بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55935
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 21 مرداد 98 11:29 ق.ظ

در نشست خبری شهردار و اعضای شورای سیراف با خبرنگاران ؛

احیای گمرک سیراف در اولویت شهرداری و شورا است/ تداخل اسمی سیراف با شهری در عسلویه !!

به گزارش ثلاث نشست خبری شهرداری و شورای اسلامی بندر سیراف با حضور خبرنگاران برگزار شد و اعضای شورا و سرپرست شهرداری بندر سیراف در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد خود، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش ثلاث نشست خبری شهرداری و شورای اسلامی بندر سیراف با حضور خبرنگاران برگزار شد و اعضای شورا و سرپرست شهرداری بندر سیراف در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد خود، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

رئیس شورای اسلامی بندر سیراف با اولویت گذاری مسائل مهم سیراف گفت: اولویت نخست ما در شورای اسلامی سیراف بر بخش شدن این منطقه بود که خوشبختانه با تلاش مضاعف این اتفاق به نتیجه مثبتی رسید و بخش سیراف به تقسیمات شهرستان کنگان اضافه گردید و انتظار داریم در اسرع وقت ساختار بخشداری تشکیل شده و برخی ادارات در این بخش مستقر شوند.

حسین روشن گفت : احیای گمرک سیراف نیز اولویت دوم شورای اسلامی بندر سیراف بوده است که امیدواریم به نتایج خوبی در این باره دست پیدا کنیم.

وی افزود: قرار بر این بود که اسکله ای مختص پایانه صادرات میعانات گازی سیراف احداث شود که به محض اطلاع از حضور گروهی کارشناس از تهران برای مطالعه این طرح، شورای شهر به موضوع ورود کرد و با تلاش های خوبی که صورت گرفت؛ طرح اسکله از حالت اختصاصی به مشاع تغییر پیدا کرد تا مردم حوزه پیرامونی نیز بتوانند از این اسکله بهره ببرند. این اسکله تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد این اسکله مهم که پسکرانه ی خوبی را ایجاد خواهد کرد؛ مقدمه ای بر احیای گمرک سیراف باشد و این شهر را به رونق گذشته بازگرداند.

روشن گفت: حضور خودروهای سنگین با آغاز مهرماه و شروع فصل مدارس در شهر سیراف دردسر ساز خواهد شد. خانواده های زیادی نگرانی خود را از این وضع به ما انتقال داده اند و خواهان برطرف شدن این مشکل هستند.از فرماندار شهرستان و شورای تامین انتظار داریم در خصوص این معضل که نگرانی مردم است تدبیری بیاندیشند.

رئیس شورای اسلامی بندر سیراف با بیان اینکه فعالیت خوبی در زمینه حمایت از معلولین انجام شده است، گفت: خانواده های معلولین سیراف شناسایی شده و لیست آن ها را از بهزیستی کنگان دریافت کرده ایم. به ۶ نفر از معلولین سیراف قطعه زمینی با همکاری بنیاد مسکن اختصاص خواهیم داد.

وی همچنین در خصوص راکد ماندن پیشرفت فیزیکی مدرسه شهید یگانه سیراف گفت: با رایزنی های صورت گرفته قرار بر این بود که ۵۰ درصد از کار به عهده اداره کل نوسازی مدارس استان و ۵۰ درصد باقی مانده نیز به عهده قرارگاه خاتم الانبیاء باشد. قرارگاه خاتم، کار زیرسازی و تعهدات خود را انجام داد ولی تعهدات نوسازی مدارس بر زمین ماند و پروژه مدرسه شهید یگانه نیز تا کنون راکد مانده است که با پیگیری های صورت گرفته مجدداً این پروژه فعال خواهد شد و وعده داده شده است که در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

طالب آهار، عضو و سخنگوی شورای اسلامی بندر سیراف ابراز داشت : با قطعیت می توان گفت توسعه و پیشرفت ورزش سیراف مدیون نگاه مثبت شهردار سابق این شهر آقای حیدری بود که حتی از درآمد شخصی خود برای دسته های ورزشی هزینه می کرد و وقت کافی گذاشته بود.

وی گفت: سیرافی ها پایین ترین هزینه های ورزشی را پرداخت می کنند چون هزینه های تجهیزان، اماکن و سالن ورزشی از ورزشکاران یا دریافت نمی شود یا بسیار اندک است.

وی با اشاره به سرانه فضای سبز در بندر سیراف گفت : سرانه فضای سبز در بندر سیراف به ازای هر نفر ۱۴ متر مربع است که متراژ بسیار بالایی است.

آهار گفت: تا کنون شهرداری ممانعتی برای ساخت و ساز مردم ایجاد نکرده است و تا جای ممکن در این زمینه به مردم خدمات داده است.

وی در خصوص پروژه آب شیرین کن سیراف-جم در پاسخ به این سوال که ( آیا آب شیرین کنی که در سیراف واقع شده است و در تخریب اکوسیستم دریایی سیراف و بخشی از محیط زیست اثر گذار خواهد بود باید حداقل خدمات را به این شهر بدهد ؟) گفت: در بحث پروژه آب شیرین کن بیشترین مطالبه گری از سوی شورا و شهرداری انجام شد تا حقوق سیرافی ها نادیده گرفته نشود و قرار بر این شد که ۲هزار مترمکعب تولید روزانه آب از ۲۸ هزارمترمکعب به سیراف اختصاص داده شود و در بحث جذب نیز ۲۰ نفر از جوانان این منطقه در کارخانه آب شیرین کن سیراف مشغول به کار شوند.

سخنگوی شورای اسلامی بندر سیراف در خصوص دلیل استعفای شهردار سابق و گمانه زنی هایی پیرامون این اتفاق گفت: هیچ دلیل خاصی برای استعفا به جز حضور ایشان در انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود نداشته است و مابقی گمانه زنی ها صحت ندارند و برای اثبات این ادعا می توانید تاریخ استعفای ایشان را بررسی کنید.

آهار در پاسخ به این سوال خبرنگار ثلاث ( آیا در خصوص وجود شهر دیگری به نام شهر جدید سیراف پیگیری انجام شده است و آیا این تداخل اسمی دردسرساز نخواهد شد ؟ ) گفت: در شهرستان عسلویه شهری به نام سیراف در حال احداث است که با پیگیری های صورت گرفته باید این مشکل تداخل نام باید برطرف شود. با توجه به اینکه مردم عسلویه نیز در خصوص این نامگذاری اعتراضاتی داشته اند.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن