بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52149
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 28 دی 97 5:58 ب.ظ

شیخ جمالی، امام جمعه اهل سنت کنگان:

لزوم توجه بیشتر به نیازهای مردم توسط مسئولین

ثلاث- امام جمعه اهل سنت کنگان مهمترین وجهه انقلاب اسلامی ایران را مردمی بودن دانست و لزوم توجه بیشتر به مردم را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ثلاث، شیخ محمد جمالی در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت در مسجد جامع خلفای راشدین کنگان با تاکید بر لزوم رعایت حقوق والدین از طرف فرزندان اظهار داشت: خانواده رکن اساسی اجتماع است و مرکب از سه ضلع پدر، مادر و فرزندان است.

امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: پدر و مادر دو قائمه اساسی و بنیادین خانواده هستند و در اسلام  پدر و مادر جایگاه ویژه دارند و بعد از خدا برترین جایگاه اخلاقی، پدر و مادرند و خداوند در قرآن کریم فرزندان را به پاسداشت این جایگاه سفارش کرده است.

وی حفظ حرمت پدر و مادر و احسان به آنان در میان خویشان را در درجه اول اهمیت دانست و افزود: احترام به والدین  نه تنها در دنیا حتی بعد از فوت را نباید فراموش کرد و دادن خیرات و صدقات و طلب مغفرت برای آنان در آخرت را نباید فراموش کرد.

جمالی در خطبه دوم نماز به ضرورت تبین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در مقطع حساس کنونی، بیان کارآمدی نظام دینی مستلزم برنامه‌ریزی جامع و فراگیر، با همکاری مردم و تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به لزوم پاسخگوئی به مشکلات جامعه، تلاش در راستای رضایت‌مندی مردم را بسیار مهم تلقی کرد و صدای مردم شنیدن و به حرف‌های آنها توجه کردن را لازم و ضروری دانست و گفت: باید  روحیه پرسشگری در بین مردم تقویت کرد و امید را به جامعه تزریق کرد.

خطیب جمعه اهل سنت کنگان خاطرنشان کرد: بیان واقعیت‌ها موجب اعتماد عمومی می‌شود؛ بنابرین باید منتقد خود باشیم  و عملکرد خود را زیر ذره‌بین ببریم و مخاطبان را درک کنیم و به حل مسائلی که در اجتماع وجود دارد بپردازیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و خدمات و کارهای بسیار بزرگی که در این مدت انجام گرفته، از مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه فرماندار کنگان قدردانی کرد و مردمی بودن را مهمترین وجهه انقلاب اسلامی دانست و لزوم توجه بیشتر به مردم را مورد تاکید قرار داد.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن