارای ضعف های اساسی است

ثلاث- نماینده مردم جنوب استان بوشهر گفت: زیرساخت های فرهنگی در جنوب استان بوشهر دارای ضعف های اساسی است و شدیدا به زیرساخت هایی در زمینه تاسیس فرهنگسرا، کتابخانه، پارک بانوان، تقسیم عادلانه بودجه و تصحیح چارت اداره فرهنگ و ارشاد برای افزایش کارمند در این شهرستان ها نیازمندیم.

به گزارش ثلاث، سرکار خانم دکتر الماسی در اختتامیه دومین سوگواره تعزیه کشوری که با حضور دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد در شهرستان جم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه صفر بیان کرد:جم دارای تاریخی بیش از یک و نیم سده سابقه تعزیه است که به همت محمدعلی خان جمی بنا نهاده شده است.

 

نماینده شهرستان های جنوبی افزود: فرهنگ و هنر بهترین زبانی است که می تواند به ترویج دین در جامعه بپردازد. شعائر و مناسک دینی مثل تعزیه از جمله فعالیت های فرهنگی-هنری است که به ترویج شور و شعور حسینی در جامعه می پردازد.

وی ادامه داد: شهرستان های جنوبی استان بوشهر به دلیل استقرار صنایع نفت و گاز در این منطقه مورد تهاجم فرهنگی عظیمی قرار گرفته اند و نیاز به توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد برای مرتفع شدن مسائل خود دارند.

دکتر الماسی در ادامه با اشاره به سابقه طولانی جنوب استان بوشهر در عرصه فرهنگ و هنر تاکید کرد: زیرساخت های فرهنگی در ۴ شهرستان دیر، کنگان، جم و عسلویه دارای ضعف های اساسی است و شدیدا به زیرساخت هایی در زمینه تاسیس فرهنگسرا، کتابخانه، پارک بانوان، تقسیم عادلانه بودجه و تصحیح چارت اداره فرهنگ و ارشاد برای افزایش کارمند در این شهرستان ها نیازمندیم.

 

ساعتی پیش از این، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتفاق نماینده مردم جنوب استان و استاندار بوشهر از دهکده گردشگری شیرینو واقع در شهرستان کنگان بازدید کوتاهی به عمل آورد.

 

.

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن