بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52727
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 29 بهمن 97 9:27 ب.ظ

73 سال پس از ارتقا کنگان به بخش؛

اولین نشریه رسمی شهرستان کنگان چاپ و رونمایی شد

ثلاث- در آیینی باشکوه از اولین رسانه مکتوب شهرستان کنگان با عنوان ثلاث جنوب رونمایی شد

 به گزارش ثلاث، در آیینی و با حضور مقامات محلی از نخستین هفته نامه شهرستان کنگان با عنوان ثلاث جنوب با شماره ثبت ۸۳۰۵۳  رونمایی شد.

 

فرماندار شهرستان کنگان در این آیین با تقدیر از همه عوامل هفته نامه ثلاث و حامیان آن و با تاکید بر لزوم حمایت همگانی از این نشریه گفت: انتشار اولین نشریه مکتوب در حوزه اجتماعی، فرهنگی، گامی مهم در حوزه رسانه و خبر برای منطقه است.

فتح الله نوروزی افزود: مطبوعات و دیگر رسانه ها، نقشی مهم در روشنگری جامعه، آسیب شناسی اجتماعی، اصلاح و پیشرفت دارند. یکی از نیازهای مهم و اساسی شهرستان که می تواند زبان گویا و انعکاس دهنده مشکلات مردم باشد، راه اندازی نشریه در این شهرستان بود که امروز این حرکت فرهنگی انجام شد.

وی تاثیر رسانه های مکتوب را بر فرهنگ جامعه بسیار مهم دانست و بیان نمود: رسانه ها نقش مهمی در فرایند روشنگری، فرهنگ سازی، آسیب شناسی اجتماعی و تقویت روند اصلاح و تعدیل کژیها و ناراستی ها را دارد.

فرماندار شهرستان کنگان بیان کرد: باید فضایی فراهم شود تا رسانه ها بتوانند به رسالت اصلی خود از جمله نقد منصفانه بپردازند.

این مقام مسئول تاکید نمود: عقلانیت در کار و منطق در گفتار و نوشتار، باید همواره رسالت اصلی رسانه ها باشند.

نوروزی ابراز داشت: حمایت از رسانه ها را طی یک سال گذشته انجام داده ایم و در یکسال اخیر حرکت رو به رشد رسانه ها مشهود بوده است. مدیران همراهی با رسانه ها و حمایت از رسانه ها را در برنامه کاری خود قرار دهند.
وی بیان نمود: رسانه های مکتوب به دلیل خرد محوری  و همچین در تدوین پیام و مستند سازی، همچنان به عنوان ابزار موثر و مرجع و منبع قابل اعتماد برای مخاطب هستند.
فرماندار شهرستان کنگان افزود: نشریات می توانند با رعایت شرط اطلاع رسانی و صداقت، رابطان خوبی بین مردم و مسئولان باشند.
 نوروزی گفت: رسانه، رساناترین ابزار انتقال داده ها، مطالبات، توقعات و یافته های علمی و فکری میان راس و قاعده یک نظام اجتماعی پویا و زادگاه تازه های اهل قلم در راستای تحولات مثبت و شگرف است.

نوروزی به موضوع سفر ریاست جمهوری به شهرستان کنگان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در مدت قبل از سفر تلاش شده تا مطالبات و خواسته های مردم جمع آوری و انتقال داده شود، خاطر نشان ساخت: امروز وحدت و همدلی بیش از هر زمان دیگری ضروری است و همه طیف ها و جریانات با حضور در مراسم استقبال و سخنرانی ریاست جمهوری بکوشند از این فرصت برای توسعه شهرستان بهره گیرند.
وی در پایان از سایت خبری امواج نیوز که این اواخر مجوز خود را گرفته و رسانه های دیگری که پیگیر مجوز سایت خود هستند تشکر می کنم و از مصطفی صفایی بدلیل چاپ نخستین نشریه رسمی شهرستان کگان تقدیر و تشکر می نمایم.

 

 مدیر موسسه فرهنگی – اجتماعی ثلاث نیز در این مراسم، گفت: انتشار اولین نشریه مکتوب در شهرستان کنگان گامی بزرگ در جهت توسعه رسانه و مطبوعات منطقه پس از بیش از یک دهه فعالیت موسسه فرهنگی – اجتماعی ثلاث است.

سعید صفایی افزود: هفته نامه ثلاث جنوب، نمادی از اعتماد به جوانان منطقه است و این نشریه با همت جوانان این شهرستان راه اندازی شده است.

وی ضمن تشکر از همراهی مردم و مسئولان گفت: کمک به توسعه متوازن منطقه در بخش های مختلف ، کمک به ایجاد همدلی و همگرایی مردم و توسعه و شکوفایی منطقه از اهداف مهم در راه اندازی اولین هفته نامه مکتوب در این شهرستان است.

 

ثلاث جنوب در کنگان، تاریخ ساز شد

مصطفی صفایی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه ثلاث جنوب دراین نشست ضمن قدردانی از عوامل این نشریه نوپا در کنگان، افزود: جا دارد از همراهی و دلگرمی فرماندار شهرستان کنگان برای راه اندازی این نشریه نیز به شکل ویژه تشکر نمایم.

وی گفت: این هفته نامه حاصل تلاش شبانه روزی و تجربه اندوزی تعدادی جوان پس از ۱۲ سال کار رسانه ای است. اگر امروز موفق به این کار تاریخی ( ۷۳ سال پس از ارتقا کنگان به بخش) شده ایم، قطعا تجربه سال ها مرارت، دوندگی، بی خوابی و بدون هیچ گونه درآمدی، همراه با صداقت، باعث و اساس آن است.  خوشحالم از اینکه به سهم خود برای کنگان تاریخ سازی کرده ایم و قطعا آیندگان عوامل این نشریه و تمام افرادی که به هر نحو ما را مورد حمایت خود قرار دادند، تحسین خواهند کرد. هرچند اندکی از دهه فجر فاصله گرفته ایم، ولی نیت و قصد ما، رونمایی از هفته نامه در ۲۲ بهمن بود.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه ثلاث جنوب افزود: نخستین فعالیت مطبوعاتی من به سال ۸۵ بر می گردد، زمانی که رئیس دانشگاه پیام نور کنگان با اعتماد به بنده ، مقدمات راه اندازی یک نشریه ۸ صفحه ای با عنوان طلوع ادب را فراهم کرد تا بتوانم به عنوان مدیر مسئول و سردبیر آن نشریه نوپا را اداره کنم که جا دارد از آقایان حسن عبدالهی و علی عابدی در همین خصوص تشکر ویژه داشته باشم.

 صفایی ادامه داد: بخشی از کار ما معرفی ظرفیتها و تقویت همبستگی و اتحاد مردمی است. تلاش خواهیم کرد به دور از جناح بندی های سیاسی و بصورت مستقل، کار خود را ادامه دهیم؛ البته تلاش و فعالیت های مثبت نهادها را به عنوان بخش اجرایی و وجهه نظام مقدس جمهوری اسلامی را نیز به شکلی مناسب منعکس خواهیم کرد. / ابوذر حسین پور

—–

ابوذر حسین پور مجری گری این مراسم را عهده دار بود.

دکتر طاها دشتی مطلق، عضو شورای اسلامی شهر کنگان با تلاوت قرآن مجید، این مراسم را آغاز نمود.

در حاشیه این مراسم کیک تزئین شده به طرح صفحه اول هفته نامه ثلاث جنوب توسط مدیر مسئول این هفته نامه پس از برش، میان حاضرین تقسیم شد.

حاضرین در مراسم امضای خود را به یادگار روی نخستین هفته نامه رسمی شهرستان کنگان انجام دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر سیراف به نمایندگی از شهرداری و شورای سیراف قاب مزین به کلام الله را به عوامل هفته نامه تقدیم کرد و از مدیر مسئول این نشریه بابت راه این نشریه تشکر کرد.

مدیر لیزر کات کنگان یک تندیس زیبا مزین به نام ثلاث را به مدیر مسئول هفته نامه ثلاث جنوب اهدا کرد و از عوامل این کار قدردانی نمود.

 

با همکاری رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان، این مراسم در کتابخانه عمومی غدیر برگزار شد.

حسین نوری، محمد چوری و حمید خلیفات در این مراسم کارهای مربوط به صدا ، فیلم و عکس را بر عهده داشتند.

قرائت قرآن ، پخش کلیپی از نحوه چاپ هفته نامه ، رونمایی از هفته نامه ثلاث جنوب و تجلیل از دست اندرکاران نشریه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

این مراسم با حضور فتح اله نوروزی فرماندار شهرستان کنگان ، معاونین فرماندار ، فرمانده سپاه ، شهردارن و اعضا شورای اسلامی شهر کنگان و سیراف و برخی از مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی غدیربرگزار شد.

—-

 

۰۹۱۷۷۷۸۹۰۸۸  شماره تماس هفته نامه جهت هر نوع همکاری رسانه ای و یا پیشنهاد و انتقاد می باشد.

 

رضا زیارتی

اخبار مرتبط

نظرات

  1. بسیار عالی به گروه ثلاث
    موفق باشید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن