بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53950
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 22 فروردین 98 1:02 ق.ظ

نایب رئیس شورای کنگان در گفتگو با ثلاث مطرح کرد:

با احداث پایگاه دریابانی کنگان در حریم ۶۰ متری دریا به شدت مخالفیم

اختصاصی ثلاث- نایب رئیس شورای اسلامی شهر کنگان گفت: پایگاه دریابانی نباید در حریم ۶۰ متری دریا احداث شود و مجموعه شورای اسلامی بندر کنگان، شورای اسلامی شهرستان و مردم به شدت با این موضوع مخالف هستند.

 

عیسی کرمی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: طبق اطلاعات واصله، قرار است دریابانی شهرستان کنگان، پایگاه خود را در ساحل روستای تنبک احداث کند.

وی افزود: این پایگاه در زمینی احداث خواهد شد که در حریم ۶۰ متری دریا قرار دارد. عرض زمین این پایگاه،  ۶۰ متر و طول آن حدود ۲۵۰ متر ( زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع) می باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کنگان ادامه داد: این مسئله قطعا ساحل کنگان را در  آن نقطه کور خواهد کرد و لذا ما به عنوان نماینده مردم با این موضوع شدیدا مخالف هستیم.

کرمی عنوان کرد: از نظر ما، احداث پایگاه در کنار ساحل امری ضروری نیست؛ همانگونه که قبلا نیز شاهد بودیم، پایگاه دریابانی در نقطه ای دیگر از سطح شهر( واقع در بلوار امام خمینی(ره) واقع شده است.

وی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی بندر کنگان، شورای اسلامی شهرستان و مردم منطقه با احداث پایگاه دریایی در حریم ۶۰ متری دریا و در منطقه بکر از ساحل مخالف هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کنگان خاطرنشان کرد: در این خصوص، تنها چیزی که به اطلاع شورای اسلامی رسیده، مصوبه جذب منابع مالی و تامین اعتبار برای ساخت پایگاه دریابانی بوده است و بحث جانمایی این پایگاه به هیچ عنوان مطرح نبوده است.

کرمی اظهار داشت: در همین راستا، ضمن تماس تلفنی با جناب آقای نوروزی، فرماندار محترم و پرتلاش شهرستان کنگان، مراتب اعتراض و مخالفت خود را نسبت به این موضوع اعلام داشتیم که جناب فرماندار فرمودند: جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و این پروژه در جای دیگری جانمایی می شود.

 وی اذعان داشت: به هر شکل، اگر ساخت و سازی در آن محدوده( حریم ۶۰ متری) انجام شود، تخریب آن، تقریبا غیر ممکن است و  چنانچه تخریب آن ابنیه نیز امکان پذیر باشد، در واقع پول بیت المال را هدر داده ایم و دور ریخته ایم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کنگان در ادامه گفتگو با ثلاث، اضافه کرد: عقیده ما بر این است که به هیچ وجه نباید این پروژه در حریم ۶۰ متری دریا احداث شود و بهتر است برای این موضوع، مکان مناسب دیگری، جانمایی شود.

کرمی در پایان گفت: ما سپاسگزار تمام تلاش ها و مجاهدت های نیروهای جان بر کف دریابانی هستیم و می دانیم که این عزیزان وجود و تلاششان بسیار ارزشمند است.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. جلیل محبوب نیا says:

    سلام . ضمن سپاس از تمام زحمات اعضای شورای شهر بخصوص جناب آقای کرمی .وخداقوت به برادران دریابانی .ماهم با احداث پایگاه درکناردریا مخالفیم . سپاس

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن