بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56322
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 8 شهریور 98 3:20 ب.ظ

رئیس آتش نشانی کنگان در گفتگو با ثلاث

راه های جلوگیری از آتش سوزی کولرهای دو تکه

ثلاث- رئیس آتش نشانی کنگان گفت: یکی از عواملی که می تواند باعث آتش سوزی در منازل شود، کولرهای دوتکه است.

ثلاث: یکی از عواملی که می تواند باعث آتش سوزی در منازل شود، کولرهای دوتکه است . کولرهای دوتکه به علت های مختلفی آتش می گیرند که به بررسی آنها می پردازیم .

  • یکی از علت های آتش سوزی در این کولرها عدم استفاده از فیوز استاندارد و متناسب با توان مصرفی کولر می باشد ، استفاده از فیوز قوی تر باعث می شود که در هنگام بروز اتصال کوتاه فیوز عمل نکرده و آتش سوزی رخ دهد .
  • استفاده از کابل و اتصالات استاندارد می تواند مانع از ایجاد آتش سوزی شود . بعضی از افراد به خاطر عدم آگاهی و یا هزینه کمتر از کابل نامرغوب و غیر استاندارد استفاده می نمایند که می تواند عامل ایجاد آتش سوزی در این کولرها باشد . اتصالات نقش مهمی در سالم نگه داشتن وسایل برقی ما دارند.هیچ وقت برای اتصالات دو سیم آنها را به هم گره نزنیم و حتما از ترمینال استفاده کنیم. عدم استفاده از ترمینال باعث می شود به مرور زمان این سیم هایی که به هم گره زده ایم شل شده و محل شروع آتش سوزی شود .
  • با توجه به اینکه آب و هوای ما دارای گرد و خاک است ، حتماً باید پنل بیرونی کولر ماهیانه یک بار شستشو شود . کثیف بودن پنل بیرونی باعث می شود به موتور کولر فشار وارد شود و منجر به آتش سوزی در آن گردد . توصیه می شود هنگام شستشو کولر خاموش باشد . هنگام ترک منزل مخصوصاً برای مدت زمان طولانی اگر ممکن است کولر را خاموش کنیم و یا اگر نیاز است که روشن باشد حتماً درجه آن را روی ۲۳ و ۲۴ تنظیم کنیم .
  • استفاده از پریز و دوشاخه استاندارد و فشار قوی یک اصل مهم در استفاده از این کولرها است.همچنین توصیه می شود تبدیل سه به دو را در کولر ها و سایر وسایل برقی حذف کنیم .

با رعایت نکات ایمنی حافظ جان و مال خود ودیگران باشیم .

اختصاصی هفته نامه ثلاث جنوب- یونس جمالی خواه، رئیس آتشنشانی کنگان

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن