بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53685
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 7 فروردین 98 4:49 ب.ظ

به پاس روز جهانی تئاتر…

ثلاث- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان در پیامی، روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر را به خانواده تئاتر ایران تبریک گفت.

 

 

رضا مختارزاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان در پیامی، روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر را به خانواده تئاتر ایران تبریک گفت.

وقتی در هزاران سال پیش مردمانی گردهم جمع می شدند تا در کناره ی آتشی به شکرانه ی شکار حاصله رقصی برپا کنند و مردمی دیگر در جایی دیگر از خشکسالی وارد رفته به درگاه ایزد دستی به بالا گرفته و مراسمی جهت خواست باران برپا می کردند ، به این فکر نبودند که در زمانه های بعدتر، نمایشی به وجود خواهد آمد که اصول و ساختار و قواعدش را فیلسوفانی چون ارسطو بنا گذارند و هم پای تاریخ و سیاست و ‌زمانه ، هنرمندانش بنویسند و بازی کنند و ‌طرح بیافرینند. هر چه بود نمایش هنر مردمان بود و در گذر زمان هم هنر مردمان ماند. ایده اش را از همین مردمان گرفت و برای همین مردمان اجرایش کرد، باشد که هنر نمایش تا ابد برای این مردم پابرجا بماند. به پاس تلاش های هنرمندان عرصه ی نمایش در این مملکت و جهان ، می ایستیم و کلاه از سر برداشته و تعظیم می کنیم. منبع:  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان

 

از سال ۱۹۶۱ روز جهانی تئاتر مصادف با ۲۷ مارس و ۷ فروردین به عنوان یک رویداد ارزشمند بشری در تقویم جهانی ثبت شده است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن