بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54186
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 30 فروردین 98 3:55 ب.ظ

امام جمعه بندر سیراف:

لزوم ارتقای جایگاه کارگران

ثلاث – محمد صادق عاشوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه سیراف اظهار داشت: از مهم‌ترین ارکان‌های پیشرفت هر کشور، «کارگران» هستند که با تلاش و کوشش خود چرخ‌های تولید کشور را در صنایع مختلف به حرکت در می‌آورند.

به گزارش ثلاث – محمد صادق عاشوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه سیراف اظهار داشت: از مهم‌ترین ارکان‌های پیشرفت هر کشور، «کارگران» هستند که با تلاش و کوشش خود چرخ‌های تولید کشور را در صنایع مختلف به حرکت در می‌آورند.

وی‬ اضافه‬ کرد: به ‏همین‬ ‏دلیل جایگاه این قشر زحمتکش از جامعه همواره ستودنی و حائز اهمیت است؛ جایگاهی که در فرهنگ و آموزه‌های دینی نیز از سوی اولیای دین به آن توجه خاص شده و به تبع آن، نظام اسلامی و رهبر فقید آن حضرت امام خمینی (ره) بر بزرگداشت و پاسداشت آن توجه داشته و آن‌را ارج نهاده‬ اند.

امام جمعه سیراف بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) درباره جایگاه قشر کارگر در نظام اسلامی می‌فرمایند: «دو قشر از ملت ستون فقرات کشور و انقلابند. یک قشر، قشر کارگر که با مجاهدات پیگیر خود، قبل از انقلاب با اعتصابات دامنه دار خود انقلاب را به پیروزی رساندند و بعد از انقلاب هم آن‌ها هستند که با کوشش خود و جهاد خود در راه اسلام این انقلاب را به پیش می‌برند و من امیدوارم که کوشش آن‌ها در پیشگاه مقدس خدای تبارک و تعالی مقبول باشد و سرفراز باشند.»

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز با شناختی که از جایگاه این قشر جامعه دارند، همواره بر جایگاه مهم آنان توجه و تأکید داشته‌اند چنان‌که می‌فرمایند: «هر کشوری هرچه رشد مادی و ثروت دارد، از سرانگشت کارگر دارد.

عاشوری‬ افزود: کارگر است که ثروت را تولید می‌کند و رشد اقتصادی را به ‏وجود می‌آورد. اگر کارگر نباشد، همه طراحان و برنامه ‏ریزان و متفکران اقتصادی کارشان بیهوده خواهد ماند.

وی خواستار ارتقای جایگاه کار و کارگر با استفاده از آموزه‌های دینی و فرهنگی‏‬ شد و گفت: ازجمله عواملی که می‌تواند کارگران را نسبت به کار خود و ارزش افزوده آن در جهت تولید هرچه بهتر هدایت و مصمم کند، تبیین جایگاه دینی و ارزشی آنان از منظر آموزه‌های اسلامی و دین مبین اسلام است.

امام جمعه سیراف افزود: نگاه اسلام به کارگر در نظام اسلامی با دیگر نظام‌های غیر دینی تفاوت و مغایرت دارد و رویکردی فراتر از نگاه مادی و دنیایی به این قشر جامعه دارد. در نگاه اولیای الهی اسلام، جایگاه کارگر تا بدانجا است که پیامبر گرامی اسلام بر درستان زحمت کش او بوسه زده.

وی با اشاره به نقش کارگران در تحقق شعار «رونق تولید» اظهار داشت: مقام معظم رهبری در طی سال‌های متوالی و باهدف توجه اذهان عمومی و نیز مسؤولین جامعه در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اجرایی به اهداف پیشه روی نظام اسلامی و نیز معضلات موجود، هر سال جدید را با نامگذاری خاص مشخص فرموده‬ اند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن