بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53215
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 14 اسفند 97 10:51 ق.ظ

یادداشت /

و اما زلزله های نوروزی

ثلاث : علی ایحال نوروز باستانی فرا میرسد ،نوروز زلزله ای و این جاست که باید ترنم نمود ،سالی که نکوست ازبهارش پیداست. امیدواریم که پایان زلزله های اسمانی و زمینی بهاری خوش باشد.

ثلاث حسن مختارزاده : ما ایرانیها، ان هم جماعت چند طبقه پایین تراز طبقه سه ،مدلهای مختلفی از زلزله را تجربه کرده و خواهیم کرد، تقریبا به حالی رسیده ایم که اگر جناب زلزله و اعوان و انصارش را زیارت نکنیم یه جورایی حال به حالمان شده واحساس دلتنگی خواهیم کرد. و اما بپردازیم به اصل مطلب؛ ما دو مدل زلزله داریم که هرکدامش به چندین قسمت تقسیم میشود. یک مدلش که الهی است و تکلیف معلوم. گه ،گداری سرکی میکشد وحالی و احوالی از باب تذکر.

دراین مدل زلزله اسمانی هم از ما بهتران همچون همیشه و همه حال، ذره ای ترس به دل راه نداده و نمی دهند ،ایمنی ساختمان و ایمنی محل اسایش و محل کار و…بحمدلله فراهم وملالی نیست جز…

اما جماعت طبقه سه به پایین دراین مدل زلزله ها دو حالت دارند یا زیر اوارند یا اوار بردارند،که مجال توضیح اضافی نیست و خود بخوانید حدیث مفصل ازاین مجمل.
اما مدل های دیگر زلزله ،از نوع ارزی و اختلاسی،و… که بگذریم این گرانی بدجوری مکافات راه انداخته،بدجوری گیرداده، بدجوری خانه و خانمان را بهم ریخته. آن قدر بدجور که داد فروشنده و خریدار را با هم دراورده و اوار را جوری فرود اورده که از دست ستاد بحران و دستگاههای کمک رسان نیز هیچ کاری برنمی اید.یعنی میگویند بر نمیاید ،حتما بر نمیاید دیگه ،چرا تو کار دیگران دخالت کنیم.
جالب این جاست که مرکز این زلزله یعنی جناب گرانی نامعلوم است،اگر هم معلوم باشد، نامعلوم است. نمی دانم چی گفتم ،البته ازاین جهت می گویم نامعلوم ،که همه دست اندرکاران زلزله شناس درموردش بحث میکنند ،مصاحبه میکنند و اظهار گلایه و نارضایتی هم دارند اما اینکه بگویند مرکزش کجاست کمی شک و شبهه دارند، باز هم البته واژه تحریم فعلا دربورس هست و از ان به راحتی استفاده میشود حتی در مقوله پفک نمکی و چیپس و لواشک و کلخنگ و سبزی ماهی، اخ اخ ماهی….ماهی دریا…همی ماهی خلیج همیشه فارس. اینکه زلزله گرانی چند ریشتریست هم بماند که شلاقی می زند لامصب. اما نکته جالب دراین مدل زلزله ، باز هم جماعتی را مشاهده میکنیم که حریصانه به در و دیوار چنگ می اندازند و خیرش را می برند .خوب ببرند تو چکار داری برادر.
و ارام ارام بهار از راه میرسد،عید می اید، زلزله هم میاید، زلزله اسمانی و زمینی به دیدارمان میایند. اولی را به دعایی دلخوشند دومی را به چه دل خوش نماید این انسان زمینی وقتیکه جرئت خرید تخم مرغ هم به افسانه تبدیل میشود،وقتی پسته ،دانه ای محاسبه شود و ضرب المثل میگردد. وقتی گوشت جناب گاو و گوسفند اسکورت دار می گردند.
البته زلزله گرانی ها فرصتی است برای درانتظار تغار شکسته گان ،جماعتی که فرصتی ایجاب نموده تا دراین لحظات بحرانی به هنگام ریزش اوار گرانی برمردم،استفاده لازم را برده و ابی هم رویش سرکشیده والی اخر.
علی ایحال نوروز باستانی فرا میرسد ،نوروز زلزله ای و این جاست که باید ترنم نمود ،سالی که نکوست ازبهارش پیداست. امیدواریم که پایان زلزله های اسمانی و زمینی بهاری خوش باشد.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن