بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 57207
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 14 مهر 98 2:49 ق.ظ

در بیمارستان کنگان انجام شد؛

جراحی موفقیت آمیز پیرمردی که ۷۲ ساعت دفع ادرار نداشت

ثلاث- جراح کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، پیرمردی که ۷۲ ساعت دفع ادرار نداشته است را با موفقیت عمل کرد.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان کنگان، دکترمصطفی نبی زاده، متخصص جراح کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در این خصوص گفت: بیمار آقای ۶۷ ساله ای بود که از مرکز بهداشت شهرستان های اطراف به دلیل قطع سه روزه جریان ادرار ارجاع داده شده بود.

وی افزود:  بیمار به دلیل عدم دفع ادرار ناشی از تنگی مجرای ادراری دچار تورم دو طرف کلیه و اختلالات یونهای ضروری بدن شده بود به طوری که عملکرد کلیه، تا حد از بین رفتن کلیه ها و دیالیزی شدن وی کاهش یافته است.

متخصص جراح کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان عنوان کرد: خوشبختانه با جراحی اندوسکوپیک (بدون برش) در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، ۳ روز پس از جراحی با طبیعی شدن عملکرد کلیه ها با حال عمومی خوب ترخیص شد.

دکتر نبی زاده گفت:  کاهش حجم ادرار در طول شبانه روز، مطمئنا نشان دهنده اختلالی ست که نیاز به پیگیری جدی و به موقع دارد تا موضوع از بین رفتن کارکرد کلیه ها و دیالیزی شدن تا آخر عمر را پیشگیری کند .

وی افزود: در پایان از همکاران پزشکم خانم دکتر حکاک متخصص قلب و عروق و خانم دکتر ابراهیمی متخصص بیهوشی که زمینه را برای جراحی موفق بیمار فراهم نمودند تشکر می نمایم.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن