بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 56325
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 9 شهریور 98 3:03 ب.ظ

امام جمعه کنگان

گرانی و بیکاری دو دغدغه و مطالبه جدی است

ثلاث- هفته دولت فرصتی برای بازگویی خدمات دولت و نظام کارآمد دینی است .

هفته دولت فرصتی برای بازگویی خدمات دولت و نظام کارآمد دینی است / بیان خدمات به معنی نفی نقد منصفانه نیست / گرانی و بیکاری دو دغدغه و مطالبه جدی است / پرداختن به مسائل حاشیه ای موجب کمرنگ شدن وفاق اجتماعی می شود

 

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت افزود: نادیده گرفتن خدمات دولت بی انصافی است.

وی بیان نمود: بیان خدمات به منزله نادیده گرفتن اشکالات و نقد منصفانه نیست اما باید از این فرصت برای تبیین خدمات انجام شده استفاده کرد.

خطیب جمعه اظهار داشت: در شرایطی که مشکلات اقتصادی فراوانی وجود دارد ، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی صد ها پروژه در کشور نشان می دهد که چرخ توسعه و عمران کشور در حرکت است.

محمودی در عین حاا اظهار داشت: انتظار مردم این است که مشکل گرانی و اشتغال به ویژه در منطقه صنعتی کنگان به عنوان قطب انرژی اقتصادی حل گردد.

وی به بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت اشاره و با بیان اینکه معظم له اقتصاد و فرهنگ را دو مسئله مهم کشور خواندند تاکید فرمودند: فرهنگ در بلندمدت است از اقتصاد هم مهمتر است ولی اقتصاد مسئله فوری و اولویت کنونی ما است.

امام جمعه به موضوع سبک زندگی اسلامی – ایرانی و لزوم توجه به مسئله طرح مهندسی فرهنگی و پیوست فرهنگی در بیانات رهبری فرزانه انقلاب اشاره و با انتقاد از هنجارشکنی برخی افراد بی حجاب و بد حجاب در جلسات حاکمیتی ، بر لزوم برخورد محاکم صالحه با افراد هنجارشکن تاکید کرد.

 محمودی به مسائل حاشیه‌ای در کشور و هشدار رهبری نیز گریزی زد و گفت: انتخاباتی کردن زودرس فضای سیاسی کشور ، طرح موضوع ضرورت استعفای دولت در ماجرای اخیر توسط برخی جریانات همسو با دولت ، همصدایی بعضی از مسئولان با جنگ روانی دشمنان در رابطه با مسائلی چون حجاب و طرح موضوع رفراندوم پیرامون موضوعاتی مانند رفتن زنان به ورزشگاه و کنسرت و تبدیل آن به مسئله اصلی کشور از مصادیق حاشیه ای است که موجب کاهش وفاق اجتماعی می شود.

وی در ادامه با تسلیت حلول ماه حزن و ماتم اهلبیت علیهم السلام بیان کرد: طبق روایاتی که در منابع شیعه و سنی آمده است امام حسین علیه السلام دری از درهای بهشت و یکی از راه های ورود به بهشت این است که انسان از این در وارد شود.

خطیب جمعه با اشاره به نامگذاری روزهای نخست ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است که متاسفانه در جامعه کمرنگ شده است.

محمودی با تقدیر از حضور مردم و مسئولان در اربعین عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس عاشوری ، با نکوداشت یاد و خاطره شهید حجت الاسلام والمسلمین ابوتراب عاشوری و تاکید بر شرکت در چهل و یکمین سالروز شهادت آن مجاهد نستوه اظهار داشت: شهید عاشوری از مفاخر روحانیت و از شهدای شاخص روحانی در مسیر تحقق انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسعلی دلواری و شهدای مبارزه با استعمار در استان بوشهر گفت: دشمن بداند فرزندان رئیسعلی دلواری زنده اند و اگر غلطی از دشمن سر بزند پاسخ دندان شکنی به آنها داده خواهد شد.

امام جمعه در پایان با اشاره به سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا خطاب به بانک ها و مشتریان عنوان داشت: در عقود و قراردادها و سپرده گذاری ها و معاملات بانکی از هرگونه کاری که شبهه ربوی دارد اجتناب شود.

 

ابوذر حسین پور کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن