بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54564
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 20 اردیبهشت 98 4:26 ب.ظ

امام جمعه اهل سنت کنگان گفت:

مسئولین جلوی گرانی های افسار گسیخته را بگیرند/ رسانه نقش مهمی جهت تزریق روح امیدواری در جامعه دارند

ثلاث- امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: از مسئولین محترم و دولتمردان درخواست کرد ، در جهت کنترل قیمتها و مبارزه با گرانی های افسار گسیخته گامهای اساسی بردارند و شرایط مردم را درک کنند و بیش از این اجازه ندهند از این فضای بی اعتمادی ، دیگران سوء استفاده کرده و موجبات نارضایتی مردم دراین ماه مبارک رمضان بعمل آورند .

به گزارش ثلاث، نماز وحدت بخش جمعه این هفته جامعه اهل سنت شهر کنگان همچون هفته های گذشته به امامت شیخ محمد جمالی در مسجد جامع خلفای راشدین و با حضور انبوه نمازگزاران برگزار گردید.

خطیب جمعه در خطبه اول نماز ضمن اشاره به فضایل و برکات اجتماعی ماه مبارک رمضان گفت ، دین مبین اسلام برنامه های جامعی در تربیت انسان و ساختن اجتماعی سالم و پاک دارد که یکی از این برنامه ها ی جامع فردی و اجتماعی، ماه مبارک رمضان است .

وی گفت ، تمرین انسانیت در این ماه انجام میگیرد و جامعه نیز به طبع این تمرین ساخته میشود . ایشان ماه مبارک رمضان را یک سرمایه مهم اجتماعی دانست و گفت ، اعمال و افعال ماه مبارک رمضان جامعه را به درجات عالی می‌رساند و حتی در این ماه افراد برای حقوق دیگران احترام خاصی قائلند و حقوق شهروندی مورد توجه کامل قرار میگیرد .

ایشان در پایان سخنان خطبه اول گفت ، امروز جامعه تشنه امید و امیدواری است و در این ماه باید رسانه های جمعی به این عنصر مهم ارزشی افراد جامعه توجه داشته باشند که هر چه ناامیدی بیشتر گسترش یابد آسیبها نیز افزایش می یابد و باید بپذیریم هر چقدر  معنویتی که افراد در این ماه بدست می آورند و به جامعه تسری می دهند عمیق تر  باشد ، آن اجتماع ماهها از نظر هنجارهای اجتماعی مصونیت می یابد .

شیخ محمد جمالی در خطبه دوم نماز با اشاره به بیانیه  مهم شورای عالی  امنیت ملی در مورد لزوم مقابله به مثل با نقض عهد و بدقولی های طرفین مذاکرات هسته ای با ایران  گفت ، اقدام ایران به توافق در برجام و پایبندی صادقانه  به آن ، متآسفانه نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه موجب خروج مفتضحانه آمریکا از برجام و بدقولی وقیحانه کشورهای اروپائی شد  و نتیجه آن تشدید تحریم‌های ظالمانه در حوزه های مختلف فرهنگی ، اقتصادی و روانی گردید .

وی با اشاره به آرایش اخیر جنگی دشمن در منطقه بر علیه ملت سلحشور و غیور ایران اسلامی گفت ، ملت مقاوم علیرغم همه سختی ها و تنگناهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه ، انشاءالله با حفظ وحدت و انسجام ملی و اسلامی و حضور آگاهانه در صحنه بر سختی ها و مشکلات فائق خواهد  آمد و دشمن را مجبور به قبول ذلت و خواسته های برحق ایران اسلامی خواهد نمود .

ایشان در قسمتی از بیانات خود در خطبه دوم نماز با اشاره به پیروزی اخیر مقاومت در نبرد با صهیونیستیها گفت ، پیروزی اخیر مقاومت در نوار غزه و مجبور کردن دشمن به قبول آتش بس ذلیلانه ، یک پیروزی بزرگ برای مقاومت بود و نشان داد که جنبش جهاد اسلامی  فلسطین روز بروز پویاتر و مصمم تر در دفاع از آرمان خود قدم بر میدارد .

وی تلاش دشمن صهیونیستی را در کنترل و مهار نوار غزه را نیتی پلید در جهت خلع سلاح مقاومت دانست و گفت ، هدف از حملات اخیر رژیم اشغالگر به غیر نظامیان نوار غزه تحت فشار قرار دادن جبهه مقاومت فلسطین است و اینکه در آینده درگیری بزرگ دیگری رخ دهد دور از انتظار  نیست . وی از رزمندگان جبهه مقاومت که با واکنش مناسب خود دشمن صیونیستی را غافلگیر و به صهیونیستها شوک وارد کردند ستود .

وی در پایان عرایض خود بار دیگر  از مسئولین محترم و دولتمردان درخواست کرد ، در جهت کنترل قیمتها و مبارزه با گرانی های افسار گسیخته گامهای اساسی بردارند و شرایط مردم را درک کنند و بیش از این  اجازه ندهند از این فضای بی اعتمادی ، دیگران سوء استفاده کرده و موجبات  نارضایتی مردم دراین ماه مبارک رمضان بعمل آورند  .

 

 

/

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن