بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55504
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 15 تیر 98 9:09 ب.ظ

فرماندار شهرستان کنگان:

نقش آفرینی در همبستگی اجتماعی و تقویت روح مطالبه گری در چارچوب قانون از وظایف مهم اهل قلم است

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان گفت: نوروزی به رسالت مهم اهل قلم در شرایط کنونی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مسئولیت پذیری ، نقش آفرینی در همبستگی اجتماعی ، کمک به ارتقا و تقویت سرمایه های اجتماعی ، امیدآفرینی ، تقویت حقوق شهروندی و روح مطالبه گری در چارچوب قانون از وظایف مهم اهل قلم بعنوان منادیان آگاهی و دانایی است.

به گزارش ثلاث، فتح الله نوروزی بمناسبت روز قلم و در نشست با جمعی از اهالی قلم و رسانه با تجلیل از شهدای قلم به سیاست دولت در این حوزه اشاره کرد و افزود: تقویت فضای رسانه ای بستر را برای پیشرفت جامعه فراهم می کند.

وی بیان کرد: اهل قلم و رسانه تاثیر زیادی در تقویت آگاهی بخشی عمومی ، دانایی و شناخت مردم دارند.

نماینده دولت در شهرستان کنگان در بخش دیگر به ویژگی های قلم و اهل قلم اشاره و اظهار داشت: پل ارتباطی بین گذشته ، حال و آینده ، ماندگاری ، عمیق بودن و دقیق بودن از مهمترین ویژگی های قلم است.

نوروزی به رسالت مهم اهل قلم در شرایط کنونی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مسئولیت پذیری ، نقش آفرینی در همبستگی اجتماعی ، کمک به ارتقا و تقویت سرمایه های اجتماعی ، امیدآفرینی ، تقویت حقوق شهروندی و روح مطالبه گری در چارچوب قانون از وظایف مهم اهل قلم بعنوان منادیان آگاهی و دانایی است.

وی در بخش دیگر، گریزی به مسائل شهرستانی زد و با اشاره به موضوع روز مسئله آلایندگی عنوان کرد: هم تاثیر گذاری شهرستان از آلایندگی های عسلویه و نیز آلایندگی در خود شهرستان اثبات شده است و حقی از مردم تضییع نشده و نخواهد شد.

فرماندار کنگان با عنوان این مطلب که از جمله اولین افرادی بودم که در استان مسئله را پیگیری و در این خصوص بعنوان سربازی در خدمت مردم بوده و هستم گفت: خوشبختانه در خصوص مسئله آلایندگی یک وحدت خاصی در خصوص دفاع از حق مردم در بین مسئولان محلی از جمله نماینده دولت ، ائمه جمعه ، نماینده مردم در مجلس و مردم حاکم است و حقوق مردم خط قرمز همگان است.

نوروزی در خصوص ارزش افزوده نیز گفت: طبق برنامه پنجم و ششم توسعه امور مالیاتی بر حسب جمعیت ارزش افزوده را به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می کند.

وی در پایان گفت: برای نشست با اقشار و گروههای مختلف آمادگی دارم و انتظار اینست مطالبات در چارچوب خود دنبال و از هر گونه تشویش افکار عمومی و ایجاد یاس و نگرانی در بین مردم اجتناب شود.

 

*معاون سیاسی – اجتماعی فرماندار کنگان* نیز گفت: برگزاری نشست و محفل ادبی با حضور شعرای جنوب استان در کنگان و نشست با اهل قلم و رسانه از مهمترین اقدامات انجام شده در شهرستان بعنوان روز قلم بود.

غلامحسین زیبا افزود: برگزاری چنین نشست ها و محافلی برای توسعه و پیشرفت شهرستان راهگشا خواهد بود.

وی در پایان اظهار داشت: برای برگزاری کلاس های آموزشی و تقویت حوزه رسانه شهرستان همواره پای کار هستیم.

 

*رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان* نیز گفت: اکنون ۵ سایت دارای مجوز در این شهرستان فعالیت رسمی دارند.

رضا مختارزاده افزود: یک نشریه استانی نیز در این شهرستان فعال و نشریه دیگری نیز در حال اخذ مجوزهای قانونی است.

وی بیان کرد: تا کنون با همت موسسات و بخش خصوصی و برخی سایت ها دوره های خبرنگاری برگزار و تداوم کلاس های آموزشی در حوزه قلم فرسایی در دستور کار است.

در این نشست صمیمی تعدادی از اهالی قلم و رسانه به بیان مسائل و مشکلات پرداختند.

لزوم توجه و پیگیری مسئله بیمه اهالی رسانه ، کمک به برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی ، استفاده از ظرفیت اهل رسانه و قلم در روابط عمومی ادارات ، تشکیل اتاق فکر ، لزوم همراهی و تعامل بیشتر مسئولان با رسانه ها و بیمه خبرنگاران از مهمترین مطالب مطرح شده بود.

 

گزارش: ابوذر حسین پور کنگان

عکس: محسن صفایی

.

.

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن