بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53106
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 10 اسفند 97 5:18 ب.ظ

امام جمعه موقت کنگان؛

فرهنگ ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: فرهنگ ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین یوسف قاسمی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به برگزاری جشن ازدواج ۸۹ زوج این شهرستان کنگان ، با تقدیر از همه دست اندرکاران این اقدام اظهار داشت: همه نسبت به فراهم کردن بستر برای ازدواج جوانان مسئول اند.
 وی با تقدیر از عوامل ستاد ازدواج آسان بویژه امام جمعه کنگان که در چند سال گذشته این ستاد را با همراهی مسوولان و خیرین فعال و زمینه ازدواج دهها زوج را فراهم کردند گفت: مردم و مسئولان در شرایط اقتصادی تلاش کنند زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.
خطیب جمعه اظهار نمود: امیدوارم همانگونه که امام جمعه در مراسم یادآور شدند ، شرکت ها در کنار کمک به ازدواج جوانان مشکل اشتغال این جوانان تازه ازدواج کرده و دیگر جوانان این خطه را فراهم کنند.
قاسمی به دیدار مداحان و شعرای آیینی با رهبر معظم انقلاب اشاره و با تبیین فرمایشات معظم له گفت: گنجاندن اهداف انقلاب با دید روشن ، فکر باز و اندیشه عمیق در شعر و خواندن آن با صدای خوش ، سوق دادن مردم به سمت اهداف انقلاب ، لزوم شناخت دشمن ، حفظ و تقویت ارکان نظام خانواده ، جلوگیری از ازدواج سخت و فرزندآوری کم ، مبارزه با بی حیایی و اعمال منافی عفت و ایجاد زمینه برای طهارت و پاکیزگی جوانان مهمترین مطالب راهبردی معظم له در این دیدار بود.
وی با تبیین گام دوم انقلاب عنوان کرد: تحقق گام دوم نیازمند جهاد فکری و عملی است تا زمینه ظهور مصلح کل فراهم شود.
امام جمعه موقت با گرامیداشت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام (ره) و تشکر از مدیر و کارکنان این نهاد گفت: رسیدگی به محرومان و اقشار آسیب پذیر وظیفه دینی و اخلاقی همه بویژه مسئولان و خیرین و افراد غنی است که باید همه به کمک نهادهای امدادی بشتابند.
قاسمی افزود: در شهرستان کنگان صدها نفر از جمله دهها یتیم تحت پوشش کمیته امداد اند که سایسته است همه در آستانه سال نو با مشارکت در جشن های احسان و نیکوکاری در شرایط دشوار اقتصادی و معیشتی ، اقشار ضعیف را یاری کنند.
وی با اشاره به ۱۶ اسفند روز قحطی در ایران در جنگ جهانی اول با توطئه استعمار پیر انگلیس بعنوان یکی از هولناکترین فجایع انسانی در تاریخ کشور و مرگ حدود ۴۰ درصد هموطنان گفت: وقوع این فاجعه بزرگ که با توطئه دشمنان صورت گرفته بود زمینه را برای تسلط استعمار بر کشور فراهم کرد اما این جنایت کاران و ظالمان به بشریت بدانند اگر بخواهند توطئه ای علیه ایران اسلامی کنند با مشت آهنین ملت مواجه خواهند شد.
خطیب جمعه با اشاره به سفر رییس جمهور سوریه به کشور و دیدار با رهبری معظم انقلاب عنوان داشت: نکته مهم در سخنان رهبری فرزانه انقلاب این بود که معظم له بشار اسد را قهرمان عرب خواند.
وی در پایان تثبیت سیاسی و نظامی دولت سوریه ، آغاز سفرهای خارجی بشار اسد ، تجلیل از خدمات ایران در مبارزه با تروریسم در سوریه ، پاسخ دندان شکن به جنایتکاران غربی – عربی داعش را مهمترین پیام سفر اسد به تهران عنوان کرد./ ابوذر حسین پور کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن