بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53085
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 10 اسفند 97 2:43 ب.ظ

امام جمعه موقت اهل سنت کنگان؛

شیخ افرا: لزوم مقابله با گرانفروشی

ثلاث – شیخ خلیل افرا ازدواج بر پایه ساده زیستی و دوری از تجملات بنا شده است و کانون‌های ازدواج آسان امکان برگزاری یک عروسی متوسط و آبرومند را برای زوج‌ها فراهم می آورند و یک کار بسیار خداپسندانه است و جلو اسراف را می‌گیرد.

 

به گزارش ثلاث ، شیخ خلیل افرا در نماز جمعه اهل سنت شهر کنگان با تاکید بر لزوم ترویج ازدواج آسان در بین جوانان، بخصوص دانشجویان اظهار داشت: ازدواج بر پایه ساده زیستی و دوری از تجملات بنا شده است و کانون‌های ازدواج آسان امکان برگزاری یک عروسی متوسط و آبرومند را برای زوج‌ها فراهم می آورند و یک کار بسیار خداپسندانه است و جلو اسراف را می‌گیرد.

وی فرار امروز جوانان از امر ازدواج را مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: متاسفانه با توجه به تغییر فاحش سبک زندگی جوانان در دهه های اخیر، جوانان ما حاضر نیستند با حداقل کنار بیایند و همین امر موجب بالا رفتن توقع‌ها و کاهش سنت ازدواج است.

افرا به برگزاری با شکوه مراسم ازدواج آسان ۸۹ زوج از برادران اهل تشیع و تسنن و تهیه جهیزیه برای نوعروسان اشاره کرد و ضمن ستایش این حرکت بزرگ، از دست‌اندرکاران این کار حسنه تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه موقت اهل سنت کنگان ادامه داد: ازدواج و اشتغال مهمترین دغدغه‌های اجتماعی جوانان در جامعه است و باید این نگرانی‌ها با همت مسئولان حل شود.

وی ضمن تشکر از تلاش‌ها و  فعالیت‌های همگان در  فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، قول مساعد نماینده مردم شهرستان کنگان و حوزه انتخابیه جنوب استان در فراهم کردن شرایط اشتغال مزدوجین اخیر را بسیار مطلوب دانست و گفت: اگر جوانان ما بدانند با ازدواج دغدغه اشتغال آنان حل می‌شود، هیچگاه درنگ نخواهند کرد.

افرا در خطبه دوم نماز به بحث گران‌فروشی و پایین آمدن قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: گران فروشی امروزه یکی از معضلات اقتصادی و جدی جامعه ایران اسلامی است، مشکلی که هر چند گاهی بصورت فصلی و مقطعی بروز می‌کند.

وی نوسان قیمت‌ها را برای اقشار ضعیف نگران کننده خواند و گفت: متاسفانه در برخی مواقع ضریب رشد قیمت‌ها آنچنان بالا می‌رود که دهک‌های پائین جامعه عملا قید خرید و تهیه کالا را می‌زنند. با توجه به نزدیک بودن عید باستانی نوروز این فشار شایسته مردم شریف ما نیست.

امام جمعه موقت اهل سنت کنگان سودجویی و سوء استفاده از وضعیت فعلی توسط عده‌ای را یکی از دلایل گران‌فروشی اعلام کرد و گفت: با کمال تاسف عده‌ای منفعت‌طلب برای کسب سود بیشتر تمام موازین شرعی و دینی و انسانی را زیر پا می‌گذارند که لازم است با آنها برخورد شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم مهار و مقابله با گرانفروشی گفت: حصول توفیق حداکثری نیازمند همسویی و تعامل و هماهنگی سازنده همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط است و متاسفانه تجارب تلخ عدم همکاری، منجر به متضرر شدن مردم بی‌گناه می‌شود.

افرا، تضعیف دولت را در شرایط کنونی زیبنده ندانست و گفت: باید برای مدیریت اوضاع در سطح بین المللی با عقلانیت اقدام کرد و در مسیر مواضع مقام  معظم رهبری حرکت کرد.

وی لزوم متحد بودن در مقابل توطئه های دشمنان را ضروری دانست و گفت: امروزه باید همگی بسیج شویم و علاوه بر حفظ انسجام ملی از مواضع دولت حمایت کنیم و با قدرت در صحنه بین المللی وارد شویم و در جهت رفع مشکلات جامعه اقدام کنیم و این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. انتقاد از عملکرد دولت خدای نکرده نباید به حفظ انسجام ما ضربه وارد کند.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن