بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52831
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 3 اسفند 97 2:47 ب.ظ

شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت کنگان؛

شیخ جمالی: ازدواج جوانان باید تسهیل شود

ثلاث – امام جمعه اهل سنت کنگان در مسجد جامع خلفای راشدین به مشکلات فراروی جوانان در بحث ازدواج اشاره کرد و با تاکید بر لزوم شناسایی راهکارهای رفع موانع ازدواج، توجه به فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی را بهترین راهکار دانست.

به گزارش ثلاث ، شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت کنگان در مسجد جامع خلفای راشدین به مشکلات فراروی جوانان در بحث ازدواج اشاره کرد و با تاکید بر لزوم شناسایی راهکارهای رفع موانع ازدواج، توجه به فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی را بهترین راهکار دانست.

وی ادامه داد: امروزه داستان ازدواج جوانان در بین خانواده‌ها و جامعه به یک معضل تبدیل شده که بایستی برای حل آن تلاش کرد و شرایط موجود و استفاده از داشته ها و کم توجهی به موانع ازدواج مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

جمالی ادامه داد: قشر جوان توان و بازوی جامعه است و ما موظف هستیم در خصوص رفع دغدغه ها و هموار کردن مسیر حرکت آنها به سمت پیشرفت و تعالی گام برداریم.

وی کاهش آمار ازدواج در کشور نسبت به سال‌های گذشته را ناشی از تغییر نگاه در خانواده ها دانست و ضمن نکوهش این سبک زندگی، گفت: باید نگران بود اتفاقی که در کشورهای غربی افتاد دامنگیر ما نشود.

جمالی در خطبه دوم نماز لزوم نزدیک شدن هر چه بیشتر به مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت باید کارهائی را دنبال کند که مردم از انجام آن عاجزند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل جوانان در همه عرصه های انقلاب گفت ، جوانان ما بخش عظیمی از کارهای بزرگ بعد از انقلاب را انجام داده اند و باید به آنها توجه و اعتماد کرد. نباید برای تقویت روحیه کاری در بین مردم و جوانان به مسائل و نگاه گزینشی از جمله توجه به مذاهب و قومیتها و جناحها نگریست و باید از آن پرهیز کرد.

وی افزود: مردمی که در سایه نظام اسلامی زندگی می‌کنند انسان و مخلوق خدا هستند و برای رسیدگی به نیازهای همه مردم باید خدمت رسانی کرد.

وی مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را در زمان جنگ تحمیلی بسیار بیشتر از امروز دانست و گفت: اعتقاد این است که باید نقاط قوت مدیریتها و برنامه ریزیهای زمان جنگ و شرایط سخت گذشته را بررسی کنیم و ضمن استفاده از تجربیات، فشارهای سنگین معیشتی مردم را حل کنیم و به دنبال برون رفت از وضعیت فعلی باشیم و روی پای خود بایستیم و از ظرفیت‌های مردمی که یک ظرفیت موجود و ناتمام است استفاده کنیم.

وی ضمن تشریح ستم‌هایی که دشمن در طول چهل سال انقلاب به ملت و کشور ما روا داشته، خدمات انجام شده در زمینه های مختلف و زیرساخت‌های کشور را بسیار مناسب و پیشرفت‌های حاصله را عالی تلقی کرد و گفت: نباید ضعف‌های مدیریتکنی و ناکارآمد برخی افراد به حساب انقلاب و آرمانها بگذاریم.

وی به دغدغه و نگرانی‌های اندک نیروی بومی خدماتی شاغل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشاره کرد و گفت: متاسفانه یک عده افراد غیر بومی و بی انصاف هر روز به بهانه های واهی اتمام پروژه و یا تغییر پیمانکار و غیره اقدام به تصفیه نیروهای بومی را می‌نمایند که اصلا قابل توجیه نیست.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن