بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52829
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 3 اسفند 97 2:44 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

دولت فشار را بر مردم کم کند

ثلاث – امام جمعه کنگان در نماز جمعه کنگان با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود، اظهار داشت: همانگونه که به مردم می گوییم از نظام اسلامی و دولت حمایت و در انتخابات و راهپیمایی ها مشارکت کنید، قطعا انتظار اینست که به قوای سه گانه بگوئیم در شرایطی که گرانی غوغا می کند شما هم مردم را درک کنید.

به گزارش ثلاث ، حجت الاسلام محمود محمودیامام جمعه کنگان در نماز جمعه کنگان با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار داشت: همانگونه که به مردم می گوییم از نظام اسلامی و دولت حمایت و در انتخابات و راهپیمایی ها مشارکت کنید قطعا انتظار اینست که به قوای سه گانه بگوئیم در شرایطی که گرانی غوغا می کند شما هم مردم را درک کنید.

وی بیان کرد: دستگاه‌های مالیاتی، شهرداری‌ها، نظام مهندسی و مانند اینها با لحاظ شرایطی مانند گرانی و مشکلات معیشتی مردم را در این شرایط سخت درک و به آنها کمک کنند.

خطیب جمعه با اشاره به گرانی کالاهای اساسی و رشد چند برابری قیمت نظارت را حلقه مفقوده در بازار کشور دانست و خاطر نشان ساخت: دستگاههای نظارتی و بازرسی نظارت بر بازار را تشدید کنند.

امام جمعه گفت: اگر دستگاههای نظارتی اشراف لازم داشتند و جلوی صادرات گوشت و ماهی را می گرفتند امروز در شهر بندری مثل کنگان قیمت ماهی خارو به ۵۰ هزار تومان نمی رسید.

محمودی به رشد بی سابقه قیمت خودرو اشاره و با انتقاد از این مسئله اظهار داشت: معنا ندارد قیمت خودروی که تولید داخل است و ارز در آن تاثیری ندارد اینگونه سیر صعودی داشته باشد بگونه ای که خودروی پراید به ۵۰ میلیون برسد و در فضاهای مجازی مورد تمسخر قرار گیرد.

وی با تبریک میلاد حضرت زهرا (س)، میلاد امام خمینی (ره)، روز مادر و هفته زن گفت: همسری و مادری با افتخار ترین کار برای بانوی مسلمان است و میلاد آن بزرگ بانو فرصتی برای تاسی به آنحضرت است.

خطیب جمعه با اشاره به جذب طلاب در حوزه های علمیه و لزوم تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به جذب در حوزه خاطر نشان ساخت : از افتخارات حوزه های علمیه کنگان اینست که قابل مقایسه با گذشته نیستند و اگر بگوییم حوزه های علمیه شهرستان در برخی جهات رشد ده برابری داشته اند گزاف نگفته ایم.

محمودی به گستاخی و اهانت اخیر برخی افراد در شهرستان کنگان به طلاب حوزه علمیه خواهران اشاره و با تاکید بر لزوم حفظ حریم ها در اظهار نظر در فضای مجازی و غیر آن گفت: هیچ کس حق اهانت به افراد را ندارد و مطالبه گری با توهین فرق دارد.

وی بیان نمود: اساتید و طلاب و همه دست اندرکاران حوزه های علمیه نسبت به هدایتگری و کار فرهنگی سر سوزنی کوتاه نخواهند آمد.

خطیب جمعه گفت: من از همه افرادی که در فضای مجازی فعال اند درخواست می کنم حرمت و شان افراد را را رعایت و از هرگونه توهین نسبت به مردم و مسئولین اجتناب کنند.

وی افزود: مطالبه گری معقول حق مردم و پاسخگویی نسبت به مطالبات منطقی و معقول مردم وظیفه مسئولین است.

محمودی به وصول گزارشاتی در خصوص هنجار شکنی‌ها و برخی کارهای خلاف شرع در برخی تورهای گردشگری در برخی استانها و شهرستان های مجاور اشاره و با بیان این مسئله که برخی ناآگاهانه تلاش می کنند فضای این شهرستان را هم خراب کنند بر لزوم پیگیری و اجرای قانون توسط دستگاههای مسئول تاکید کرد.

تحلیلی بر سخنان رهبری معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان و تحلیل گام دوم انقلاب و لزوم تلاش همگان برای تحقق منویات معظم له بعنوان نقطه قوت و پیشران کشور و نکوداشت و تجلیل از مقام علمی و معنوی فقیه عالیقدر حضرت آیت الله مومن (ره) از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه بود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن