بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52483
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 21 بهمن 97 11:43 ب.ظ

احیا جوان کنگانی در بیمارستان امام خمینی (ره) نتیجه داد

ثلاث- احیا جوان کنگانی در بیمارستان امام خمینی (ره) پس از ۹۰ دقیقه جواب داده و بیمار از مرگ نجات یافت.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان؛ آقایی ۲۵ ساله با شکایت مبهم درد اندام‌ها و احساس خفگی به اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان مراجعه می‌کند.
در بدو ورود علائم حیاتی وی در واحد تریاژ توسط پرستار گرفته شده و سپس توسط متخصص طب اورژانس ویزیت می‌شود. درخواست نوار قلب و آزمایش برای وی داده شده و تحت نظر قرار می‌گیرد که پس از درمان دو ساعته، علائم وی بهبود نسبی پیدا کرده و با وجود اینکه نتایج نوار قلب و آزمایشات نرمال بود، ناگهان بیمار در اورژانس دچار ایست قلبی تنفسی می‌شود.
تیم احیا به سرپرستی دکتر الهام حصاری، متخصص طب اورژانس و پرستاران بخش اورژانس بلافاصله بر بالین وی حضور یافته و عملیات احیا را آغاز می‌کنند.
طی این عملیات احیا در نیم ساعت اول، بیمار ۱۵ بار شوک دریافت می‌کند و با توجه به علت نامعلوم ایست قلبی، با شک به مسمومیت دارویی و گیاهی، پادزهرهای مرتبط تجویز می‌شوند.
احیا یک ساعت ادامه یافته ولی بیمار هیچ گونه علائم حیاتی از خود نشان نمی‌دهد و علی رغم به پایان رسیدن زمان علمی احیا،  ۳۵ دقیقه دیگر نیز احیا ادامه یافته و با ناباوری قلب بیمار پس از ۹۰ دقیقه احیا دوباره شروع به فعالیت کرده و این اتفاق نادر موجب شگفتی همگان می‌شود.
پس از آن، بیمار به بخش آی سی یو منتقل و در سرویس قلب، داخلی، مغز و اعصاب و بیهوشی بستری شده و پس از بهبودی نسبی به سی سی یو منتقل می‌شود.
در حال حاضر بیمار کاملاً هوشیار بوده و علائم حیاتی نرمال دارد. تلاش بی‌وقفه تیم پزشکی و کارکنان این مرکز درمانی، نوید بخش بهبودی کامل بیمار است و امیدواریم که وی هرچه سریع‌تر با قدم‌های خود به سمت زندگی روزمره راهی شود.
پرستارانی که تلاش‌های آنان منجر به احیا جوان شد سعید آرمان، رضیه خسروانی، امیر هدایی، مرتضی سبزی، ریحانه کریم‌دوست، فرشته درویشی، سحر قایدی، علی تجلی و محمد امین ایزدپناه بودند.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن