بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63749
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 26 بهمن 99 2:33 ب.ظ

افزایش دو برابری موارد مثبت کرونا در جم / دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی شیوع بیماری

ثلاث-رئیس شبکه بهداشت و درمان جم گفت: با افزایش دو برابری آمار موارد مثبت کرونا در شهرستان جم همراه هستیم که عامل اصلی آن دروهمی‌های خانوادگی است.

افزایش دو برابری موارد مثبت کرونا در جم / دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی شیوع بیماری

احمد قاسمی در نشست اضطراری ستاد مبارزه با کرونا شهرستان جم اظهار داشت: رنگ آبی جم ملاکی بر بی‌خطر بودن شهرستان نیست و این رنگ‌بندی تنها برای اساس موارد بستری است نه شناسایی بیماران.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم گفت: از افزایش دو برابری آمار موارد مثبت کرونا در شهرستان جم خبر داد و افزود: در دو هفته قبل بین ۳۰ الی ۴۰ نفر شناسایی موارد مثبت بوده که در هفته پیش به ۱۱۰ نفر مثبت رسیده است و در این هفته تا به امروز ۸۰ نفر شناسایی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در دو هفته قبل از هر ۲۰ تست، یک تست مثبت می‌شد که در هفته گذشته به هر پنج تست، یک نفر مثبت رسیده است.

قاسمی با اشاره به اینکه در حوزه شهری با مشکل افزایش موارد مثبت کرونا مواجه هستیم افزود: شهرهای جم (محله‌های اسلام‌آباد، ولایت، خواجه احمدی)، بهارستان، انارستان و روستای بهرباغ از کانون‌های اصلی شناسایی بیمار هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونای شهرستان جم گفت: جم نسبت به سایر شهرستان‌های استان با افزایش چهار برابری آمار موارد مثبت همراه است و آمار موارد بستری نیز در حال افزایش است.

وی با تأکید بر اینکه دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی شیوع کرونا در جم است افزود: مهمانی‌ها و دورهمی‌ها در خانه باغ‌ها و منازل کانون اصلی شیوع کرونا شده و متأسفانه در شهرستان شاهد برگزاری مراسمات تشییع با حضور گسترده مردم هستیم که خطرناک است.

قاسمی اظهار کرد: تست‌های کرونا فراگیر شده و ۶ نفر نیرو نمونه گیر جدید نیز استخدام شده تا به کمک تیم‌های رهگیر ما آمده تا حوزه گسترده‌ای پوشش داده شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح ادارات و بانک‌های شهرستان نیز شاهد شناسایی موارد مثبت هستیم بیان کرد: میزان استفاده از ماسک در آذرماه ۹۰ درصد بود که در حال حاضر به ۶۵ درصد رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم خاطرنشان ساخت: امروز نخستین مرحله واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) بیمارستان توحید جم آغاز می‌شود./فارس

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن