بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54980
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 11 خرداد 98 9:34 ق.ظ

امام جمعه کنگان :

حق آلایندگی « کنگان و عسلویه » مثل گوشت قربانی تقسیم می شود

ثلاث : اگر قاعده عدل و انصاف در استان رعایت و حق آلایندگی کنگان و عسلویه مثل گوشت قربانی تقسیم نمی شد، استان های مجاور به طمع نمی افتادند که با توسل به هر وسیله ای دنبال این مساله باشند.

امام جمعه کنگان گفت: مردم این شهرستان در ارتباط با حذف عوارض آلایندگی به هیچکس اجازه پایمال کردن حقوق مسلم خود را نمی دهند.

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کنگان با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر حذف و یا کاهش عوارض آلایندگی شهرستان کنگان افزود: از همین تریبون به مسئولان محیط زیست هشدار می دهم مواظب اقدامات شتابزده و غیرکارشناسی باشند و کاری نکنند که وجدان های بیدار و افکار عمومی شما را ملامت کنند.
وی با تشکر از پیگیری های ایت الله صفایی نماینده ولی فقیه در استان و حسینی بوشهری نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، مسئولان استان  بوشهر و مقامات محلی و دلسوزان و فعالان اجتماعی بیان کرد: از مردم خطه جنوب استان و شهرستان کنگان میخواهم با سعه صدر، خویشتن داری و از مجاری قانونی مطالبات خود را پیگیری کنند.
امام جمعه کنگان با بیان اینکه آلایندگی باعث شیوع بیماری های ریوی و مانند آن در این خطه شده است گفت: اگر قاعده عدل و انصاف در استان رعایت و حق آلایندگی کنگان و عسلویه مثل گوشت قربانی تقسیم نمی شد و به مناطق آسیب دیده بسنده می کردند، استان های مجاور به طمع نمی افتادند که با توسل به هر وسیله ای دنبال این مساله باشند. این حق مردم مناطق کنگان و عسلویه است که ریه ها و خون آنها آلوده شده است و امیدوارم به این معنا توجه شود.

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. حسین says:

    ما بومی ها حق مونه که یه غیر بومی بشه همه کاره شهرمون .. یه کنگانی شد مدیر عامل برق استان بوشهر دریغ از یک بنر یک متری در داخل شهر چه بگیم که غریبه پسندیم

  2. ناشناس says:

    توسعه حق آلایندگی؛ ادامه پروژه توسعه مرزهای استانی و؛ادامه توسعه حق مرزنشینان و… است .هوشیار باشید!!!

  3. ناشناس says:

    به فرموده مولایی متقیان : حق گرفتنی است و دادنی نیست. باید با وحدت کلمه جلوی اجحاف این گروهها ولابی را گرفت.

  4. رضا says:

    همانطور که حاج آقا محمودی فرموده اند:آلایندگی باعث شیوع بیماریهای ریوی ومانند آن در این خطه ومناطقی که متاثر از آلایندگی عسلویه هستند شده است واین حق آلایندگی در واقع به نوعی قیمت خون مردمی است که ازاین موضوع ضرردیده ومی بینند .چون ذرات آلاینده درهوا معلق است وبوسیله باد پراکنده شده وبه شهرستانهای اطراف هم سرایت می کند پس ازحقوق آنها هم نیاید غافل بود .چو عضوی بدرد آورد روزگار
    دگر عضوها را نماند قرار
    هرچه برای خودت می پسندی برای دیگران هم بپسند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن