بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 57011
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 2 مهر 98 5:02 ب.ظ

دست مهربانی کنگانی‌ها بر سر کودکان بازمانده از تحصیل

ثلاث-کنگان شهرستانی بزرگ که صنایع عظیم نفت و گاز در آن استقرار یافته و در واقع کنگان و عسلویه محل تغذیه کشور هستند اما کودکان آن از کوچکترین حق خود که تحصیل است بازماندند. در سایه غول‌های عظیم نفت و گاز جوانانی وجود دارند که از کمترین حق خود که آن هم تحصیل است ناکام […]

ثلاث-کنگان شهرستانی بزرگ که صنایع عظیم نفت و گاز در آن استقرار یافته و در واقع کنگان و عسلویه محل تغذیه کشور هستند اما کودکان آن از کوچکترین حق خود که تحصیل است بازماندند.

در سایه غول‌های عظیم نفت و گاز جوانانی وجود دارند که از کمترین حق خود که آن هم تحصیل است ناکام ماندند و در جهت رسیدن به این آرزوی خود در تلاش‌اند. در واقع این آرزو در مقابل ثروت عظیم نفت و گاز همانند قطره‌ای در دریاست.

کنگان شهرستانی بزرگ که صنایع عظیم نفت و گاز در آن استقرار یافته و در واقع کنگان و عسلویه محل تغذیه کشور هستند اما کودکان آن از کوچکترین حق خود که تحصیل است بازماندند.

مدتی پیش در بزرگترین روستای جنوب استان نبود دبیرستان مردم را کلافه کرده است که پس از تجمع مردم شیرینو در مقابل درب فرمانداری این خواسته‌ بحق برآورده شد.

کم لطفی برخی مردم و مسؤولین به کودکان

در شرایط اقتصادی کشور که همگان از آن خبر داریم و در جنوب کشور مردانی و زنانی آستین همت را بالا زده‌اند و به صنایع نفت و گاز تکیه نکرده‌اند و برای برآورده کردن آرزوی کودکان و نوجوانان تلاش کردند‌ که خوشبختانه در این مسیری تا حدودی موفق شدند ولی متاسفانه هنوز هم دیده می‌شود که مورد کم لطفی برخی مردم و مسؤولین قرار گرفته‌اند.

برخی از این کودکان که امروز قادر به تحصیل نیستند استعداد زیادی دارند که به دلیل مشکلات مالی و بی‌سوادی آن‌ها نمی‌توانند از این استعداد استفاده کنند، اگر اینها درس بخوانند قطعاً آینده‌ی روشن‌تری خواهند داشت.

اقدام زیبای برخی مؤسسات در کنگان

در شهرستان کنگان برخی مؤسسات خیریه اقدام به جمع آوری لوازم التحریر و کمک‌های مردمی جهت کمک به این دانش آموزان نیازمند کردند تا از تحصیل عقب نمانند.

مریم عسکری زاده در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه تحصیل یکی از حقوق کودکان و نوجوانان است اما عده‌ای به دلیل مشکلات مالی و شرایط سخت زندگی از این حق خود ناکام ماندند.

مدیر عامل موسسه خیریه فرهنگی هنری مهرآور کنگان افزود: متاسفانه در این چند سالی که اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی و خرید لوازم التحریر به دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند برخی از مردم به ما برچسب ریاکاری و در راه خیر ما سنگ اندازی کردند اما نتوانستند ما را از این کار بازدارند.

کمک به دو هزار دانش آموز نیازمند

عسکری زاده به تشریح کارهای انجام شده در سال جاری پرداخت و گفت: پس از سه ماه تلاش شبانه روزی و با اجرای برنامه‌های متنوع کمک‌های مردمی را جمع آوری کردیم و به دو هزار دانش آموز نیازمند کمک کرده‌ایم.

وی ادامه داد:  تا پایان شهریور ماه سال جاری به ۸۵۰ دانش آموز یتیم لوازم التحریر، ۱۸۵ دانش آموز هزینه لباس مدرسه به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، همچنین ۲۰۰ عدد کیف و کفش کمک کرده‌ایم.

مدیرعامل موسسه خیریه فرهنگی هنری مهرآور کنگان گفت: از ۲۰ شهریور ماه  تا ۳۰ شهریور ماه سال جاری توانستیم به دانش آموزان نیازمند روستاهای تمبک، نخل غانم، برکه چوپان و قلعه میان و همچنین به شهرهای کنگان، بنک و سیراف کمک کنیم.

راه اندازی کمپین‌های مردمی

وی ادامه داد: با راه اندازی کمپین‌های مردمی، تیرماه، مردادماه و همچنین بلیط فروشی سینما با همکاری موسسه ندای باران و گذاشتن سبد مهربانی در نقاط مختلف شهر از جمله فروشگاه‌های بزرگ توانستیم کمک‌های مردمی را جمع آوری کنیم که خوشبختانه مردم کمک‌های خوبی به ما کرده‌اند.

یکی از اعضای موسسه به خبرنگار فارس گفت: برخی از خانواده‌ها با پولی که برای خرید لوازم التحریر و لباس به آنها کمک شده است، غذا خریده‌اند.

یکی دیگر از اعضای موسسه در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: عده‌ای از نیازمندان که توانایی شرکت در کنسرت‌های موسیقی که در سطح شهر برگزار می‌شود از طریق موسسه خیریه نیز برای آنها بلیت خریداری شد تا بتوانند در کنسرت شرکت کنند.

وی ادامه داد: برای برخی از خانواده‌ها کولر، شیرخشک و همچنین پنج عدد ویلچر خریده‌ایم و در عید نوروزی با حمایت قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت پتروپایدار نیز به بالغ بر ۳۵۰ نفر کوپن خرید لباس به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان  و ۷۵۰ کیلوشیرینی و ۷۵۰ جفت کفش توزیع داده شد.

وی گفت: عده‌ای از نیازمندان که مشکل بیماری داشتند و توانایی مالی خوبی ندارند با هماهنگی موسسه خیریه مهرآور آنها را جهت درمان به پزشک فرستادیم.

خبرنگار:صلاح خنافره

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن