بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52433
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 19 بهمن 97 9:25 ب.ظ

حجت الاسلام صادق عاشوری

دستاوردهای انقلاب بی‌نظیر است

ثلاث- امام جمعه سیراف گفت: دستاوردهای انقلاب بی‌نظیر است.

به گزارش ثلاث- حجت الاسلام صادق عاشوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه سیراف اظهار داشت: وقتی به توصیف حضرت امام خمینی(ره) در عظمت انقلاب اسلامی می‌‏رسیم، با تعابیری به ظاهر عجیب همچون «معجزه بزرگ الهی»، «تجلی حکومت الله در روی زمین»، «هدیه‏‌ای از عالم غیب ربوبی»، «نتیجه اعتصام به حبل الهی»، «پیروزی با تأییدات غیبی الهی»، «آشکار شدن نعمت بزرگ الهی»، «جلوه گر شدن نور خدا»، «پیروزی حق بر باطل»، و… مواجه می‏‌شویم که نشان می‏‌دهد نگاه ایشان به انقلاب اسلامی متفاوت از دیگران بوده و آن‏ را مقول‌ه‏ای فرازمینی و نمادی از اعجاز الهی می‏‌بینند.

وی اضافه کرد: نظام سلطه با به‏‌وجودآوردن فشارهای جدید ازجمله تحریک برخی افراد و گروه‏‌های ناراضی کشور که در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند، با سازماندهی برای ایجاد اغتشاش در کشور و تشدید تحریم‏‌های بعد از برجام، درصدد جدایی مردم از حکومت است و به‌‏طور قطع، ۲۲ بهمن را فرصت مناسبی برای دریافت سیگنال‏‌هایی جهت ارزیابی موفقیت برنامه‌‏های خود می‏‌داند. از همین رو حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، می‏‌تواند سناریوها و برنامه‏‌های دشمن را به هم ریخته و ننگ دیگری را بر پیشانی آن‏ها بنشاند.

امام جمعه سیراف درباره تأثیرات داخلی و خارجی حضور مردم در راهپیمایی امسال‏ گفت:حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن آن هم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تجدید بیعت با آرمان‏‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری واصول و اهداف انقلاب اسلامی است. ملت ایران با گذشت ۴۰سال از پیروزی انقلاب اسلامی بدون ترس و توجه به توطئه‏های دشمنان خارجی نشان می‌‏دهند که از آرمان‌‏های انقلاب و اسلام کوتاه نخواهند آمد.

وی افزود: در حال حاضر دشمنان با انواع تهدیدها و تحریم‏ها و فشارهای مضاعفی که وارد می‏‌کنند، قصد ناامید کردن مردم از انقلاب را دارند و حضور دشمن شکن آن‏ها نشان از تأثیر ناپذیری مردم از تبلیغات منفی و مسموم دشمن دارد.

عاشوری بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال می‏‌تواند ترجمان خنثی‏‌کننده توطئه‌‏های دشمنان باشد. دشمنان می‌‏بینند که با وجود همه تهدیدها و خط و نشان کشیدن‌‏ها، ملت ما به‏ مثابه این فراز ازجمله شهید مظلوم بهشتی است که فرمودند: ملت ما شیشه است که اگر شکسته شود، برنده‏‌تر می‏‌شود.

وی ادامه داد: جنبش بیداری اسلامی کشورهای منطقه که حتی به بیداری انسان‏ها در اروپا و آمریکا انجامیده است، چشم به پایمردی و استقامت ملت ما دارد. حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن به‏‌صورت گسترده نمایشگر استقامت و پایداری مردم نسبت به داشتن روحیه آزادگی و زیر سلطه زورمداران عالم قرار نگرفتن است.

امام جمع هسیراف درباره رمز و راز ماندگاری و چهل سالگی انقلاب اسلامی‏ گفت: درحالی که ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی تلاش می‌‏کنند تا جشن‏‌های بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب خود را با شکوه هرچه تمام برگزار کنند، عده‌‏ای معتقدند تفاوت چندانی میان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با سنوات گذشته و آینده وجود ندارد.

وی بیان کرد: اولین وجه متمایزکننده ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی به جنبه الهی آن مربوط می‏‌شود چراکه رسیدن به این انقلاب به سن ۴۰ سالگی در مقایسه با سایر انقلابات آسمانی و زمینی چیزی شبیه معجزه است. اعجازی که‏ بی‏‌شک بدون اراده او و عنایات و امدادهایش امکان وقوع نداشت. بزرگداشت هرچه با شکوهتر جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در درجه اول تشکر و سپاس از خداوند منان است که چنین منتی را بر مردم مسلمان ایران نهاد.

عاشوری بیان کرد: از دیگر دلایل تفاوت چهل سالگی انقلاب اسلامی با دیگر سنوات در این است که برخی از نیروهای خودی درون نظام به بهانه این‏که ماموریت انقلاب تمام شده، دچار انفعال و وادادگی شده‌‏اند.

وی ادامه داد: بدیهی است در این مقطع، هنر نیروهای مدافع انقلاب باید اثبات توانایی انقلاب و تداوم قدرتمندانه آن و تعریف ماموریت‏‌های بزرگ در آینده باشد. رسیدن انقلاب به سن چهل سالگی به‏طور طبیعی این فرصت را ایجاد می‏‌کند تا ضمن آسیب‏‌شناسی از عملکرد گذشته و احصاء نقاط قوت خود، راهبرد آینده انقلاب را ترسیم کنند.

امام جمعه سیراف تصریح کرد: چهار دهه کشور داری در شرایط سخت و عبور از بحران‏های متعدد، تجارب ارزنده‏ای را فراروی مدیران کشور قرار داده که لازم است به نسل جوان منتقل شود.

وی افزود: یکی دیگر از تفاوت‏‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ، به تاثیر آن بر استمرار انقلاب اسلامی و ماندگاری آن باز می‏‌گردد. این اهمیت زمانی افزایش می‏‌یابد که ماندگاری و تداوم انقلاب اسلامی برای غرب غیرقابل باور بوده و به‏شدت از این جهت ناخرسند و عصبانی هستند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن