بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55060
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 17 خرداد 98 3:03 ب.ظ

امام جمعه سیراف:

وقتی ۸۰ میلیون ایرانی را تروریست قلمداد می کنند، نشان از شکست استراتژیک آنها دارد/ مقاومت تنها راه پیروزی است

ثلاث- امام جمعه سیراف گفت: وقتی ۸۰ میلیون ایرانی را تروریست قلمداد می کنند، نشان از شکست استراتژیک آنها دارد و لذا مقاومت تنها راه پیروزی است.

 

 

به گزارش ثلاث و به نقل از سیراف صلاه، نماز جمعه بندر سیراف به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق عاشوری امام جمعه این بخش برگزار شد .

امام جمعه سیراف ابتدا به بخش های بیانات مقام معظم رهبری اشاره کردند:

تجربه جمهورى اسلامى در چهل سال گذشته مؤید این مطلب است، هرجا که ایستادگى کردیم، موفقیت و پیشرفت نصیب ما شده است و هرجا که بر اساس میل طرف مقابل حرکت کردیم، ضربه خوردیم.

مواجهه‏ی ما با مسائل و دشمنان، باید «شجاعانه باشد نه مرعوبانه»، «امیدوارانه باشد نه مأیوسانه»، «مبتکرانه باشد نه منفعلانه» و «عاقلانه و خردمندانه باشد نه هیجانی، احساساتی و سطحی» باشد.

مسائل فرهنگی و امنیتی هم بسیار مهم است اما مسائل اقتصادی و معیشتی، از همه نقدتر است و درعین‏حال بر فرهنگ و امنیت نیز اثرگذار است.

در شرایط کنونى ایران به‏عنوان کانون دکترین مقاومت، برترین قدرت نظامى در غرب آسیا به شمار مى‏رود و ایران چهارمین قدرت بزرگ دنیا از نظر موشکى پس از آمریکا، روسیه و چین است. علاوه بر این در حوزه‏هاى علمى و دانشگاهى نیز ایران در ردیف کشورهاى برتر جهان قرار دارد. گروه‏هاى مقاومت نیز در منطقه به‏عنوان گروه‏هاى موفق و تأثیرگذار مطرح هستند.

گفتمانى که امام خمینى(ره) در سال ۵۷ در جهان ایجاد کرد باعث شده است تا بسیارى از مناسبات حاکم بر جهان دچار تغییر شود. نقطه کانونى دکترین امام خمینى(ره) مقابله با استکبار و به عبارتى مقابله با آمریکا به‏عنوان شیطان بزرگ است. در نتیجه گفتمان مقاومت در چهار دهه گذشته، آمریکا نه تنها موفق به مقابله با این گفتمان نشده است بلکه بنابر اعلام مقام معظم رهبرى دوران افول آمریکا نیز شروع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری گفت: متاسفانه آنهایی که از بی فایده بودن مقاومت حرف می زنند به خاطر اینست که ظرفیت ها و توانایی ها داخلی را نشناخته اند و به همین اندازه آمریکا و استکبار جهانی را نشناخته اند.

 

ایشان در ادامه به عقب نشینى کاخ سفید و ضرورت هوشیارى نسبت به عملیات فریب دشمن‏ اشاره کرده و گفتند: درخواست آمریکا براى مذاکره بدون هیچ پیش‏شرط با ایران و فرستادن میانجى‏هاى متعدد، در عین اذعان به اقتدار و ثبات ایران و پذیرش شکست راهبردهاى گذشته کاخ سفید در تسلیم ایران، مى‏تواند بخشى از عملیات فریب دشمن براى اثر گذارى بر فضاى داخلى و دامن زدن به دو قطبى مذاکره و نفى مذاکره باشد.

 

خلأ استراتژیک آمریکا در مواجه با ایران که از یک سو مدعى حمایت از مردم ایران در برابر نظام شده واز سوى دیگر، ۸۰ میلیون ایرانى را تروریست قلمداد مى‏کند،، نشان دهنده دست خالى دشمن در ادامه فشارها و تحریم‏ها علیه ملت ایران است.

این‏که ایران پس از مذاکره با آمریکا مى‏تواند به یک کشور بزرگ تبدیل شود نیز بخشى از سناریوى فریب کاخ سفید است، چراکه ایران در شرایط کنونى و به رغم فشارها و تحریم‏ها، با اتکا به ظرفیت‏هاى داخلى به قدرتمندترین کشور منطقه تبدیل و با محوریت جبهه مقاومت، اثر گذارترین نقش را در روند تحولات بین‏المللى در طول تاریخ یافته است. مذاکره با آمریکا تنها مى‏تواند به کاهش این ظرفیت‏ها بینجامد چرا که پیش نیاز مذاکره کاخ سفید، تعطیلى تمامى نقاط قوت نظام اسلامى است.

امام جمعه بندر سیراف به خیانتِ قرنِ آل سعود در مکه‏ اشاره کردند و گفتند: عربستان سعودى روز پنج شنبه و جمعه۹و ۱۰ خردادمیزبان سه نشست در مکه بود. در واقع ریاض با برگزارى دو نشست فوق‏العاده شوراى همکارى خلیج فارس و اتحادیه عرب و هم‏چنین نشست عادى سازمان همکارى اسلامى به‏دنبال آن بود تا همزمان با روز قدس به‏صورت عملى نیز نشان دهد که مسأله فلسطین براى این کشور نه تنها هیچ ارزشى ندارد، بلکه عامدانه ایران را به‏عنوان حامى اصلى فلسطین به‏عنوان تهدید منطقه معرفى کند.

در واقع ریاض رعب و وحشتى که از ارتش و کمیته‏هاى مردمى یمن دارد و گرفتار شدن ائتلافش در باتلاق یمن را در دو نشست مکه به‏خوبى عیان کرد. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‏الله لبنان، نشست‏هاى مکه را «اجلاس التماس براى کمک به سعودى» خواند که نشان دهنده ناتوانى و شکست آن‏ها در برابر مردم یمن و توانایى‏هاى انصارالله یمن است.

برگزارى نشست‏هاى مکه همزمان با روز قدس را مى‏توان تلاشى با هدف تأثیرگذارى بر این روز نیز دانست که البته در عمل ناکام شد و در ۱۲۰ کشور جهان مردم معامله قرن را محکوم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری امام جمعه بندر سیراف در ادامه گفتند:رژیم صهیونیستى، گرفتار میان دو بحران سیاسى و نظامى‏ شده است.

اهمیت شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه از آن‏جا است که رهبر معظم انقلاب در پیش بینى خود در سال ۹۴ اعلام کردند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید. در واقع بحران‏هاى نظامى درکنار بحران سیاسى نشان دهنده این است که این رژیم در مسیر فروپاشى در حال حرکت است.

پایدارى مقاومت فلسطین در نوار غزه و موشک‏هاى دقیق آن نقش اصلى را در ایجاد سرگردانى در رژیم صهیونیستى داشته است. به‏خصوص این‏که در درگیرى‏هاى اخیر، این موشک‏ها فراتر از تل‏آویو را هدف قرار دادندو براى نخستین بارباهدف قراردادن خودروهاى زرهى ونفربرهاى صهیونیستى ، باعث تلفات نظامى شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عاشوری شروط ارتجاع عرب براى گفتگو با ایران‏ را طنز سال نامیدند و گفتند:کشورهاى عربى در اقدامى مضحک براى گفتگو با ایران، شش پیش شرط گذاشتند که از سوى کاربران عربى شبکه‏هاى اجتماعى با تمسخر همراه بوده است.

شاید عربستان و امارات بهتر باشد به‏دنبال رهایى خود از جنگ یمن و چاره اندیشى براى مقابله با پهپادهاى یمنى باشند که بدون هیچ مانعى مواضع این دو کشور را هدف قرار مى‏دهند.

 

خرداد؛ شهادت آیت‏الله سید محمدرضا سعیدى در زندان رژیم پهلوى (۱۳۴۹ ش)

 

شهید آیت‏الله سعیدى؛ مجاهدى خستگى‏ناپذیر در راه اسلام و انقلاب اسلامى‏

امام جمعه سیراف گفت: شهید آیت‏الله سید محمدرضا سعیدى ازجمله روحانیون مبارزى است که از همان سال‏هاى اولیه مبارزه یعنى از سال‏۱۳۴۱و شکل‏گیرى نهضت روحانیت، به گرد شمع وجود حضرت امام(ره) پروانه‏وار به گردش درآمد و در راه اهداف متعالى آن امام بزرگوار و در سال‏هاى سخت فشار و سرکوب رژیم طاغوت شجاعانه مبارزه کرد و سرانجام در زندان رژیم طاغوت و درحالى که سخت‏ترین شکنجه‏ها رو تحمل کرده بود، به فیض شهادت نائل شد.

 

به مناسبت ۸شوال؛ سالروز تخریب بُقاع متبرکه ائمه بقیع(ع) در مدینه‏ى منوره توسط وهابیون سعودى (۱۳۴۴٫ ق)

تفکر منحط وهابیت و نظام سیاسى آل سعود؛دو حربه استعمار در مبارزه با اسلام راستین در عصر حاضر/

 

تخریب بقیع؛ سند مظلومیت شیعه و سیاست استعمارى انگلیس‏ است.

 

مکه مکرمه و مدینه منوّره ازاین‏جهت که گفته شد بیشتر از هر نقطه، اهمیت و موقعیت دارد و آثار و ابنیه این دو شهر و نواحى آن همگى از مصادر تاریخ اسلام و بلکه ادیان به‏اصطلاح ابراهیمى است و اگر این دو شهر را علاوه بر جنبه‏هاى روحانى و معنوى، موزه بزرگ عالم اسلام و وحى بدانیم گزاف نگفته‏ایم.

در این دو شهر تا قبل از تخریب‏هاى پى‏درپى وهابى‏ها، مشاهدى موجود بوده که هر یک گوشه‏اى و ناحیه‏اى از تاریخ پیامبر بزرگ اسلام را بازگو مى‏نمود و آثار ارزنده‏اى از تاریخ زندگى و تلاش‏هاى آن حضرت در راه ابلاغ وحى و رسالت اسلام بود. مشاهدى که همه در سلسله اسناد تاریخى اسلام و سوابق حرمین شریفین قرار داشته و بهتر از هر کتاب تاریخى و سیره، معرّف سلسله نسب پیغمبر(ص) بوده و حتّى از اوضاع دوران جاهلیت، ما را با خبر مى‏ سازد.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن