بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 57078
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 5 مهر 98 11:04 ق.ظ

مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع‌دستی مشتاقان هنر در گفتگو با ثلاث

رونق صنایع‌دستی شهرستان کنگان گامی مهم برای تقویت خودباوری و اشتغال‌زایی است/ حمایت ها کم رنگ است

اختصاصی ثلاث- مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع‌دستی مشتاقان هنر گفت: رونق صنایع‌دستی گامی مهم برای تقویت خودباوری و اشتغال‌زایی در راستای تحقق شعار سال محسوب می‌شود که لازمه آن ترویج، آموزش و حمایت از این صنایع است.

 

مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع‌دستی مشتاقان هنر در گفتگو با هفته‌نامه ثلاث جنوب اظهار داشت:

نصرت صفری هستم. فرزند حاج ابراهیم صفری. در فروردین ۱۳۶۱ در دوحه قطر متولد شدم، دانشجوی حقوق هستم. یک فرزند به نام سبحان دارم. اصالتاً بیرمی هستم شهری در جنوب استان فارس. 

ساکن شیراز بودم. سال ۱۳۸۰ وارد کنگان شدم که دقیقاً ۱۸ سال از ورودم به کنگان می‌گذرد و الان می‌توان گفت که بومی کنگانم.

در حال حاضر به‌عنوان مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع‌دستی مشتاقان هنر و رئیس مرکز نیکوکاری مهر مهدوی زیر نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) مشغول به خدمت هستم.

علاقه‌ام به هنر را مدیون خانم شاهی شهابی، مادر بزرگوارم هستم که یک هنرمند است.

بعد از گرفتن دیپلم در سازمان فنی و حرفه‌ای شیراز مشغول به یادگیری رشته‌های هنری به‌ویژه معرق چوب شدم.

از ابتدای ورودم به کنگان به‌عنوان مربی صنایع‌دستی زیر نظر سازمان صنایع‌دستی استان بوشهر مشغول آموزش به بانوان شهرستان کنگان شدم و بعد از مدتی شرکت مشتاقان هنر را ثبت کردم.

اصل کار ما آموزش و در کنار آن تولید انواع صنایع‌دستی است

آموزش به ‌صورت رایگان زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان بوشهر است که طبق استانداردهای سازمان با حضور بهترین مربیان در دوره‌های مقدماتی، پیشرفته و به آموزی برگزار می‌شود که هر دوره به‌ طور متوسط ۱۰۰ الی ۱۵۰ ساعت به طول می‌انجامد و بعد از اتمام دوره، مدرک معتبر صنایع‌دستی از استان صادر می‌شود.

البته قابل‌ ذکر است که کلاس‌های رایگان باهدف ترویج و زنده نگه‌داشتن هنرهای سنتی و بومی هر منطقه و به خاطر تشویق هنرجویان به کار و ایجاد اشتغال و رونق تولید برگزار می‌شود.

این کلاس‌ها با حمایت ترجمان‌های دولتی و خصوصی مانند میراث فرهنگی، کمیته امداد، فرمانداری،

بخشداری، دهیاری و یا شرکت‌های منطقه برای ایجاد یک محیط امن ویژه بانوان، برای بیشتر شدن اعتمادبه‌نفس، خودباوری و یادگیری حرفه‌ای که منجر به تولید و اشتغال بشود مورد توجه است.

در این سال‌ها در چهار شهرستان کنگان و عسلویه، جم و دیر به‌خصوص در روستاها و مناطق محروم آموزش داده‌ایم و این آموزش‌ها مورد استقبال بسیار زیاد بانوان منطقه قرار گرفته است و در حال حاضر هم متقاضی از شهر و روستاها بسیار زیاد است که ان شاءالله با حمایت ترجمان‌ها به خاطر مسئولیت‌های اجتماعی که به عهده دارند بتوانیم جوابگوی بانوان هنرجو باشیم.

با لطف خداوند و تلاش‌های بسیار توانسته‌ایم به‌عنوان شرکت تعاونی برتر و کارآفرین برتر استان بوشهر در بخش زنان معرفی بشویم.

یکی از افتخارات شرکت این است که باعث شدیم رشته خوس دوزی را در استان بشناسانیم و دوره‌های خوبی هم برگزار شد و هنرجویان بعد از دوره مدارک معتبر صنایع‌دستی را دریافت کرده‌اند و با حمایت معاونت صنایع‌دستی در سال ۱۳۹۷ دو اثر از کار هنر جویان مهر ملی اصالت ایران و یک اثر مهر اصالت یونسکو در رشته خوس دوزی را دریافت کردند.

و خوشحالم که رشته حصیربافی که کم‌کم داشت از بین می‌رفت را رونق دادیم.

رونق صنایع‌دستی گامی مهم برای تقویت خودباوری و اشتغال‌زایی در راستای تحقق شعار سال محسوب می‌شود که لازمه آن ترویج، آموزش و حمایت از این صنایع است.

 

حمایت باید از صورت کلامی به عملی تبدیل شود

یکی از راه‌هایی که رونق تولید را زیاد می‌کند و تعداد هنرمندانی که مشغول به کار هستند را بیشتر و به درآمدزایی بیشتر آن‌ها منجر می‌شود، خرید درصدی از هدایایی است که شرکت‌ها و ارگان‌های منطقه به مناسبت‌های مختلف مثلاً روز کارگر، پزشک، معلم و … می‌توانند از محصولات صنایع‌دستی شهرستان که تنوع زیادی دارد سفارش بدهند، یکی از خصوصیات شرکت ما این است که محصولات را با شناسنامه محصول و بسته‌بندی در چند نوع ساده، ویژه و نفیس بستگی به نظر سفارش‌دهنده و در صورت تمایل با آرم آن ارگان یا شرکت تهیه می‌کنیم که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است‌.

به امید رونق تولید همه هنرمندان کشورمان ایران.

 

گفتگو: مصطفی صفایی

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. الهه نیازمند says:

    سلام خانم صفری خسته نباشید.مخواستم در مورد کار چرم با شما مشورت کنم کار بلد هستم اما راهی برای فروش ندارم لطف راهنمایم کنید.
    ۰۹۱۵۶۵۸۰۵۸۳

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن