بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 51257
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 2 آذر 97 8:31 ب.ظ

رئیس شورای شهر کنگان خواستار شد:

پویش ” نه به پلاستیک” همگام با شهرداری و شورای شهر کنگان

ثلاث- باتوجه به اهمیت حذف کیسه های پلاستیکی ازچرخه ی خرید مردم و لزوم آموزش وفرهنگ سازی در این خصوص نیاز به پویشی مردمی جهت عدم استفاده ازکیسه های پلاستیکی لازم است.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی شهرداری کنگان ؛ دکتر مرتضی منصوری رئیس شورای اسلامی شهر کنگان گفت: باتوجه به اهمیت حذف کیسه های پلاستیکی ازچرخه ی خرید مردم و لزوم آموزش وفرهنگ سازی در این خصوص نیاز به پویشی مردمی جهت عدم استفاده ازکیسه های پلاستیکی لازم است.
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهرکنگان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری اداره محیط زیست واتاق اصناف شهرستان کنگان در این خصوص برنامه های مختلفی را پیش بینی و اجرایی نمائیم.
منصوری بیان داشت: کلیه صنوف می توانند نقش بسیار مهمی دراین خصوص داشته باشند و صنف هایی که بتوانند نسبت به حذف کیسه پلاستیکی گام های مفیدی بردارند و مشتریان خود را به عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی ترغیب کنند مورد حمایت و تشویق شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان، اداره محیط زیست و اتاق اصناف شهرستان کنگان قرارخواهند گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهرکنگان درپایان ضمن تاکید برحفظ محیط زیست و طبیعت جهت نسل های آینده، از شهروندان عزیز و سازمانهای مردم نهاد تقاضا کرد تا نسبت به ارائه طرح ها وبرنامه های خود درخصوص ” پویش نه به پلاستیک ” به شورای اسلامی شهرکنگان مراجعه فرمایند.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. دوستدارمحیط زیست says:

    در کشورهای اروپایی، امروز استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای جایگزینِ استفاده از کیسه های نایلونی شده است و علت آن فرهنگ‌سازی مردم در جهت شناخت مضرات این کیسه ها و خطراتشان در طبیعت است.
    پس اگر اندک علاقه‌ای به محیط زیست داریم پیش از این که دیر شود و مسئولان دولتی مجبور به تنظیم قانون‌های خاص و برخوردهای ویژه یا تعیین جریمه شوند، خودمان ساک های پارچه ای یا کاغذی را که در خانه داریم همراهمان به فروشگاه ها ببریم و ظرف هاى شیشه اى مان را نیز برای خریدن محصولاتى که در ظرف هاى پلاستیکى عرضه مى شوند مانند زیتون و خیارشور و ترشى ها را همراه خود برده و این اجناس را در ظرف‌های شیشه‌ای از مغازه‌ها دریافت کنیم که تا جای ممکن از کیسه‌های پلاستیکی و ظرف‌های پلاستیکی غیر قابل بازیافتی استفاده نکنیم تا زمینی با آلودگی کمتر زیست‌محیطی داشته باشیم.

    سلامت نیوز

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن