بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54057
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 26 فروردین 98 1:39 ب.ظ

ساحل کنگان فرصتی است که نباید از بین رود

ثلاث- ساحل کنگان فرصتی است که نباید برای احداث منطقه نظامی و غیره از بین رود.

شاید اقتصاد گردشگری مهمترین رکن اقتصاد و اهمیت یک کشور است؛ برای فهم تاثیر  رونق این صنعت  کافی است کشور های مجاور (امارات و ترکیه)و یا حتی  و استان همجوار خود را مشاهده کنیم. برای مثال استان هرمزگان با دارا بودن دو‌منطقه آزاد قشم و کیش به بهترین وضع موجود از مزایای صنعت گردشگری بهره می برد، این در حالی است که استان بوشهر تنها استان مرزی کشور است که نه تنها هیچ منطقه آزاد تجاری را دارا نبوده بلکه بخش عمده ای از درآمد کشور نیز از این استان تامین می شود و بیشترین مرز آبی را در میان استان های ساحلی با خلیج فارس دارد که البته در حال حاضر می توان این استان را مظلوم ترین استان نیز عنوان کرد.

در حال حاضر با توجه به پتانسیل های بندر کنگان و نزدیکی به شهرهای بزرگ استان فارس، چند سالی است که شاهد توسعه آرام و استقبال گردشگران از سواحل و جاذبه های این شهرستان می باشیم.

حال چند صباحی که اخرین نقطه ساحلی شهرستان که به لحاظ اقلیمی از بکر ترین سواحل ایران می باشد، قرار است تبدیل به منطقه نظامی شود، در هیچ‌کجای دنیا در محیط شهری، مناطق نظامی احداث نمیشود و در هیچ جای دنیا سواحل گردشگری به هیچ کاربری دیگری تغیر نمی یابند ، لذا خواهشمند است ضمن بررسی کارشناسانه مکان مورد نظر به منطقه دیگر انتقال یابد تا اخرین نقطه امید روستای تنبک جدید که یکبار به دلیل توسعه صنعت کوچ داده شده اند، تبدیل به یاس نشود؛ این در حالی که پروژه ساخت هتل با همکاری پست بانک، ماه ها پیش در ساحل مذکور در حال احداث می باشد. چناچنه این کاربری در مناطق مذکور برقرار شود ، مردم بومی، برای دیدن سواحل این چنینی باید به استان هرمزگان مراجعه نمایند.

 

 

 

.

 

برچسب ها: , , ,

اخبار مرتبط

نظرات

  1. ناشناس says:

    آخه وقتی به تو اجازه نظر کارشناسی میدهند باید چه گفت. آخرش بگو ثلاث تو چکاره ای . امنیت هست که تو داری اینقدر از این دسته خبرها میتونی دیگه . اگه نیروهای نظامی و انتظامی نباشند که نمی تونید تو خونه بشینیم و از این خبرها منتشر بکنی که . آخه هر دهی هر دهاتی هر شهری نیازمند همه امکانات هست ای عاقل.
    منتشر کن

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن