بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53823
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 16 فروردین 98 3:21 ب.ظ

شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت کنگان؛

خسارات سیل‌زدگان جبران شود

ثلاث – شیخ محمد جمالی در نماز جمعه اهل سنت گنگان ضمن تبریک سالروز معراج نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)، هدف بزرگ معراج پیامبر را مشاهده اسرار عظمت خدا در سراسر جهان هستی و عالم بالا و درک و دید تازه برای هدایت و رهبری انسان دانست.

به گزارش ثلاث ، شیخ محمد جمالی در نماز جمعه اهل سنت گنگان ضمن تبریک سالروز معراج نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)، هدف بزرگ معراج پیامبر را مشاهده اسرار عظمت خدا در سراسر جهان هستی و عالم بالا و درک و دید تازه برای هدایت و رهبری انسان دانست.

وی معراج را یکی از معجزات علمی و عملی پیامبر اعظم (ص) معرفی کرد، که به صراحت قرآن کریم در سایه عبودیت آن حضرت رخ داد و گفت: معراج درس اوج گرایی و پرواز از زمین به سوی آسمان‌ها است که به ما می‌آموزد تا خاک و افلاک را تسخیر کنیم.

امام جمعه اهل سنت کنگان سفر شبانه و رفت و آمد در یک شب کامل را از ویژگی و خصوصیات معراج دانست و اظهار داشت: اسرا به معنی سفر شبانه و عبد به معنی این است که نشان می‌دهد این افتخار و اکرام به خاطر عبودیت و بندگی پیامبر بود، چرا که بالاترین مقام برای انسان بنده راستین خدا بودن است.

جمالی در ابتدای خطبه دوم نماز ضمن تبریک ۲۷ رجب سالروز مبعث رسول رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) به روایت برادران اهل تشیع به ملت شریف ایران اسلامی، لزوم برنامه‌ریزی مدون در جهت جلوگیری از تکرار فجایع سیل در آینده را مورد تاکید قرار داد و افزود: با بررسی وضعیت بارش در چند سال اخیر، شیب کاهش بارشی به گونه‌ای نبوده که بیان‌گر خشکیدگی و گرم شدن ایران باشد و وقوع همین سیل‌ها، خود نشانه ضرورت برای برنامه‌ریزی در این زمینه است.

وی ادامه داد: در بحث بارش نمی‌توان گفت که گذشته چراغ راه آینده است، چون گذشته غالباً ما را گول می‌زند، ایشان با اشاره به این اصل که تغییر اقلیم باید بر اساس میانگین‌های مشخص باشد، وقوع سیل‌ها را قابل پیش بینی دانست و گفت: شواهد دو سه هفته قبل، هشدار وقوع چنین سیلی را می‌داد.

جمالی در قسمتی از سخنان خود به بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت سالروز بعثت پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: رهبری نگران مشکلات و معضلات پس از پایان سیل مردم است و مسئولان بایدآلام و درد مردم را درک کنند و دغدغه رهبری را نصب العین خود قرار دهند.

وی ادامه داد: همه باید به فکر حل نگرانی‌ها و نارضایتی‌ها باشیم، دولت باید اهتمام جدی داشته باشد و به فکر تأمین منابع اصولی برای اجرای برنامه جبران خسارت بود. باید خدمات رسانی تقویت شود و آسایش و آرامش خسارت دیدگان سیل را در اولویت اول قرار دهیم.

وی ابراز ارادت و امیدواری مقام معظم رهبری به جوانان ایران اسلامی را نکته بسیار مهمی دانست و گفت: اهتمام به جوانان و بها و ارزش دادن به نقش بی‌بدیل و جایگاه جوانان در مملکت ما یک اصل است و جوانان ما بارها ثابت کرده‌اند که هر وقت نیاز به جانفشانی و عرض اندام آنان احساس شود، در همه عرصه‌ها با جدیت ورود کرده و حماسه می‌آفرینند.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن